خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » فواید خواب راحت چیست و چگونه می توانیم خواب خوبی داشته باشیم؟

فواید خواب راحت چیست و چگونه می توانیم خواب خوبی داشته باشیم؟

راه حل بی خوابی ، شایع ترین اختلال خواب

بی خوابی شایعترین اختلال خواب در جهان است که توسط عادت های بد پیچیده شده است. اهمیت خواب و تأثیر آن بر سلامتی بدن به حدی است که پزشکان خواب مناسب و با کیفیت را برای معالجه و حتی پیشگیری از برخی بیماری ها توصیه می کنند ، اما عادت های اشتباه بسیاری وجود دارد که می تواند باعث اختلال در خواب افراد شود. بسیاری از مردم درک نمی کنند که نگاه کردن به تلفن ، سوء تغذیه ، استرس ، عدم تحرک ، بی اعتنایی به درد و تصورات غلط باعث اختلال خواب آنها شده است. در اینجا برخی از عادت هایی که باعث اختلال خواب می شوند در اینجا آمده است.

نکاتی در مورد داشتن یک خواب راحت در شب

بسیاری از افراد امروز با بی خوابی و بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند! بسیاری از افراد به خواب می روند ، اما به دلایلی خواب راحت را تجربه نمی کنید! اما باید بدانیم که داشتن یک خواب راحت ، یک رویا غیرممکن نیست! فقط نکات را دنبال کنید. به همین دلیل ، ما در این مقاله می خواهیم نکاتی را برای یک خواب راحت و # 39 در اختیار شما قرار دهیم.

نکاتی برای راحت تر خوابیدن

یک شب خوب و خوب می تواند به اندازه یک ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم باشد! بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خواب کم می تواند بر روی هورمون ها و عملکرد مغز اثرات منفی بگذارد. همچنین ، یک خواب خوب و خوب شبانه می تواند به جلوگیری از کاهش وزن و بیماری کمک کند!

در طول روز نور بیشتری در معرض نور قرار دهید.

بدن شما دارای ساعت طبیعی یا ساعت بیولوژیکی است که ریتم روزانه بدن شما را تعیین می کند! این ساعت طبیعی روی مغز ، بدن و هورمونهای شما تأثیر می گذارد ، به شما کمک می کند در طول روز بیدار بمانید و همچنین شب و روز به بدن و مغز شما هشدار می دهد که خواب به پایان رسیده است.

نور خورشید یا نور روشن به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن ، ریتم روزانه بدن و ذهن شما در طول روز کمک می کند. این باعث افزایش انرژی روزانه شما و همچنین خواب راحت در شب خواهد شد.

بهتر است بدانید افرادی که دچار بی خوابی هستند می توانند با قرار گرفتن در معرض نور روز کیفیت خواب راحت خود را در شب بهبود دهند! همچنین قرار گرفتن در معرض نور روز می تواند زمان خواب را تا 80٪ کاهش دهد! این بدان معناست که شما زمان بسیار کمتری را در خواب صرف می کنید.

میزان نور آبی را کم کنید.

قرار گرفتن در معرض نور در طول روز بسیار مفید است ، اما همان نور مفید در شب تأثیر متضاد دارد! این نیز به دلیل تأثیر نور بر روی ساعت بیولوژیکی بدن است.

بنابراین بهتر است که از غروب خورشید در معرض نور قرار گیرید. قرار گرفتن در معرض نور به نوعی ذهن شما را فریب می دهد! و ذهن فکر می کند هنوز هم روز به روز است! این فریب ذهن باعث می شود هورمون هایی مانند ملاتونین کاهش یابد! این هورمون ها به شما کمک می کنند خواب آرام و عمیقی داشته باشید.

کدام رنگ سبک کمترین تأثیر را در خواب دارد؟

از بین همه چراغ ها ، نور آبی بدترین نور در زمینه است که باعث بی خوابی یا بی خوابی می شود! نور آبی از طریق دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند یا صفحه نمایش رایانه مقدار زیادی از خود ساطع می کند. برای کاهش جذب نور آبی همچنین می توانید مشاهده کنید:

اولین کار این است که 6 ساعت قبل از خواب تماشای تلویزیون را متوقف کنید! همچنین استفاده غیر ضروری از تلفن همراه را به حداقل برسانید و چراغ ها و چراغ های اضافی را خاموش کنید. می توانید از عینک مسدود کننده نور آبی استفاده کنید. نرم افزارهایی را نصب کنید تا نور آبی را در تلفن همراه و رایانه شخصی خود کاهش یا کاهش دهید. روز را مصرف نکنید.

کافئین فواید زیادی دارد و توسط اکثر مردم جهان مصرف می شود.

دوز کافئین کافئین می تواند باعث افزایش تمرکز ، انرژی و عملکرد ذهنی و جسمی شود! اما اگر در اواخر روز گرفته شود ، سیستم عصبی را تحریک می کند و باعث می شود شما خواب آرام و راحت داشته باشید. کافئین به طور چشمگیری می تواند کیفیت خواب را کاهش دهد! به خصوص اگر در مقادیر زیادی در اواخر روز مصرف شود.

6 ساعت پیش قهوه بنوشید

بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که مصرف کافئین تا 3 ساعت قبل از خواب به طور قابل توجهی کیفیت خواب را کاهش می دهد! اثرات کافئین حدود 1 تا 2 ساعت در خون می ماند! به همین دلیل توصیه می شود افرادی که به شدت تحت تأثیر کافئین هستند یا معمولاً به خوبی نمی خوابند ، از ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر به بعد مقادیر زیادی کافئین مصرف نکنند.

اگر به عصرها علاقه مند به نوشیدن قهوه هستید ، می توانید از قهوه بدون کافئین استفاده کنید.

خواب راحت با چند راه حل ساده

همانطور که در این مقاله ذکر شد ، دریافتیم که می توانیم با رعایت نکات کوچک ، کیفیت خواب خود را بهبود بخشیم. همچنین می توانید میزان خواب و چرت های نامنظم و طولانی را در طول روز برای یک خواب راحت و کمتری به حداقل برسانید.

قبل از خواب از نوشیدن مایعات و تنقلات خودداری کنید. قبل از خواب ، یک حمام گرم و آرامش بخش بخورید و دمای اتاق خود را برای یک خواب آرام تنظیم کنید.

زمان خواب و بیدار کردن خود را طوری مدیریت کنید که بدن شما به طور منظم عادت کند. بد نیست بدانید که ورزش در طول روز می تواند کیفیت خواب را در طول شب به طور چشمگیری افزایش دهد.

از شما متشکرم که تا آخر در مجله پرواگ به ما پیوستید.

همچنین ببینید

فواید آب برای پوست

فواید آب برای پوست بسیار عالی است ، طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان این …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *