خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » نکات تغذیه ای قبل و بعد از واکسن کرونا

نکات تغذیه ای قبل و بعد از واکسن کرونا

اگرچه واکسن کرونا مانعی برای بیماری عروق کرونر قلب است ، توجه به پروتکل های بهداشتی و رعایت نکات تغذیه ای قبل و بعد از واکسیناسیون ، اثربخشی آن را افزایش می دهد.

نکات تغذیه ای قبل و بعد از واکسن کرونا

دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گزارشی در مورد تغذیه هنگام واکسیناسیون علیه کروناویروس اظهار داشت: "برای دریافت واکسن نیازی به رژیم غذایی خاصی ندارید ، اما همراه با غذاهایی که سلامت و کارآیی را بهبود می بخشد ضروری است. سیستم." کمک ایمنی در حین واکسیناسیون برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما.

در طول تزریق روزه نگیرید

ممکن است هنگام تزریق واکسن احساس سرگیجه یا افت فشار و بیهوشی کنید. برای جلوگیری از این مشکلات در حین واکسیناسیون ، خوردن صبحانه یا یک میان وعده ساده ضروری است و شب قبل از واکسیناسیون ، غذاهای سبک مانند سوپ مرغ ، سبزیجات سبز تیره تازه (اسفناج ، جعفری ، کلم بروکلی) بخورید. این امر به ویژه در مورد افرادی که از تزریق می ترسند صادق است. توصیه می شود قبل از تزریق واکسن ، شیر ، میوه ، تخم مرغ ، خرده نان و پنیر (همراه سبزیجات مانند گوجه فرنگی یا خیار و …) به عنوان صبحانه یا میان وعده بخورید.

قبل از تزریق خواب خوبی داشته باشید

همچنین شب قبل از واکسیناسیون خواب خوب و راحت داشته باشید و بهداشت خواب را رعایت کنید. خواب کافی و آرام یکی از رازهای سلامتی و طول عمر انسان در کنار زندگی پر جنب و جوش است و نقش مهمی در آماده سازی سیستم ایمنی بدن و تقویت آن و در نتیجه کار با هر وسیله الکترونیکی مانند تلفن همراه و کامپیوتر و مراقبت زمان طولانی. حداقل یک ساعت قبل از خواب از تلویزیون خودداری کنید. خوردن غذاهای ساده باعث ایجاد یک خواب خوب می شود. نوشیدن یک لیوان شیر گرم نیز به خواب بهتر کمک می کند.

قبل و بعد از واکسن کدام غذاها را بیشتر بخوریم؟

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه ، قبل و بعد از واکسیناسیون مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید. دریافت آب کافی قبل و بعد از واکسن کووید -19 مهم است. مصرف مایعات کافی نه تنها عملکرد بدن را از نظر واکسیناسیون بهبود می بخشد ، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولاً از تزریق یا واکسن می ترسند جلوگیری می کند.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا یا بیماری ریوی باید در مورد مصرف مایعات با پزشک خود مشورت کنند. غذاهای آبدار مانند میوه ها ، سبزیجات ، سوپ ها و آبگوشت ها علاوه بر اینکه به هیدراته شدن بدن کمک می کنند ، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کنند. به خصوص در صورت تب بعد از واکسیناسیون ، توصیه می شود مایعات زیاد و غذاهای آبدار بنوشید.

خوردن غذاهای تازه و طبیعی بیشتر مانند میوه ها ، سبزیجات ، ماهی های چرب ، آجیل و آجیل به عملکرد بهتر سیستم ایمنی کمک می کند زیرا باعث التهاب کمتر در بدن می شود. مصرف غذاهای ضد التهاب قبل و بعد از واکسن می تواند کمک کننده باشد.

افزودن ادویه جات مانند زنجبیل ، نعناع فلفلی ، دارچین ، فلفل ، زردچوبه ، سیر و پیاز به دلیل خاصیت ضد التهابی در تهیه غذا توصیه می شود. زردچوبه را می توان به چای اضافه کرد. ماهی همچنین یک ماده غذایی ضد التهاب است.

خوردن سبزیجات و میوه ها را فراموش نکنید

زمینه غذایی ارگانیک مواد لازم برای پخت و پز سالم – میوه ها و سبزیجات تازه. پانوراما ، بنر

موارد زیر برای مصرف بیشتر سبزیجات و میوه ها توصیه می شود: مصرف روزانه 3-5 واحد سبزیجات و 2-4 واحد میوه ، آنتی اکسیدان ها از جمله روی ، سلنیوم ، ویتامین A و ویتامین C برای عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن. مصرف کافی سبزیجات ، سالاد و میوه قبل و بعد از واکسیناسیون همراه با غذا و بین وعده های غذایی توصیه می شود.

مصرف روزانه کافی منابع پروتئینی پروتئین و جایگزین های آن ، از جمله حبوبات ، تخم مرغ ، گوشت ، به ویژه گوشت سفید (مرغ ، ماهی) نیز برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی توصیه می شود. منابع غذایی پروتئینی حاوی ریزمغذی هایی مانند روی و سلنیوم هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. شیر و محصولات لبنی شامل ماست ، پنیر و کشک ، علاوه بر تأمین کلسیم و فسفر ، منابع پروتئین نیز هستند.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ، ویتامین D تنها ویتامین است که به مقدار کافی از منابع غذایی تأمین نمی شود و طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت ، ماهیانه 50،000 واحد مکمل مورد نیاز است تقویت سیستم ایمنی بدن (به استثنای مادران باردار. دریافت روزانه 1000 واحد). سایر ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز بدن با رعایت تعادل و تنوع در رژیم غذایی و استفاده از گروههای اصلی غذایی شامل نان و غلات (به ویژه غلات کامل) ، میوه ها ، سبزیجات ، شیر و لبنیات ، گوشت و تخم مرغ و حبوبات تأمین می شود. نیازی به استفاده از مکمل های ویتامین نیست.

قبل و بعد از واکسن از چه غذاهایی باید اجتناب کنیم؟

مصرف فست فودها ، غذاهای چرب ، سنگین و شور و تنقلات شور و نوشیدنی های بسیار شیرین سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و زمینه را برای بیماری هایی مانند بیماری عروق کرونر قلب هموار می کند و همیشه باید از آنها اجتناب کرد. توصیه می شود از این غذاها قبل و بعد از واکسیناسیون برای عملکرد بهتر سیستم ایمنی اجتناب کنید.

راهکارهای تغذیه ای برای مقابله با عوارض جانبی

دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان می کند که اکثر عوارض جانبی واکسن به طور معمول از 12 ساعت تا کمتر از هفت روز پس از واکسیناسیون در برخی افراد رخ می دهد و در موارد بسیار نادر برخی از عوارض ممکن است یک ماه پس از واکسیناسیون رخ دهد ، تاکید کرد: تب ، نوشیدن مایعات فراوان و غذاهای آبدار ، رژیم غذایی حاوی میوه (موز ، آلو ، زردآلو ، طالبی ، کیوی ، پرتقال) سبزیجات (اسفناج ، جعفری) ، حبوبات ، نان و غلات سبوس دار ، هویج ، کدو ، گوجه فرنگی و سیب زمینی) برای تأمین پتاسیم به دلیل تعریق زیاد در تب توصیه می شود. همچنین مصرف منابع غذایی ویتامین B از جمله سبزیجات ، به ویژه برگها و میوه های سبز ، شیر و محصولات لبنی (ماست ، پنیر ، دوغ ، کشک) ، گوشت ، قلب و جگر ، زرده تخم مرغ ، غلات کامل ، حبوبات و آجیل را فراموش نکنید. به به

در صورت احساس درد و خستگی ، منابع غنی از امگا 3 مانند ماهی ، به ویژه ماهی های چرب ، گردو ، تخمه آفتابگردان و سایر غذاهای دارای خاصیت ضد التهابی مصرف کنید و منابع غذایی منیزیم از جمله سبزیجات برگ سبز ، تخمه کدو ، غلات کامل مصرف کنید. و حبوبات بادام زمینی ، شکلات تلخ و کاکائو توصیه می شود. مصرف ترکیبات کافئین دار مانند چای سیاه ، چای سبز و قهوه به میزان دو فنجان در روز به رفع خستگی و درد عمومی بدن کمک می کند.

همچنین در صورت ضعف و بی حالی پس از واکسیناسیون ، منابع غذایی حاوی B 1 ، B 6 و B 12 شامل غلات کامل ، گوشت ، تخم مرغ و شیر و شربت لبنیات و عسل با کنترل قند خون در بیماران دیابتی و سرپایی ، برای کنترل ضعف و بی حالی به در این موارد افزودن دارچین ، زنجبیل و سیاه دانه به غذاها توصیه می شود.

تا زمان تهوع یا استفراغ از خوردن یا نوشیدن هرگونه غذا یا نوشیدنی خودداری کنید. پس از قطع استفراغ ، می توانید کمی مایعات رقیق مانند آب مرغ یا گوشت ، آب سیب یا ژلاتین بنوشید. هشت ساعت پس از قطع استفراغ ، می توانید غذاهای جامد را شروع کنید. غذا باید بدون بو ، کم چرب و کم فیبر باشد. کمپوت سیب بدون قند ، مرغ پخته ، موز ، عصاره گوشت رقیق شده ، نان تست و نان تست ، تخم مرغ آب پز و آب پز ، آب میوه ها و سبزیجات ، سیب زمینی ، ترشی ، ترقه ، برنج ، غلات پخته ، شربت و ماست ؛ پس از توقف استفراغ ، بزرگسالان و کودکان بالای سه سال می توانند قطعات کوچک یخ را هر 10 تا 20 دقیقه بمکند.

مصرف قطعات میوه یخ زده یا آب میوه های رقیق شده با یخ می تواند در کنترل حالت تهوع مفید باشد. تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید و مقدار غذا را در هر وعده کاهش دهید و از وعده های غذایی سنگین خودداری کنید. از قرار گرفتن در معرض غذاهای بوی تند خودداری کنید. غذاها را ترجیحاً سرد یا در دمای اتاق بخورید. میان وعده ها و غذاهای خشک ، نشاسته ای و شور مانند ترشی ، ترقه و سیب زمینی بخورید. از آب نبات های با طعم نعناع یا لیمو استفاده کنید و در نهایت استراحت بیشتری داشته باشید. در مواجهه با اسهال ، موز رسیده دارای مواد معدنی مفیدی به ویژه پتاسیم و فیبر پکتین است که به پر کردن الکترولیت های از دست رفته در طول اسهال و جذب مایعات از روده ها کمک می کند. برنج سفید به راحتی در دستگاه گوارش هضم می شود و روده ها را شل می کند و مدفوع را ضخیم تر می کند. سیب پخته / کمپوت سیب بدون قند سیب هضم شده به راحتی هضم می شود. البته در صورت بروز سندرم روده تحریک پذیر ، نباید کمپوت سیب مصرف کرد.

در صورت اسهال ، نان سفید بهتر از نان سبوس دار یا نان سبوس دار یا نان قهوه ای است ، زیرا در دستگاه گوارش بهتر هضم می شود. پوره سیب زمینی آب پز یا بخارپز و نرم شده با کمی نمک بدون روغن اضافه توصیه می شود.

همچنین در صورت یبوست ، غلات سبوس دار غنی از سبوس مانند نان گندم کامل ، برنج قهوه ای ، بلغور جو دوسر و غلات کامل ، حبوبات مانند عدس ، لوبیا ، نخود فرنگی و سویا ، مغزها مانند بادام ، بادام زمینی ، گردو و پسته بخورید ، فندق ، دانه ها ، میوه هایی مانند توت ، سیب ، پرتقال و گلابی ، کیوی ، انجیر ، انگور ، آلو و زردآلو ، دانه های گیاهی مانند دانه های شربت ، خاکشیر و کمیاب با آب یا شربت کم قند ، انواع سبزیجات مانند هویج ، کلم بروکلی ، نخود فرنگی ، کلم سفید و قرمز ، گل کلم ، کاهو ، سبزیجات ، اسفناج ، برگ چغندر ، هویج یا زردچوبه آب پز ، کدو حلوایی ، شلغم آب پز ، جوشانده با اضافه کردن کمی عسل و زعفران آجیل آسیاب شده ، به ویژه آلو بخارا ، آلو برگ و انجیر خیس خورده ، که می توانید دو یا سه بار در روز با مقداری آب بخورید ، توصیه می شود.

در مواجهه با بی اشتهایی ، مصرف میوه ها و سبزیجات با تأکید بر سیب (تصفیه شده) ، انار ، پرتقال ، انجیر ، لیمو ، انبه و کدو ، چای زنجبیل لیمو ، ادویه جات ترشی جات و گلپر (اضافه شده به غذا) ، سمنو ، جوانه گندم و نخود جوانه ، شیر برنج با سیاه دانه و کمی دارچین ، پرک زرد با خلال بادام و پسته ، آجیل و میوه های خشک شامل فندق ، گردو ، پسته ، بادام ، توت خشک ، نخود و کشمش ، کشمش و برگ میوه ، آرد برنج را اضافه کنید سوپ و غذا را فراموش نکنید.

از سراسر وب

انتخاب مقصد از شما و رزور لحظه ای و فوری و قیمت های خوب برای خرید بلیط هواپیما از ما.. برای انتخاب یک سفر آرام و امن کلیک کنید.

اگر به دنبال یک سفر ایمن و با کیفیت هستید؛ و دوست دارید درباره تورهای داخلی و خارجی اطلاعاتی بدست آورید یا هتل و بلیط هواپیما رزرو کنید با ما همراه باشید. تور اسکنر ارایه دهنده بهترین پیشنهادها در این زمینه می باشد.

برای خرید اینترنتی فرش فانتزی و دیدن بهترین مدل ها و با کیفیت ترین کارها، تخفیف ها و قیمت های دیجی فرش را ببینید.

به روزترین مدل های آرایش صورت و تازه ترین محصولات آرایشی 2021 را در سایت گل انار ببینید.

انتخاب قالب پست اینستاگرام راهکارهایی برای بهتر و بیشتر دیده شدن پست ها و استوری ها و همچنین زیباسازی و جذب مشتریان در کسب و کار هستند.

خرید آنلاین کتاب با بهترین قیمت ها از نویسندگان و مترجمان بزرگ ایران و جهان؛ برای دیدن تخفیف ها از سایت ما دیدن فرمایید.

برای دیدن بهترین و به روزترین فیلم ها  و دانلود سریال ها و فیلم های خارجی کلیک کنید.

برای آشنایی با نکات همسرداری برای خانم ها و آموزش هایی برای زندگی و روابط بهتر با ما همراه باشید.

چگونه پیج اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟ بازگردانی پیج اینستاگرام بصورت تخصصی و با نرم افزارهای کاربردی و روشهای تضمینی و بدون آسیب.

لیست غذاهای ایرانی و فوت و فن ها و آموزش های دقیق آنها را بصورت رایگان دریافت کنید و یاد بگیرید. با آشپزهای حرفه ای همراه شوید.

آشپزی را به آسانی یاد بگیرید؛ برای دیدن بهترین آموزش آشپزی و پخت غذاهای ایرانی و خارجی و انواع کیک و شیرینی کلیک کنید.

تازه ترین کتاب ها در همه زمینه ها را با قمیت مناسب در فروشگاه کتاب ابوعطا ببینید؛ پاتوق دوستداران کتاب و کتابخوانی

اگر دوست دارید به همسرتان هدیه بدهید برای خرید ساعت مچی زنانه ، خرازی واچ بهترین است

اگر وقت کافی برای طراحی گرافیکی ندارید با هزینه ای اندک بهترین پروژه آماده را داشته باشید

آشنایی با انواع مدل مختلف کیک ؛ تزیین و آماده سازی شیرینی های خوشمزه خانگی

بهترین قیمت تاب ریلکسی در ایران ؛ برای یک آخر هفته ی خوب در کنار خانواده

با کمترین هزینه یک کتابخانه شخصی داشته باشید و از مطالعه لذت ببرید

با استفاده از یک طرح توجیهی خوب ، می توانید یک کسب و کار خوب داشته باشید

همین حالا بی حالی و خستگی های اول صبح را با درمان کردن بی خوابی از بین ببرید

شماره سازندگان ساختمان در ایران در سال 1400 + پروژه های در دست ساخت

ساعت با قیمت خوب میخواهید؟ ساعت هوشمند شیائومی وارد بازار شد

بهترین کولر گازی برای شرایط سخت آب و هوایی کولر گری مدل S4 MATIC-J24H1 است

با گارانتی موزر خیالتان از بابت اورجینال بودن ماشین اصلاح راحت است

قیمت خانه در ترکیه کاهش یافت ، دریافت قیمت روز خرید ملک در ترکیه ؛ ترک گشت

همچنین ببینید

11 توصیه دندانپزشکی در کرونا

انجمن دندانپزشکی بریتانیا تخمین می زند که از زمان شروع بیماری عروق کرونر قلب، 19 …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *