خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » بدون رژیم لاغر به سریعترین راه باشید!

بدون رژیم لاغر به سریعترین راه باشید!

اضافه وزن و چاقی تعدادی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد مجبورند رژیمهای غذایی خاصی را رعایت کنند و ورزش برای برخی افراد دشوار است. چندین روش اثبات شده وجود دارد که به شما کمک می کند کالری کمتری داشته باشید

اضافه وزن و چاقی مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. پیروی از رژیم های غذایی خاص و برنامه های ورزشی برای برخی از افراد می تواند پیروی از آن دشوار باشد. چندین روش اثبات شده وجود دارد که به شما کمک می کند کالری کمتری داشته باشید. اگر شما هم گرسنه نیستید ، با رعایت روشهایی که در ادامه بیان کردیم ، وزن کم کنید.

به طور مرتب میان وعده میل کنید

همیشه مقداری میان وعده سالم به همراه داشته و هر وقت احساس گرسنگی کردید ، آنها را میل کنید. به این ترتیب هرگز گرسنه نخواهید شد.

اگر خود را از گرسنگی می بینید ، به احتمال زیاد در یک وعده غذایی غذای بیشتری مصرف می کنید. بنابراین با خوردن غذاهای سالم در چند وعده غذایی نه تنها از گرسنگی جلوگیری خواهید کرد بلکه کمتر از آن را مصرف خواهید کرد.

میان وعده هایی که شما انتخاب می کنید باید بین 150 تا 200 کالری داشته باشد و حاوی پروتئین و فیبر باشد.

بدن خود را مرطوب نگه دارید

نگه داشتن هیدراته نه تنها فواید سلامتی زیادی دارد ، بلکه می تواند وزن شما را نیز کاهش دهد. بنابراین نوشیدنی هایی که شما انتخاب می کنید باید نوشیدنی های قندی مانند آب ، چای و غیره باشند. نوشیدن 8 تا 10 لیوان در روز برای گرم نگه داشتن بدن کافی است.

به اندازه کافی خوابیدن

بی خوابی نه تنها شما را گرسنه می کند و باعث می شود تا دیر غذا بخورید بلکه متابولیسم شما را نیز کند می کند. بنابراین برنامه خواب خود را تنظیم کنید تا کمتر از 7 ساعت نباشد.

یک صبحانه کامل بخورید

یک وعده غذایی سالم و کامل در روز اول یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه کامل می خورند ، روزانه حدود 100 کالری کمتری نسبت به سایر افراد دریافت می کنند و علاوه بر این ، وزن کمتری نسبت به سایر افراد به دست می آورند.

به افرادی که رژیم دارند نیز توصیه می شود حتی یک روز از صبحانه خودداری کنند. زیرا وقتی از خواب بیدار می شوید ، مغز شما به یک منبع تازه قند و گلوکز خون نیاز دارد. در حالت ناشتا ناشتا ، مکانیسم هموستاتیک قند خون را در حد ثابت نگه می دارد تا عملکرد طبیعی مغز را مختل نکند و اگر دوره روزه دار طولانی تر باشد ، نگه داشتن قند خون در سطحی که مغز قادر باشد عملکرد به طور معمول دشوارتر می شود. و یادگیری و تمرکز را مختل می کند. بنابراین ، با خوردن صبحانه ، گلوکز به مغز می رسد و مغز شما را تا زمان ناهار تقویت و نگه می دارد.

به میوه و سبزیجات روی آورید

مصرف میوه و سبزیجات را دو برابر کنید تا کاهش وزن شما بیشتر شود. این مواد از نظر آب زیاد هستند و کالری کمتری دارند ، بنابراین می توانید مقدار زیادی از آنها را بدون ترس از اضافه وزن مصرف کنید. فیبر موجود در این مواد تمایل شما به کربوهیدرات ها را نیز از بین می برد. علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده است که خوردن میوه و سبزیجات خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد ، که بهانه خوبی برای افزایش آنها در رژیم غذایی شما است.

مصرف سبزیجات خود را افزایش دهید

آره! ما از شما می خواهیم که مصرف سبزیجات خود را در حین کاهش وزن افزایش دهید. مهم نیست که آنها تازه یا یخ زده باشند ، هر چه بیشتر مصرف کنید ، مزایای بیشتری نیز به دست خواهید آورد. بهترین پیشنهادات برای شما: فلفل زرد و نارنجی ، کلم بنفش ، اسفناج ، کلم ، شبانک ، بادمجان ، مارچوبه و جوانه بروکسل.

طبق تحقیقات افرادی که روزانه سبزیجات زیادی مصرف می کنند ، کالری دریافتی آنها 511 کالری کمتر از افرادی است که مقدار کمی مصرف می کنند.

غذاهای دریایی بخورید

شما نیازی به کاهش حجم خود ندارید ، زیرا آنها را با غذاهای دریایی مانند ماهی جایگزین می کنید ، خواهید دید که چربی آنها در کاهش وزن چقدر مؤثر است. غذاهای دریایی نه تنها کالری کمتری نسبت به گوشت و مرغ دارند بلکه باعث افزایش روند چربی سوزی با اسیدهای چرب امگا 3 می شوند. بنابراین این تنتورها را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مصرف لبنیات را دو برابر کنید

لبنیات سرشار از کلسیم است. کلسیم همچنین کلسیتریول را کنترل می کند ، ماده ای که سلول ها و فروشگاه های چربی را تقویت می کند. بنابراین ، شما باید حداقل 1000 میلی گرم لبنیات را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از تجمع چربی در بدن خود جلوگیری کرده و در نهایت سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید.

غذای خود را تند درست کنید

اگر از رژیم های غذایی ادویه جات تند استفاده کنید ، بدون شک در روند کاهش وزن شما مؤثر خواهد بود. به عنوان مثال ، کپسایسین یک ماده شیمیایی از گروه کپسیم است که در فلفل های تند (سبز و قرمز) یافت می شود و در تقویت متابولیسم ، مهار اشتها و سوزاندن چربی مؤثر است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که میان وعده های تند می خورند ، در وعده های غذایی بعدی خود 189 کالری کمتر از دیگران دریافت می کنند.

همچنین ببینید

برنامه های رژیم غذایی و ورزشی مناسب برای هر گروه خونی

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد عاشق ورزش هستید ، احتمالاً شما یک تست …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *