خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تکنیک های مدیریت استرس برای مقابله با کرونا

تکنیک های مدیریت استرس برای مقابله با کرونا

رسانه ها می توانند سوخت خود را برای افزایش اضطراب با ادامه گزارش شیوع بیماری مانند کورو ویروس تأمین کنند. اما ، در صورت استفاده صحیح ، رسانه ها می توانند نقش موثری در انتشار اطلاعات مفید داشته باشند.

روشی که شما برای مقابله با استرس انتخاب کرده اید می تواند تأثیر بسزایی در انجام اقدامات مؤثر و مدیریت سلامت روان شما داشته باشد. شیوع CVD-19 در سراسر جهان بدون شک وحشتناک است. همه گیر یک بیماری می تواند محرک اضطراب در انسان باشد. در این مدت ، ما نمی دانیم سرانجام این بیماری چقدر گسترده و کشنده خواهد بود.

به گزارش بهداشت نیوز ، احساس ترس ، اضطراب ، غم و عدم اطمینان در یک دوره بیماری همه گیر بیماری امری عادی است. خوشبختانه ، اقدامات پیشگیرانه در زمینه سلامت روان می تواند به تقویت ذهن و بدن انسان کمک کند.

یکی از راه های مراقبت از خود این است که:
– اخبار را از منابع معتبر بخوانید و همچنین از خواندن اخبار مختلف خودداری کنید
– درک کنید که چه چیزی را می توان کنترل کرد ، مانند بهداشت
– اقدامات توصیه شده توسط مقامات بهداشتی را انجام دهید
– روشهای مراقبت از خود را در نظر بگیرید
– در صورت نیاز از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرید

روشهای مدیریت استرس

روشی که شما برای مقابله با استرس انتخاب کرده اید می تواند تأثیر چشمگیری در انجام اقدامات مؤثر و مدیریت سلامت روان شما داشته باشد. در زیر چند روش برای کمک به کاهش اضطراب ناشی از coronavirus جدید آورده شده است.

اخبار را از منابع معتبر دریافت کنید

اخبار ، نکات و توصیه های منابع معتبر را دنبال کنید تا اطلاعات موثقی در مورد چگونگی محافظت از خود در برابر این بیماری کسب کنید و از رسانه هایی که اخبار و اخبار غیرقابل اعتماد را پخش می کنند ، دوری کنید.

یک برنامه عملی تهیه کنید

همواره می توان برخی اقدامات را برای کاهش خطر انجام داد. این امر می تواند به سادگی با شستن مکرر دستانتان با آب و صابون و محدود کردن ترافیک شهری یا مسافرت به خارج از شهر انجام شود. توجه به این موارد می تواند به شما کمک کند تا روی گزینه هایی که بر آنها کنترل دارید تمرکز کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که اقدامات خود را براساس توصیه های منابع معتبر تنظیم کنید.

محدودیت مصرف رسانه خود را تعیین کنید

تمرکز روی داستانهای رسانه ای که در مورد سرعت شیوع آن یا تعداد افراد بیمار صحبت می کنند می تواند منجر به افزایش اضطراب شود. میزان مصرف رسانه خود را در یک بازه زمانی خاص محدود کنید یا تعداد محدودی مقاله را مطالعه کنید.
در حالی که آگاهی رسانی مفید است ، مهم است که خود را با اخبار مزاحم در تمام طول روز بمباران نکنید.

از تفکر متوالی خودداری کنید

توجه داشته باشید که بسیاری از افراد اقداماتی انجام می دهند که ممکن است به هیچ وجه به بهبود اوضاع کمک نکند. فقط به دلیل اینكه دیگران اقدامات خاصی را برای پیشگیری و مقابله با این بیماری انجام می دهند ، به معنای این نیست كه شما همین كار را انجام دهید مگر آنكه از طرف مراجع بهداشتی توصیه شود. در غیر این صورت ممکن است اقدامات شما بی فایده یا حتی مخرب باشد.

مراقب خودت باش

پیروی از یک رژیم غذایی سالم ، متعادل ، خواب کافی و فعالیت های اوقات فراغت برای تقویت روحیه و خلق و خوی همیشه عوامل اصلی حفظ سلامت روحی و جسمی در زمان استرس زا هستند. مراقبت از خود همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

کمک حرفه ای دریافت کنید

اگر سلامت روان شما تحت تأثیر استرس ناشی از شیوع بیماری قرار گرفته است ، دریافت کمک حرفه ای ممکن است بازگشت شما به وضعیت عادی را تسهیل کند. یک متخصص بهداشت روان می تواند به شما در مدیریت ترس و نگرانی کمک کند و به شما در انجام بهترین اقدامات برای خود و خانواده کمک می کند.

نگرانی های بهداشت روانی

علاوه بر نگرانی های مربوط به سلامت روان که ممکن است از اضطراب ناشی از بیماری همه گیر بیماری ایجاد شود ، نظارت بر شرایط روحی و روانی فعلی افراد نیز مهم است تا از خراب شدن آنها اطمینان حاصل شود.

افسردگی و اضطراب

برخی افراد ممکن است برای اولین بار در طول بیماری همه گیر بیماری ، مشکلات روحی را تجربه کنند. در همین راستا ، ممکن است مشکلات تنظیم ، افسردگی و اضطراب به وجود بیاید.

نتایج یک مطالعه در مورد شیوع ویروس ابولا در سیرالئون نشان داد که افزایش تعداد افرادی که گزارش شده دارای مشکلات سلامت روانی و اجتماعی بودند ، نشان داد. یک مطالعه دیگر در مورد شیوع آنفولانزای H1N1 در سال 2009 نشان داد که افزایش انواع علائم عاطفی از جمله اختلالات سوماتورفورم (علائمی مانند درد و خستگی است که با یک دلیل جسمی قابل توضیح نیستند).

علاوه بر این ، برخی از شرایط بهداشت روان موجود ممکن است بدتر شود. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به ویژه در برابر استرس و اضطراب آسیب پذیر هستند ، ممکن است در معرض مشکلات بهداشت روان بیشتر در معرض خطر باشند.

همچنین اضطراب شدید می تواند منجر به مصرف مواد مخدر شود. افرادی که از نظر برداشت و بهبودی پیش می روند به احتمال زیاد به دلیل فشار بالای استرس ، دوباره شروع به استفاده از مواد مخدر می کنند.

در طی یک بیماری همه گیر ، افرادی که به دیگران اهمیت می دهند ممکن است در معرض خطر بیشتر علائم عاطفی قرار بگیرند. آنها ممکن است تجربه کنند:
– افزایش افسردگی و اضطراب
– افزایش نگرانی در مورد حمایت از عزیزانشان
– احساس گناه در مورد نداشتن یا جلوگیری از دوست داشتن عزیز در صورت بیماری بودن
کودکان اغلب استراتژی های مقابله ای را که در والدین خود مشاهده می کنند اتخاذ می کنند. والدینی که در طول بیماری همه گیر دچار اضطراب می شوند ممکن است سرانجام در فرزندان خود اضطراب را تجربه کنند.
اضطراب بالا و احساس ناتوانی می تواند افراد را به اتخاذ روشهای درمانی یا اقدامات پیشگیرانه که از نظر علمی پشتیبانی نمی شوند تشویق کند. برخی از این روشها ممکن است برای افراد و کل جامعه مضر باشد. بنابراین ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر عملی مفید است.

شکایت ذهنی یا انزوا

پاسخ های شخصی به افزایش ترس ممکن است متفاوت باشد. اما بسیاری از افراد شایعات زیادی را در مورد احتمال ابتلا به این بیماری تجربه می کنند. آنها ممکن است رفتار خود را تا زمانی که نیازی به انزوا یا آمادگی برای نتایج فاجعه بار باشد ، بسیار تغییر دهند.
افراد دارای آسیب پذیری ویژه ممکن است افزایش در بیماری روانی یا پارانویا را تجربه کنند. این ممکن است تمایل به تلفیق حقایق مربوط به شیوع یا توجیه تفکر توهمی داشته باشد.

چگونه واکنش نشان دهم؟

ممکن است افرادی که وحشت کرده اند در اطراف شما باشند. از طرف دیگر ، ممکن است با افرادی روبرو شوید که اصلاً نگران شیوع اپیدمی نیستند و مطمئن هستید که این شرایط هیچ تاثیری در آنها نخواهد گذاشت. ممکن است احساسات مختلفی را احساس کنید یا ممکن است گیج شوید و نمی دانید چه احساسی دارید.
پاسخ گویی به ناشناس بودن افراد معمولاً بیش از حد به تهدیدهای ناشناخته پاسخ می دهند و تهدیدهای شناخته شده را با جدیت جدی می پذیرند. به عنوان مثال ، اگرچه تصادفات رانندگی رایج است ، اما رانندگی یا وارد شدن به اتومبیل باعث ترس افراد نمی شود.
به همین ترتیب ، ممکن است نگرانی زیادی از آنفولانزا نداشته باشید. این در شرایطی است که آنفولانزا همه ساله افراد زیادی را آزار می دهد و هزاران نفر به دلیل آن می میرند.
با این حال ، بسیاری از مردم به دلیل واکسن آنفلوآنزا توجه نمی کنند. مخالفش هم درست است؛ هرچه کمتر درباره چیزی بدانیم ، احتمال عصبانیت و اضطراب بیشتر می شود.
هنگامی که با چیزی ناشناخته روبرو هستید ، بیشتر احتمال دارد اضطراب جدی ایجاد کنید. این یکی از دلایلی است که شیوع این بیماری در گذشته مانند ویروس ابولا و ویروس زیکا باعث نگرانی بیشتر افراد شده است.
بمباران با خبرهایی که دائماً در مورد مرگ ناشی از بیماری و گزارشهایی که بر تعداد مبتلایان به این بیماری تأکید دارد ، صحبت می شود ، می توان آن را بیش از حد ارزیابی کرد.
با این حال ، منابع معتبر رسانه ای می توانند تأثیر مثبتی بر همه گیری بیماری داشته باشند.

تأثیر رسانه

یکی از دلایل این امر ممکن است پاسخ مغز به تهدیدات جدید باشد. یک مطالعه در سال 2013 که در مجله PLOS One منتشر شد ، نشان داد که آمیگدالای مغز (که در پردازش پاسخهای عاطفی نقش دارد) در مواجهه با تهدیدات ناشناخته ، افزایش فعالیت را تجربه می کند. این منجر به افزایش اضطراب می شود. آمیگدال به طریقی متفاوت به یک تهدید آشنا پاسخ می دهد.

حرف آخر

بیشتر شیوع بیماری تقریبا به همان سرعت شروع می شود. اما مدیریت اضطراب در مورد یک بیماری جدید و یادگیری بیشتر در مورد چگونگی محافظت از خود می تواند دشوار باشد. خوشبختانه ، اقدامات پیشگیرانه در مورد سلامت روان و بهزیستی می تواند به مدیریت سلامت روان در این دوره از شک و عدم اطمینان کمک کند.

همچنین ببینید

فواید آب برای پوست

فواید آب برای پوست بسیار عالی است ، طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان این …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *