خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » در مورد فواید بیشمار ورزش پیلاتس و تأثیر آن بر سلامت بدن مطلع شوید

در مورد فواید بیشمار ورزش پیلاتس و تأثیر آن بر سلامت بدن مطلع شوید

Pilates Sports چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Pilates به ما بپیوندید.

پیلاتس و یوگا

امروزه در جوامع مختلف منافع خود را دارند. جنسیت و سن در این رشته ورزشی متفاوت نیست و همه این کار را برای سلامتی انجام می دهند. این دو نوع جدید ورزش برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید هستند. پیلاتس تمرینی است که همه را بر بهبود بدن براساس تعادل متمرکز می کند. Pilates ورزشی است که در ابتدا توسط ژوزف ژوزف در ابتدای جوزف ژوزف تأسیس شد. به خاطر مرگ وی بود که شهرت و خاطره وی با بازنشستگی به عنوان نام شناخته شد.

روش من یکی از ورزش هایی است که بیشترین قدرت را در بدن و اندام های بدن دارد بدون از دست دادن آنها و از بین بردن آنها. در این روش از سیال کنترل شده ای استفاده می شود که هماهنگی بدن را ایجاد می کند و بدن را قادر به بلند کردن افراد به هر شکلی می کند. پیلاتس یک تمرین بدن سازی است. این تمرین علاوه بر اینکه تأثیر مثبتی در ظاهر بدن دارد ، باعث ایجاد نشاط ذهنی نیز می شود. Pilates باعث بهبود لاغری ، انعطاف پذیری و افزایش استقامت و قدرت بدنی می شود.

جوزف پیلاتس می گوید: "شما بعد از ده جلسه پیلاتس تفاوت تفاوت را احساس خواهید کرد." بعد از بیست جلسه تفاوت را مشاهده خواهید کرد و بعد از سی جلسه جلوه و ظاهری کاملاً جدید خواهید داشت. "اگر ورزش به آرامی و در کانون انجام شود ، برای همه مفید خواهد بود ، حتی افراد مسن می توانند ورزش کنند.

هشت اصل اساسی پیلاتس

Pilates مبتنی بر هشت اصل است که به فرد کمک می کند بدن خود را درک کند ، آن را راحت تر حرکت داده و در صورت لزوم آن را بازیابی کند.

1- آرامش

هر جلسه Pilates با آرامش شروع می شود تا ورزشکار از استرس های روزمره رهایی یابد.

2. تمرکز کنید

ورزش پیلاتس نه تنها باعث زیبایی بدن می شود بلکه از نظر معنوی نیز مفید است.

در این تمرین باید روی حرکاتی که انجام می دهید تمرکز کنید. در حقیقت ، تمرکز یکی از اصول اساسی این ورزش است.

نفس كشيدن

این تمرین به شما می آموزد که به درستی تنفس کنید. باید بدانید تنفس مناسب تأثیر زیادی در سلامت جسمی و روحی بدن دارد. در این تمرین بر ریتم تنفس مناسب تأکید شده است.

4- تراز و جهت گیری مناسب بدن

تراز کردن بدن در هر شرایط ، خواه نشستن یا دراز کشیدن ، تعادل عضلات و اندامها را بهبود می بخشد.

5- تمرکز

بدن باید دارای مرکز ثقل قوی در وسط باشد. هر حرکتی باید از وسط انجام شود تا ناف قبل از هر حرکت به سمت داخل کشیده شود.

6- هماهنگی

شما باید یاد بگیرید که چگونه بین حرکات هماهنگ شوید. ورزش پیلاتس در گروه های عضلانی همزمان به طور همزمان کار می کند.

7- حرکت آهسته

تمام حرکات پیلاتس باید با آرامش و صبر انجام شود.

8- مقاومت

قسمت آخر هر جلسه Pilates تمرینات قدرتی و استقامت بدن است.

فواید ورزش پیلاتس

1. متناسب با کل بدن

پیلاتس برخلاف برخی تمرینات ، تمام اندام ها را کار می کند و هیچ اندامی در حال استراحت نیست. ورزش پیلاتس با قدرت متمرکز است و تمام بدن درگیر ورزش است. تمرینات پیلاتس قدرت و تعادل عضلات را افزایش می دهد. همچنین به بدن برای انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکت مفاصل کمک می کند. به کمک تنفس و عمل ذهن به فرد کمک می کند که زودتر به تناسب اندام برسد. Pilates همچنین به طور گسترده در برنامه های توانبخشی مورد استفاده قرار می گیرد.

2- سازگار با بسیاری از شرایط جسمی

مهم نیست اگر شما هنوز یک ورزشکار حرفه ای نیستید یا برای اولین بار از ورزش خارج می شوید ، تمرینات Pilates نیز برای شما مفید است! و همه می توانند این کار را انجام دهند

3. تقویت بدون اضافه وزن عضلات

ما در پیلاتس نمی خواهیم عضله بسازیم ، اما می خواهیم عضلات را محکم کنیم تا آنها بتوانند کار کنند. در پیلاتس ، انقباض عضلات "انقباض بیرونی" نامیده می شود که ماهیچه های طولانی را تقویت می کند.

4- افزایش انعطاف پذیری

در پیلاتس طول و کشش عضلات و دامنه حرکت مفاصل افزایش می یابد. در پیلاتس بدن می تواند کشش و خم شود.

5- قدرت را افزایش دهید

ماهیچه های اصلی بدن شامل عضلات عمیق پشت ، شکم و لگن است. این ماهیچه ها از کمر و کمر محافظت می کنند و به بدن انعطاف پذیری می دهند. ما این کار را با نشستن و ایستادن درست انجام می دهیم. وقتی این ماهیچه ها قوی باشند ، بدن تشکیل می شود. این بدان معنی است که شما می توانید گردن و شانه های خود را شل کنید و بقیه ماهیچه ها و مفاصل شما کار خود را آزادانه انجام می دهند.

6. بایستید و به حالت ایستاده بنشینید

ورزش پیلاتس باعث می شود شما به حالت ایستاده بنشینید. تمرینات پیلاتس قدرت و تعادل بدن را بهبود می بخشد.

7. انرژی را افزایش دهید

در حین حرکت پیلاتس ، تنفس و گردش خون تحریک می شود و ستون فقرات و عضلات بیدار می شوند و کار خود را شروع می کنند. در نتیجه ، شما نسبت به تمام بدن خود احساس خوبی دارید.

8. کاهش وزن

اگر بطور روزانه از Pilates ورزش می کنید ، مطمئناً کاهش وزن پیدا می کنید. در پیلاتس کالری سوخته بالاتر از کالری مصرفی است و در نتیجه کاهش وزن ایجاد می شود. در کنار ورزش هوازی ، پیلاتس نیز در کاهش وزن و کشش عضلات نقش دارد.

9- ارتباط بدن و ذهن را بیشتر کنید

پیلاتس مجموعه ای از هماهنگی بین بدن ، ذهن و روح است. ما حرکات پیلاتس را با توجه کامل انجام می دهیم. وقتی تمرینات را با احتیاط انجام می دهیم ، از هر تمرین پیلاتس بهترین مزایا را کسب می کنیم. اصول پیلاتس عبارتند از: غلظت ، کنترل ، دقت ، تنفس و حرکت. همه این اصول در کنار ذهن و بدن کار می کنند.

10- راهی برای آموزش پیلاتس

امروزه محبوبیت پیلاتس ها در حال افزایش است. می توانید Pilates را در یک سالن ورزشی با یک مربی ماهر شروع کنید. فقط باید یک لباس مناسب و یک تشک مناسب داشته باشید.

مزایای ورزش یوگا

1- انعطاف پذیری بدن

کشش بدن انعطاف پذیری را افزایش داده و دامنه حرکت عضلات و مفاصل را افزایش می دهد. با انجام یوگا ، انعطاف پذیری بیشتری در پشت ، زانو ، کمر ، شانه ها و لگن خواهید داشت.

2- مقاومت

با تمرین یوگا وزن می کنید. به عنوان مثال: روی یک پا بایستید و تعادل خود را نگه دارید یا روی دستان خود بایستید. برخی از این تمرینات باید به آرامی انجام شود تا قدرت شما افزایش یابد.

3. ماهیچه ها را سفت کنید

با افزایش قدرت عضلات ، سفتی عضلات نیز افزایش می یابد. ورزش یوگا به کشش و لاغر شدن عضلات کمک می کند.

4- درد را کاهش دهید

افزایش انعطاف پذیری و قدرت بدن می تواند بسیاری از درد (به ویژه کمردرد) را تسکین دهد. .

یوگا ستون فقرات را سفت و محکم می کند. با تمرین یوگا در امان خواهید بود. یوگا همچنین تعادل بدن را بهبود می بخشد.
یوگا از استرس زا و آرامش روانی جلوگیری می کند

5. بهتر تنفس

بسیاری از افراد تنفس عمیق انجام نمی دهند و اکسیژن کافی به ریه ها وارد نمی کنند. این تمرین روی تنفس تمرکز دارد و به مردم می آموزد که چگونه از ریه ها بهتر استفاده کنند. به پاکسازی قسمت بینی کمک کرده و سیستم عصبی مرکزی را آرام کنید. این روش تنفس هم در بدن و هم در روح اثرات مفیدی دارد.

مزایای ذهنی یوگا

1- آرامش روح

تمرکز دقیق روی کارهایی که بدن انجام می دهد ، آرامش خاطر را به همراه خواهد داشت.

ورزش یوگا تکنیک های مراقبه را به شما می آموزد ، مانند نگاه کردن به نفس کشیدن و رها کردن افکار ، و این عاملی برای ذهن است.

استرس را کاهش دهید

فعالیت بدنی عاملی برای تسکین استرس است. ورزش یوگا نیز این خاصیت را دارد. مشکلات روزانه ، بزرگ یا کوچک ، توسط یوگا از بین می روند.

یوگا از استرس زا جلوگیری می کند و امید تازه ای به زندگی می بخشد. یوگا بر زندگی فعلی تأکید دارد. شما گذشته را فراموش می کنید و نگران آینده نیستید. این باعث می شود از استرس جلوگیری شود.

3. آگاهی بدن

تمرین یوگا باعث آگاهی شما از بدن می شود. شما با انجام حرکات کوچک و ظریف بدن خود را صاف و مستقیم می کنید. این باعث می شود که شما به صورت ایستاده و قائم بایستید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

همچنین ببینید

بهترین تمرینات برای عضلات پا

این برنامه را دنبال کنید تا پاهای شما عالی به نظر برسند. عضلات پایین پا …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *