خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » روش هایی برای مقابله با استرس و اضطراب

روش هایی برای مقابله با استرس و اضطراب

مقابله با اضطراب یک مهارت مهم است زیرا همه افراد در بعضی مواقع احساس اضطراب ، اضطراب ، استرس و استرس می کنند و ممکن است نتوانیم این احساسات را به طور کامل از بین ببریم.

در اینجا چند روش برای کنترل این احساسات آورده شده است:

یک متخصص آرامش شوید.

همه ما فکر می کنیم می دانیم چگونه خودمان را آرام کنیم. اما دراز کشیدن در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر یک آرامش واقعی نیست. (بسته به آنچه تماشا می کنید یا آنچه انجام می دهید ، حتی ممکن است فشار عصبی شما را افزایش دهد.) الکل ، مواد مخدر یا تنباکو یکسان هستند.

به نظر می رسد اضطراب و استرس را تسکین می دهد ، اما این یک آرامش کاذب و موقتی است. آنچه بدن واقعاً به آن احتیاج دارد تکنیک آرامش و آرامش است – مانند تنفس عمیق ، مراقبه ، تای چی یا یوگا – که می تواند تأثیر جسمی بر مغز داشته باشد.

به عنوان مثال ، تنفس عمیق به آرامش اعصاب اصلی که از دیافراگم به مغز کشیده شده است کمک می کند و برای آرامش و استراحت یک پیام به تمام بدن ارسال می کند.

همچنین بخوانید: راه هایی برای کاهش سریع استرس

به اندازه کافی بخوابید ، خوب بخورید و ورزش کنید.

آیا می خواهید ذهن و بدن شما احساس آرامش کند و از قدرت کافی برای مقابله با مشکلات زندگی برخوردار باشد؟ به اندازه بدن خود بخوابید – نه خیلی زیاد و نه خیلی کم.

خوب بخورید: (به جای تقویت انرژی کوتاه مدت که شکر و کافئین تأمین می کنند) از میوه ، سبزیجات ، پروتئین و لوبیا برای حفظ انرژی درازمدت استفاده کنید. و ورزش کنید تا اکسیژن به تمام سلولهای بدن برسد تا مغز و بدن شما بتوانند به بهترین شکل کار کنند.

با دیگران ارتباط برقرار کنید.

با دوستان و خانواده وقت بگذرانید. فعالیت های سازمان یافته عالی هستند ، اما تفریح ​​گاه به گاه نیز خوب است. گذراندن وقت با کسانی که احساس نزدیکی می کنید باعث می شود احساس حمایت و امنیت کنید. و لذت و تفریحی که با آن به وجود می آید باعث می شود احساس خوشبختی و ناراحتی کمتری داشته باشید.

اگر احساس نگرانی و نگرانی در مورد چیزی دارید ، صحبت کردن در مورد آن با شخصی که گوش می دهد و مراقبت می کند باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید و بتوانید بهتر مقابله کنید. ممکن است آنها به شما یادآوری کنند که همه افراد بعضی اوقات این احساسات را دارند و شما تنها نیستید.

با طبیعت ارتباط برقرار کنید.

پیاده روی در پارک یا دوچرخه سواری به همه کمک می کند تا استراحت کنند. (مکانی را انتخاب کنید که در آن احساس امنیت کنید تا بتوانید استراحت کنید و لذت ببرید.) پیاده روی ، پیاده روی ، دوچرخه سواری یا اسکی نیز ورزش های خوبی هستند. یک یا دو نفر از دوستان یا اعضای خانواده خود را با خود ببرید تا از این شرکت لذت ببرید.

مثبت فکر کنید.

یک راه عالی برای منحرف کردن ذهن شما از فعالیت های روزانه ، تمرکز افکار ما بر روی خوب ، زیبا و مثبت است. به خودتان اجازه دهید بهترینها را تخیل و تجسم کنید.

نکته: وقتی اضطراب و اضطراب زیاد می شود ، می تواند نشانه ای از اختلال اضطراب باشد. برای کسانی که اختلال اضطراب دارند ، کمک گرفتن از یک متخصص مهم است. البته این نکات همچنین می تواند مفید باشد ، اما درمان تخصصی تنها راه تسکین اختلال اضطراب است.

همچنین بخوانید: خصوصیات مثبت تفکر

همچنین ببینید

فواید آب برای پوست

فواید آب برای پوست بسیار عالی است ، طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان این …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *