خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » درمان آرامش پوست پس از کاهش وزن شدید + درمان خانگی

درمان آرامش پوست پس از کاهش وزن شدید + درمان خانگی

وقتی پوست شل و آویزان است ، نمی توانید از چهره ای زیبا و سرزنده انتظار داشته باشید ، بلکه برعکس ، شل شدن پوست باعث می شود که فرد پیرتر از واقعیت به نظر برسد. یک رژیم نامناسب می تواند باعث تسکین پوست شود.

پس از کاهش وزن بیش از 50 تا 100 پوند ، در مدت زمان کوتاه 20 تا 40 کیلوگرم ، باعث شل شدن و افتادگی پوست می شود که یک مشکل شایع است.

در این زمان ممکن است متوجه پیشرفت در خاصیت ارتجاعی پوست خود شوید ، اما ممکن است برخی از افراد نیاز به جراحی اضافی برای برداشتن پوست داشته باشند.

طبق راهنمای جراحی پلاستیک ناتالی کیت و اصلی ترین عوامل درگیر در ارتجاعی پوست به شرح زیر است:

– سن: خاصیت ارتجاعی پوست با افزایش سن کاهش می یابد.

ژنتیک: با افزایش سن ژن ها ، آنها بر پایداری پوست شما تأثیر می گذارند.

– کاهش وزن: هنگامی که در مدت زمان کمی از جمله کاهش وزن ، مقدار زیادی وزن خود را از دست می دهید ، پوست شما زمان لازم برای تنظیم بدن شما را ندارد و در صورت اضافه وزن می توانید دائماً اضافه وزن کنید. کشیده بمانید

تغذیه و مصرف آب: اگر مقادیر متعادل مواد معدنی (به خصوص ویتامین های C و E) ، ویتامین ها و مواد مغذی را مصرف نکنید و بدن شما کم آب شود ، نمی توانید سالم بمانید.

– سیگار کشیدن: سیگار کشیدن باعث افزایش سرعت پیری می شود.

فعالیت هایی که باعث بهبود آرامش پوست می شود

از آنجا که همه با یکدیگر متفاوت هستند ، هر فرد پس از کاهش وزن پاسخ متفاوتی خواهد داشت. ممکن است برخی از افراد به سرعت به حالت اولیه خود بروند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای خلاص شدن از شر اضافی پوست و شل شدن پوست ، نیاز به عمل جراحی داشته باشند. کتاب Natalie & # 39 توصیه می کند حداقل یک سال قبل از از دست دادن وزن قبل از انجام جراحی پلاستیک انتظار داشته باشید تا وزن خود را تثبیت کنید.

به یاد داشته باشید که جراحی زیبایی یک عمل جراحی پرهزینه و گران است که نیاز به زمان بهبودی طولانی دارد.

ممکن است شما بتوانید بین گزینه های دیگر مانند ورزش و یک رژیم غذایی سالم تفاوت قائل شوید. یک برنامه اصلی تمرین قلبی و قدرت می تواند به کاهش چربی بدن در حین ساختن عضلات کمک کند و از شل شدن پوست جلوگیری کند.

هنگام افزایش توده عضلانی می توانید ظاهر پوست را بهبود بخشید و ممکن است برخی از ریزش ها را کاهش دهید.

از شل شدن پوست جلوگیری می کند

بهترین راه برای جلوگیری از لاغری پوست کاهش وزن به آرامی – 1-2 پوند (500 تا 1 کیلوگرم) در هفته است. کاهش وزن آهسته به شما این امکان را می دهد تا ضمن از دست دادن چربی ، توده عضلانی خود را حفظ کنید و به پوست خود اجازه می دهد تا با کاهش وزن و پوست شل سازگار نشود.

از خستگی و شل شدن پوست جلوگیری می کند

اگر به دنبال کاهش وزن هستید و به دنبال راه حل مناسبی هستید ، شک نکنید که باید تنبلی را کنار بگذارید. از آنجا که شما نیاز به یک برنامه منظم برای کاهش وزن سالم دارید ، بدون اینکه باعث کند شدن و شل شدن پوست شوید. 3 بخش اصلی یک برنامه کاهش وزن شامل تغذیه سالم ، تمرین هوازی مانند دویدن و قایقرانی و بدن سازی است. اگر این سه بخش دنبال شود ، مشکلی نخواهید داشت.

اما حتی اگر این سه بخش را دنبال کنید و هنوز هم در یک ماه وزن زیادی از دست بدهید ، تلاشهای شما نتیجه نخواهد گرفت. در هیچ شرایطی نباید بیش از 4 تا 5 کیلوگرم در ماه با متوسط ​​900 گرم در هفته از دست بدهید. در چنین شرایطی پوست بدن بهتر می تواند با وضعیت جدید سازگار شود که این اولین قدم برای جلوگیری از لزج و شل شدن پوست است.

با ورزش هوازی به سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم بدنسازی کمک می کنید ، مناسب می شوید و از همه مهمتر اجازه نمی دهید بدن شما به آرامش برسد زیرا ورزش منظم باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و طبیعی پوست می شود. خواهد داد.

هنگام جوانی وزن خود را کاهش دهید

هرچه پیرتر می شویم ، پوست خاصیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست می دهد. به همین دلیل اگر در جوانی از وزن اضافی خود خلاص شوید ، پوست شما به حالت اولیه خود باز خواهد گشت. هرچه زودتر وزن خود را از دست بدهید ، احتمال اینکه پوست شما سفت شود ، احتمال بیشتری دارید. پس صبر نکنید! همین حالا اقدام به کاهش وزن کنید.

رژیم غذایی یو-یو را انجام ندهید

مانند یو یو ، نه تنها برای بدن بلکه برای پوست شما نیز مفید است. به طور مداوم چربی و آب دادن مجدد استرس را بر روی پوست شما قرار می دهد ، بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنید تا از رژیم یو یو دوری کنید.

به تدریج وزن کم کنید

روند سفت شدن پوست کند است ، بنابراین ریتمی که وزن کم می کنید باید تدریجی باشد. از این گذشته ، هنگامی که تغییرات مهمی در سبک زندگی خود ایجاد می کنید ، کاهش وزن واقعی اتفاق می افتد. این تغییرات بسیار زمان بر است اما از رژیم یو یو جلوگیری می کند و احتمال شل شدن و افتادگی پوست شما را کاهش می دهد.

همیشه ورزش کنید

اگر رژیم می روید ، باید یک برنامه ورزشی را نیز دنبال کنید. ورزش نه تنها به شما در کاهش سریع تر وزن کمک می کند بلکه باعث می شود پوست شما بهتر به نظر برسد. ورزش منظم باعث افزایش خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست می شود و آن را نرم تر ، نرمتر و سالم تر می کند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

پوست سالم در واقع پوستی است که آبرسان است. به همین دلیل همیشه باید یک بطری آب در دست شما باشد تا همیشه بتوانید آن را بنوشید. همچنین مطمئن شوید که از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه پرهیز می کنید ، زیرا این مواد حاوی مواد شیمیایی ناسالم هستند.

نقش پروتئین در پوست

کلاژن و الاستین دو ماده ای هستند که در حفظ پوستهای الاستیک و چاق موثر هستند. یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین بخورید پروتئین برای خاصیت ارتجاعی پوست اهمیت دارد. کلاژن یکی از پروتئین های فراوان در بدن است. اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی شما وجود نداشته باشد ، کلاژن از بین می رود و پوست های شل و چروک پیدا خواهید کرد. رژیم غذایی حاوی پروتئین هایی مانند پنیر ، شیر ، حبوبات ، دانه ها ، چابک ، ماهی ، که همه آنها حاوی کلاژن و الاستین هستند ، در محافظت از پوست مؤثر هستند.

مراقبت از پوست

مراقب پوست خود باشید. روزانه لایه برداری کنید زیرا به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند و گردش خون را افزایش می دهد. حمام با نمک دریایی و مواد معدنی مؤثر است. کرم با فرمول های گیاهی و ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک ، آلوئه ورا ، عصاره مخمر ، پروتئین سویا و ویتامین های A ، C ، E می توانند هیدراته شوند و کلاژن و الاستین را افزایش دهند و به محدود کردن مواد شوینده پوستی نظیر سولفات موجود در صابون ، شامپو و مایعات ظرفشویی کمک کنند. برنزه کردن پوست خود را با نور خورشید از قرار دادن پوست در آب گرم و آب کلر قبل از استحمام پوست خودداری کنید. به آرامی با یک برس نرم ماساژ دهید تا پوست را از بین ببرد و گردش خون را افزایش دهد ، مواد مغذی حیاتی را فراهم می کند. دارای پوست بوده و باعث بهبود کیفیت کلاژن و الاستین پوست می شود. هر روز یک کرم سفت کننده به شما کمک می کند پوست را نرم و صاف نگه دارید.

آنتی اکسیدان ها

نحوه جلوگیری از آنتی اکسیدان های پروتئین و روغن های سالم به اندازه کافی برای خوردن میوه های تازه ، سبزیجات ، آجیل و روغن های سالم به سلامت شما کمک می کند.

نقش مکمل ها در آرامش پوست

اگرچه شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنید ، از مکمل های مولتی ویتامین در رژیم های کاهش وزن استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ ماده مغذی ضروری را از دست نداده اید. اطمینان حاصل کنید که مولتی ویتامین مورد استفاده شما دارای ویتامین A. است ویتامین های پیچیده ای از K ، K ، E و B دارد زیرا این ویتامین ها برای سلامتی پوست مهم هستند. مواد معدنی مانند (سلنیوم ، مس و روی) برای سلامت پوست ضروری هستند. در این مقاله نقش ویتامین های ذکر شده در سلامتی پوست برای جلوگیری از چین و چروک و شل شدن پوست را توضیح می دهیم.

ویتامین A و کاهش خطوط صورت

نحوه جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری یک کمبود ویتامین A مهم است این ویتامین ها پوسته پوسته می شوند و پوست آن را خشک می کنند از این طریق می توان از غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین ، هویج و سبزیجات برگ استفاده کرد که لوسیون حاوی این ویتامین روی پوست برای کنترل آکنه و کاهش خطوط صورت است. .

نقش کمپلکس ویتامین B در پوست

ویتامین A موجود در مواد غذایی (جو ، برنج ، تخم مرغ و موز) کمبود مواد غذایی باعث پوستی پوستی یا ریزش مو می شود کرم ها و پمادهای موضعی ساخته شده با ویتامین های گروه B می توانند سلولهای پوست را آبرسانی کرده و التهاب پوست را از بین ببرند. این ویتامین ها حاوی مواد مغذی بیوتینی هستند که پایه سلول های ناخن ، پوست و مو را تشکیل می دهند.

ویتامین C در کاهش چین و چروک صورت نقش دارد

مرکبات ، سبزیجات ، فلفل و گل کلم مملو از این ماده مغذی حیاتی است. این ویتامین برای مقابله با سرماخوردگی استفاده می شود و در صورت استفاده از آن در پوست می تواند به تولید کلاژن ، کاهش چین و چروک و بهبود بافت پوست کمک کند.

ویتامین E

مواد غذایی (آجیل ، زیتون و اسفناج) حاوی ویتامین E است که بر روی پوست جای زخم ، خشکی و زبری پوست را کاهش می دهد و از این ماده مغذی در رژیم غذایی خود استفاده می کنید تا پوست نرم و نرم شود. مواد مغذی علاوه بر پوست باعث براق شدن و تقویت موهای شما خواهد شد.

ویتامین K را کاهش داده و تیرگی پوست را کاهش می دهد

این ویتامین در سبزیجات با برگ تیره یافت می شود و لوسیون ها و کرم های حاوی این ویتامین در کاهش چین و چروک و کبودی پوست موثر هستند. این ویتامین اگرچه با خوردن سبزیجات پهن برگ ، این ویتامین تأمین می شود اما استفاده موضعی از این ویتامین بهترین فایده را برای پوست دارد.

ماساژ به یکنواختی پوست کمک می کند

یک ماساژ هفتگی داشته باشید انجام یک ماساژ منظم با استفاده از سنسورهای حرکتی (لمس حسی) روشی است که به بهبود گردش خون کمک می کند و یک راه عالی برای سالم نگه داشتن پوست است. یک ماساژ حرفه ای می تواند به صاف کردن سلولیت کمک کند. تکنیک های شگفت انگیز بسیاری برای ماساژ پوست وجود دارد. از یک لوسیون با کیفیت خوب برای پوست استفاده کنید.

فعالیت بدنی در جلوگیری از شل شدن پوست مؤثر است

نحوه جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری ورزش هوازی (شنا ، دوچرخه سواری ، دویدن و استفاده از وزنه های سبک) در جلوگیری از ریزش پوست بعد از کاهش وزن موثر است. روزانه 2 تا 4 لیوان آب بنوشید. حداقل روزانه دو لیتر آب مصرف کنید. خواب کافی داشته باشید.

درمان شل شدن پوست با ورزش

گردن و چانه

پوست شل شده روی گردن ، ظاهری باینری به فرد می بخشد. ورزش هایی که روی این قسمت از بدن تمرکز دارند باعث می شوند ماهیچه ها محکم و به خوبی شکل گرفته و از این طریق ظاهر نامناسب پوست افتاده را از بین ببرند. برای رفع این مشکل با یک تمرین ساده شروع کنید.

بایستید و دستان خود را در کنار بدن خود قرار دهید. سر خود را به عقب خم کنید تا وقتی که مستقیماً به سقف نگاه کنید. گردن نباید کشیده شود. دهان خود را باز کنید و دوباره ببندید. به آرامی دندانها را به هم بپیچید. در این حالت کشش جزئی در عضلات گردن احساس خواهید کرد. این تمرین را 5 تا 10 بار در روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بازو

از بین رفتن پوست بعد از کاهش وزن در بازو معمولاً در زیر بازوها یا پشت بازو اتفاق می افتد. کشش سربار به رفع این مشکل کمک می کند. به عقب بنشینید تا پشت صاف باشد. یک دمبل سبک را در هر دست نگه دارید. برای شروع کار دست خود را در کنار بدن خود قرار دهید. دستان خود را در مقابل بدنه صاف بلند کنید تا کف دست به سمت پایین باشد. دمبل ها را به آرامی به سمت بالا بکشید ، سپس آرنج را خم کنید ، در این صورت کف دست ها باید پشت گوش باشد. این حالت را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید ، سپس دستان خود را پایین بیاورید. روزانه بین 10 تا 12 تکرار انجام دهید. تمرینهای بیشتر را در اینجا مشاهده کنید: حرکات خم شدن بازو

شکم

ورزش هایی مانند خرد کردن باعث تقویت و شکل گیری عضلات شکمی می شود و از این طریق به تسکین پوست شل و افتاده در ناحیه کمک می کند. شکم را با دراز کشیدن در پشت و خم کردن زانو به زاویه 90 درجه حرکت دهید. دستان خود را در کنار گوش خود قرار دهید و به آرامی سر و پشت خود را از زمین بلند کنید بدون اینکه گردن خود را خم کنید. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و به حالت شروع برگردید. این حرکت را 10 تا 20 بار انجام دهید.

ران

ضخیم شدن پوست و شل شدن پوست معمولاً در داخل ران رخ می دهد. برای از بین بردن پوست اضافی و سفت شدن ران ، در قسمت چپ بدن خود دراز بکشید. پای چپ کاملاً راست است ، از پای راست روی پای چپ عبور کرده و آن را 90 درجه جلوی پای چپ خم کنید. آرنج سمت چپ را روی زمین قرار دهید تا از آن پشتیبانی کند. حتما پای چپ خود را مستقیم نگه دارید ، سپس به آرامی پای چپ خود را از روی زمین بلند کنید تا فشار جزئی به قسمت داخلی ران خود احساس شود. این فشار دقیقاً باید در انتهای ران (داخل ران) احساس شود. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و به حالت شروع برگردید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید و برای طرف دیگر تکرار کنید.

این روش قدرتمندی که بعد از 10 روز عمل خواهید دید پوست شکم شما را کوچک می کند زیرا این نوشیدنی مانند یک ارگانیسم قوی عمل می کند.

بنابراین ، جلوگیری از تجمع چربی در اطراف شکم با رژیم غذایی بسیار حائز اهمیت است:

آب را بجوشانید و بعد از جوش به مدت 5 دقیقه استراحت دهید و در یک کاسه جداگانه مخلوط کنید.

حالا آب را به قابلمه اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید.

نوشیدنی قدرتمند شما آماده است و می توانید ده روز از آن برای تسکین خواب آلودگی شکم استفاده کنید.

همچنین ببینید

بدون رژیم لاغر به سریعترین راه باشید!

اضافه وزن و چاقی تعدادی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد مجبورند رژیمهای غذایی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *