خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » در مورد خواص بی نظیر پودر کاکائو که قبلاً هرگز آنها را نمی شناختید بیاموزید

در مورد خواص بی نظیر پودر کاکائو که قبلاً هرگز آنها را نمی شناختید بیاموزید

آشنایی با خواص پودر کاکائو

پودر کاکائو با فشار دادن لوبیای کاکائو و از بین بردن کره یا چربی آن بدست می آید. امروزه کاکائو به دلیل نقش خود در تولید شکلات شناخته می شود. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که حاوی ترکیبات مهمی است که می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد.

خواص بی نظیر پودر کاکائو

آیا می دانید علاوه بر مصرف کاکائو ، باعث تقویت روحیه شما می شود و باعث می شود بدون در نظر گرفتن کالری در بدن ، پوست براق داشته باشید؟ بنابراین بدون احساس گناه ، می توانید از پودر کاکائو در خانه برای حفظ پوستی صاف و سالم استفاده کنید.

فواید پودر کاکائو:

به شما درخشش می بخشد
پوست را مرطوب می کند
سرشار از آنتی اکسیدان است
با پیری پوست مبارزه می کند
افزایش کلاژن برای محکم ماندن پوست
از لکه بر روی پوست جلوگیری می کند

کاکائو سرشار از پلی فنول است که فواید زیادی برای بدن به همراه دارد

کاکائو یکی از غنی ترین منابع پلی فنول است. پلی فنول ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که در غذاهایی مانند میوه ، سبزیجات ، چای و شکلات یافت می شوند. آنها دارای خواص بسیاری مانند کاهش التهاب ، بهتر شدن جریان خون ، کاهش فشار خون و بهبود قند خون و کلسترول خون هستند. با این وجود ، پردازش و گرما به کار رفته در کاکائو برای کاهش تلخی آن می تواند 60 درصد فلاونول آن را کاهش داده و در نتیجه از خواص مفید آن کاسته شود ، بنابراین اگرچه کاکائو منبع بسیار خوبی از پلی فنل ها است ، هر شکلات یا هر محصولی که حاوی کاکائو باشد دقیقاً ارائه نمی دهد. همان مزایا

کاکائو می تواند فشار خون را با اکسید نیتریک آن کاهش دهد

پودر کاکائو یا شکلات می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند. این اثر برای اولین بار در افرادی از جزایر آمریکای مرکزی مشاهده شد که نوشیدنی های کاکائو می خورند که فشار خون کمتری نسبت به بومیانی داشتند که این کار را نمی کردند.
به نظر می رسد فلاون های موجود در کاکائو باعث افزایش سطح اکسید نیتریک در خون می شوند و در نتیجه عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشند و فشار خون را کاهش می دهند.

در یک مطالعه آزمایشگاهی که بر روی 35 بیمار انجام شد ، به بیماران در حدود 0.05 تا 3.7 اونس (1/4/55 گرم) پودر کاکائو یا تقریباً 30 تا 1218 میلی گرم فلاونول داده شد. آنها سپس دریافتند که کاکائو باعث کاهش فشار خون اما اندکی حدود 2 میلی متر جیوه می شود و جالب اینکه تأثیر فشار خون در افراد مبتلا به فشارخون بالاتر از افراد سالم و در افراد مسن تر از افراد جوان بود. .

با این حال ، به یاد داشته باشید که پردازش محصولات باعث کاهش مقدار فلاونول ها می شود ، در نتیجه کاهش چشمگیر فشار خون در شکلات های معمولی کاکائو کاهش نمی یابد.

نوشیدنی های کاکائو

اگر مغز کاکائو را پخت ، نوشیدنی خوبی دریافت خواهید کرد که بوی شکلاتی دارد و سرشار از ویتامین ها است و برای تقویت استخوان ها مفید است. به خصوص برای مبتلایان به راکت ، استفاده از این جوشانده توصیه می شود.

کاکائو می تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد

علاوه بر کاهش فشار خون ، به نظر می رسد کاکائو خواص دیگری نیز دارد که می تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

کاکائو غنی از فلاونول سطح اکسید نیتریک خون را بهبود می بخشد ، که شریان ها و رگ های خونی را شل می کند و جریان خون را افزایش می دهد.

همچنین نشان داده شده است که کاکائو باعث کاهش کلسترول بد خون مانند آسپیرین می شود ، به رقیق کردن خون ، بهبود قند خون کمک می کند و ضد التهاب است ، همه این موارد با کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی همراه است.

یک مطالعه از 9 مطالعه با 157809 نفر نشان داد که افرادی که بیشتر شکلات می خورند بیماری قلبی ، سکته مغزی و مرگ کمتری دارند. مطالعات دیگر نشان داده اند که بهترین میزان مصرف 20 تا 30 گرم شکلات تلخ در روز است.

کاکائو شادابی بیشتری به همراه می آورد

کاکائو یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید بخورید. کاکائو حاوی یک ماده روانگردان به نام آناندامید است – به عنوان مولکول خوشبختی شناخته می شود و احساس سرخوشی ایجاد می کند.

پلی فنول ها جریان خون به مغز و عملکرد آن را بهبود می بخشند

مطالعات بیشماری نشان داده اند که پلی فنول های کاکائو با بهبود عملکرد مغز و جریان خون ، خطر ابتلا به بیماری های عصبی را کاهش می دهند. فلاونول ها می توانند از سد خونی مغزی عبور کرده و وارد مسیرهای بیوشیمیایی شوند که سلولهای عصبی و مولکولهایی را برای عملکرد مغز مهم دارند.

بعلاوه ، فلاونول ها با تأثیرگذاری بر تولید اکسید نیتریک و آرامش رگ های خونی ، جریان خون و خون رسانی به مغز را بهبود می بخشند.

مطالعات بیشتر نشان می دهد که مصرف روزانه فلاونول های کاکائو می تواند عملکرد ذهنی را حتی در مبتلایان به اختلالات روانی بهبود بخشد ، بنابراین می توان نتیجه گرفت که مصرف کاکائو ممکن است برای مبتلایان به پارکینسون و آلزایمر و # 39 نیز مفید باشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

کاکائو می تواند به بهبود خلق و خو و افسردگی کمک کند

اثرات مثبت کاکائو بر خلق و خوی ممکن است ناشی از فلاونول های موجود در آن ، تبدیل تریپتوفان به یک تقویت کننده سروتونین طبیعی ، محتوای کافئین آن یا صرفاً به دلیل لذتی باشد که از خوردن شکلات به وجود می آورد.

یک مطالعه در مورد مصرف شکلات و استرس در زنان باردار نشان داد که مصرف مرتب شکلات با کاهش استرس و بهبود روحیه نوزادان همراه است.

علاوه بر این ، یک مطالعه دیگر نشان داد که نوشیدن کاکائو حاوی پلی فنول باعث افزایش آرامش و رضایت در افراد می شود.

فلاونول ها علائم دیابت نوع 2 را بهبود می بخشند

اگرچه مصرف بیش از حد شکلات برای کنترل قند خون مفید نیست ، اما در حقیقت کاکائو خاصیت ضد دیابتی دارد.
مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که فلاونول های کاکائو می توانند هضم و جذب کربوهیدرات روده ، ترشح انسولین ، کاهش التهاب و محرک جذب قند خون را کاهش دهند.

علاوه بر این ، مطالعات انسانی نشان داده است که خوردن شکلات تیره غنی از فلاوانول یا کاکائو باعث کاهش حساسیت به انسولین ، کنترل قند خون و بهبود التهاب در افراد دیابتی و غیر دیابتی می شود.

کاکائو به کنترل وزن کمک می کند

کمی متناقض است ، اما خوردن کاکائو ، حتی در شکلات ، می تواند به شما در کنترل وزن خود کمک کند.
به نظر می رسد کاکائو با تنظیم مصرف انرژی ، کاهش اشتها و التهاب ، افزایش اکسیداسیون چربی و احساس پر شدن در کنترل وزن به شما کمک می کند.

یک مطالعه جمعیتی نشان داد افرادی که به طور مرتب شکلات می خورند ، از BMI کمتری نسبت به افرادی که شکلات کمتری مصرف می کنند ، حتی با کالری و چربی بیشتری برخوردار بودند.

علاوه بر این ، در یک مطالعه کاهش وزن با استفاده از رژیم های کم کربوهیدرات ، مشاهده شد که افرادی که روزانه 42 گرم یا حدود 1.5 اونس از 81 درصد شکلات کاکائو می خورند ، وزن خود را سریعتر از رژیم های معمول کاهش می دهند.

نوسانات هورمونی را متعادل می کند

کاکائو سطح سروتونین مغز را افزایش می دهد ، یک ماده شیمیایی است که مغز را خوشحال می کند. هنگامی که زنان به سندرم قبل از قاعدگی مبتلا می شوند ، سطح سروتونین بدن آنها به شدت کاهش می یابد. نشان داده شده است که کاکائو باعث افزایش سطح هورمونهای آرامش بخش مغز و احساس آرامش می شود.

با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان کاکائو و شکلات به کاهش وزن کمک می کند.

کاکائو ممکن است خاصیت ضد سرطانی داشته باشد

فلاون های موجود در کاکائو ضد سرطان هستند. در مطالعات آزمایشگاهی روی اجزای کاکائو نشان داده شده است که آنها دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند ، سلول ها را از آسیب مولکول های واکنشی محافظت می کنند ، با التهاب مبارزه می کنند ، رشد سلول را مهار می کنند و سلول های سرطانی را می کشند و به نوبه خود از انتشار سلول های سرطانی جلوگیری می کنند.

مطالعات حیوانی با استفاده از رژیم غذایی سرشار از عصاره کاکائو یا کاکائو نتایج مثبت در کاهش سرطانهای پستان ، لوزالمعده ، پروستات ، کبد ، روده بزرگ و لوسمی نشان داده است.

مطالعات انسانی نشان داده است که رژیم های غذایی سرشار از فلاونول با کاهش خطر ابتلا به سرطان همراه هستند. با این حال ، شواهد مربوط به کاکائو به خصوص متناقض است ، زیرا برخی آزمایشات فایده ای را نشان ندادند و برخی حتی خطر افزایش یافته اند. به نظر می رسد تحقیقات بیشتری در زمینه انسانی لازم است.

به متابولیسم و ​​تعادل داخلی بدن کمک می کند

عدم وجود آنتی اکسیدان های کافی از طریق رژیم غذایی می تواند عواقب سلامتی طولانی مدت داشته باشد. یک مطالعه در سال 2 در سوئیس نشان داد که کاکائو باعث کاهش استرس کورتیزول برای کمتر از دو هفته ، افزایش متابولیسم و ​​حتی بهبود فعالیت میکروبی معده می شود.

تئوکرومین و تئوفیلین کاکائو به افراد مبتلا به آسم کمک می کند

آسم یک بیماری التهابی مزمن است که باعث انسداد و التهاب راه های هوایی شده و می تواند تهدید کننده زندگی باشد. تصور می شود که کاکائو برای مبتلایان به آسم مفید است زیرا حاوی ترکیبات ضد آسم تئوبرومین و تئوفیلین است.

تئوبرومین مشابه کافئین و ضد پارازیت است. پودر کاکائو حاوی حدود 1.9 گرم از این ترکیب در 100 گرم یا 3.75 اونس است.
تئوفیلین به ریه ها کمک می کند تا گسترش یابد ، مجاری هوا را شل کرده و التهاب را کاهش دهد.

مطالعات حیوانی نشان داده اند که عصاره کاکائو می تواند هم میزان انقباض و هم ضخامت بافت هوایی را کاهش دهد. با این حال ، این یافته ها

دارای چربی های سالم است

برخلاف آنچه بعضی از متخصصان بهداشت می گویند ، بدن شما به چربی احتیاج دارد. چربی ها به عنوان عوامل موثر در واکنش های شیمیایی در بدن برای رشد ، عملکرد سیستم ایمنی و عملکرد متابولیک در بدن نقش دارند. چربیهای سالم موجود در کاکائو خام مشابه چربیهای اشباع نشده موجود در روغن زیتون است.

این آزمایش هنوز از نظر بالینی در انسان انجام نشده است و مشخص نیست که کاکائو در هنگام استفاده با سایر داروهای ضد التهابی بی خطر است.

خاصیت ضد میکروبی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برای پوست و دندان مفید است

بسیاری از مطالعات تأثیر محافظتی کاکائو در برابر حفره های دندانی و بیماری لثه را تأیید کرده اند. کاکائو حاوی بسیاری از ترکیبات ضد باکتری ، ضد آنزیمی و تحریک کننده سیستم ایمنی است و باعث تقویت سلامت دهان می شود.

در مطالعه موشهای آلوده به باکتریهای دهانی پس از تغذیه عصاره کاکائو ، در مقایسه با موشهایی که فقط از آب تغذیه می شوند ، کاهش قابل توجهی در حفره های دندانی آنها مشاهده شده است. با این حال ، مطالعات قابل توجهی در مورد انسان وجود ندارد ، و بیشتر محصولات کاکائو مصرفی انسان حاوی قند است. در نتیجه ، محصولات جدیدی برای آزمایش و تجربه تأثیرات کاکائو بر سلامتی دهان مورد نیاز است.

برخلاف تصور رایج ، کاکائو موجود در شکلات دلیل آکنه نیست. در واقع ، پلی فنول های کاکائو سلامت پوست را بهبود می بخشند. نشان داده شده است که استفاده طولانی مدت از کاکائو برای محافظت از پوست در برابر آفتاب ، بهبود گردش پوست ، بهبود بافت سطح پوست و آبرسانی پوست است.

این بیماری اختلالات روانی را درمان می کند

افزایش گونه های اکسیداتیو واکنش پذیر (ROS) در بروز اختلالات روانی نقش دارد.

با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی پلی فنول ها ، مصرف کاکائو میزان ROS تولید شده را کاهش می دهد ، که به طور جدی انسان را در برابر بیماری های مغزی مانند آلزایمر و # 39 و زوال عقل محافظت می کند.

یک مطالعه تجربی دیگر نشان داد که کاتچین ها و اپی کچین موجود در کاکائو از سمیت سلول های مغزی و مرگ در موش ها جلوگیری می کنند.

کاکائو به راحتی می تواند به رژیم روزانه شما اضافه شود

مقدار دقیق کاکائو که برای بهبود سلامتی خود باید در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید ، مشخص نیست. برخی از دانشمندان 2.5 گرم پودر کاکائو حاوی فلاونول بالا یا 10 گرم شکلات تلخ حاوی فلاونول زیاد را پیشنهاد می کنند ، که حداقل حاوی 200 میلی گرم فلاونول در روز است و می تواند به مزایای سلامتی قلب برسد. با این حال ، دانشمندان دیگر بر این باورند که فلاونول های بیشتری برای دیدن این فواید مورد نیاز است. با این حال ، این مهم است که منبع کاکائوی شما از نظر فلاونون ها زیاد باشد. در حقیقت ، هرچه تولید کمتر باشد بهتر می شود.

راه های خوبی برای افزودن کاکائو به رژیم غذایی روزانه شما:

شکلات تلخ بخورید: اطمینان حاصل کنید که از کیفیت خوبی برخوردار بوده و حداقل 70٪ کاکائو دارد.

* کاکائو داغ یا سرد: کاکائو را با شیر مورد علاقه خود مخلوط کنید تا شیر خوشمزه کاکائو بدست آورید.

اسموتی: کاکائو را می توان به دستور تهیه اسموتی سالم مورد علاقه خود اضافه کرد و با طعم شکلات غنی شد!

* پودینگ: می توانید پودر شکلات خام را به پودینگ خانگی مانند پودینگ برنج اضافه کنید.

* موس شکلات سبزیجات: آووکادو خرد شده ، کاکائو ، شیر ، یک شیرین کننده طبیعی مانند خرما برای تهیه یک موس شکلات ضخیم سبزیجات!

پاشیدن میوه: کاکائو ماده خوبی برای پاشیدن میوه هایی مانند موز و توت فرنگی است.

همچنین ببینید

راه های کاهش سریع استرس

همه ما تاکنون استرس را تجربه کرده ایم ، اگرچه نوع و شدت استرس می …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *