خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تمرینات باعث افزایش و تقویت تعادل بدن می شود

تمرینات باعث افزایش و تقویت تعادل بدن می شود

تعادل بدن انسان به چه چیزی بستگی دارد و چگونه می توان این تعادل را تقویت کرد؟ در این مقاله ، ما قصد داریم موضوع تعادل بدن را مورد بررسی قرار دهیم:

حفظ تعادل بدن یکی از مواردی است که بسیاری از ما در مورد بهبود آن فکر نمی کنیم ، در حالی که حفظ تعادل می تواند مزایای زیادی داشته باشد. به عنوان مثال ، بهبود تعادل ، هماهنگی و قدرت را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد آزادانه و پیوسته حرکت کنید. افزایش ثبات ، تحرک و انعطاف پذیری کارهای روزانه شما را آسان تر می کند.

همچنین عملکرد ورزشی شما را بهبود می بخشد. تمرکز بر تعادل نیز می تواند به تمرکز ذهن شما کمک کند. در این مقاله ، ما بر تمریناتی تمرکز می کنیم که در بهبود تعادل بدن مفید هستند. با ما بمان.

تمرینات تعادل چگونه کار می کنند؟

تمرینات تعادلی شامل عضلات مرکزی کمر و پاها است. تمرینات استقامتی پایین تنه نیز می تواند به بهبود تعادل شما کمک کند. در حالی که تمرینات تعادل گاهی اوقات چالش برانگیز است ، تلاش مداوم آنها را آسان تر می کند.

به تدریج تعداد تمرینات را افزایش دهید تا برای شما راحت تر شود. این می تواند بسیار مفید باشد که از شخصی بخواهید به شما در تمرینات شما نظارت کند یا به شما کمک کند ، مخصوصاً وقتی که تازه شروع کرده اید.

شما می توانید تمرینات را برای افزایش یا کاهش سطح دشواری یا بسته به توانایی خود در انجام آن تغییر دهید. پس از تسلط بر تمرینات ، سعی کنید آنها را با یک یا هر دو چشم بسته انجام دهید.

تمرینات تعادلی برای سالمندان

این تمرینات بدن شما را فعال می کند ، تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشد و از آسیب جلوگیری می کند.

راه رفتن روی طناب یک تکه طناب را به دو ستون وصل کنید. دستان خود را در دو طرف کمرتان قرار دهید. بدون خروج از طناب روی آن راه بروید. این کار را حداقل برای 15 مرحله انجام دهید.

پاهای خود را به اندازه عرض باسن از هم جدا کنید. وزن خود را محکم و یکنواخت روی هر دو پا فشار دهید. وزن خود را روی پای چپ بگذارید و پای راست خود را بلند کنید. در این حالت به مدت 30 ثانیه بمانید. ماندن. حالا مرحله قبل را با پای چپ تکرار کنید. این تمرین را با هر پا ، پنج تا 10 بار تکرار کنید.

ایستاده فلامینگوبا پای راست خود را بلند کنید روی پای چپ خود بایستید. وقتی پای راست خود را به جلو دراز می کنید ، از صندلی یا دیوار برای تکیه استفاده کنید. ستون فقرات ، گردن و سر خود را در یک خط قرار دهید تا وضعیت خوبی داشته باشید. برای افزایش سطح دشواری تمرین ، دست خود را دراز کنید تا به پای راست خود برسید. 15 ثانیه صبر کنید و این موقعیت را حفظ کنید. حالا این حرکت را با طرف دیگر انجام دهید.

تمرینات تعادلی برای کودکان

تمرینات تعادل یک راه سرگرم کننده و جذاب برای کودکان است. با ترکیب تمرینات تعادل با آموخته های خود در مدرسه ، مانند حقایق ریاضی ، کلمات واژگان یا چیزهای بی اهمیت ، می توانید برخی فعالیتهای تعادل هیجان انگیز را به او آموزش دهید. به عنوان مثال ، هنگام ایستادن یا رسیدن به انتهای خط به س answerالی پاسخ دهید.

یک کیسه لوبیا را متعادل کنید یک کیسه لوبیا یا موارد مشابه را در بالای سر یا شانه های خود قرار دهید. در یک خط مستقیم قدم بزنید ، حالت و تعادل خود را حفظ کنید تا از افتادن آن جلوگیری شود. سپس به صورت زیگزاگ راه بروید یا یک دایره را امتحان کنید ، به عقب حرکت کنید یا از پهلو به پهلو حرکت کنید.

پاشنه خود را از دو طرف طوری قدم بزنید که موازی زمین باشند. برای راه رفتن در یک خط از گچ یا طناب استفاده کنید. پاشنه و پشت پاشنه پا جلو انگشتان پا در یک خط مستقیم قدم بزنید. به آرامی و کنترل شده حرکت کنید. از 5 تا 20 مرحله ادامه دهید. حرکات موسیقی هنگامی که کودکان حرکت می کنند ، موسیقی را پخش کنید. هنگامی که موسیقی متوقف می شود ، آنها باید ثابت بمانند. آنها را تشویق کنید تا در موقعیت خود بمانند. تعادل ، مانند ایستادن روی یک پا یا خم شدن در یک جهت ، در حالی که تعادل را حفظ می کنید. تمرینات متعادل برای ورزشکاران.

تمرینات تعادلی به شما این امکان را می دهد که هنگام ورزش کنترل بیشتری بر بدن خود داشته باشید. به این ترتیب به ثبات ، هماهنگی و سهولت حرکت دست خواهید یافت.

بستن مفصل مچ دست و پا زدن مچ پا بانداژ را ببندید. پای چپ را ثابت نگه دارید و وزن بدن را روی آن قرار دهید. عضلات مرکزی (شکم ، پهلوها ، باسن و ران) را درگیر کنید. حالا پای راست را جلو بیاورید ، راست و عقب بکشید. این حرکت را 10 تا 20 بار تکرار کنید. حالا پای راست را ثابت نگه دارید و این حرکت را با پای چپ انجام دهید.

مشت را با دمبل روی دست و پا بزنید و دمبل ها را موازی با قفسه سینه در دستان خود نگه دارید. وزن خود را روی پای چپ بگذارید و یک چهارم اسکوات انجام دهید. (در حالت اسکوات ، باسن و ران ها را تا یک چهارم حالت اسکوات معمولی پایین بیاورید.) پای چپ خود را محکم در جای خود نگه دارید ، در حالی که دمبل ها را در دست دارید ، دستان خود را یکی پس از دیگری به جلو بکشید. حالا همین حرکت را در حالی انجام دهید که وزن بدن روی پای راست است. این حرکات را 10 تا 20 بار با هر پا انجام دهید.

حرکت پرس پالس: با چرخش در مقابل دستگاه سیم قرار بگیرید. با استفاده از هر دو دست ، دسته های کابل را در ارتفاع سینه نگه دارید. خود را به سمت راست هدایت کنید و بازوها را از بدن خود دور کنید. پاهای خود را تا حد امکان پهن نگه دارید. باسن خود را از هم جدا کنید ، دسته را به سمت قفسه سینه خود بکشید و آن را با هر دو دست بگیرید. به محض دور شدن از دستگاه ، ماهیچه های اصلی خود را درگیر کنید. سپس به آرامی به موقعیت اولیه بازگردید. در این حالت ، بازوها باید در مقابل شما کشیده شوند. سپس مراحل بالا را برای طرف دیگر بدن انجام دهید. این مراحل را 10 تا 20 بار در طول یک تا سه ست تکرار کنید.

تمرینات متعادل برای بیماری پارکینسون

اگر شما مبتلا به بیماری پارکینسون هستید ، انجام تمرینات تعادلی برای شما بسیار مهم است زیرا به افزایش قدرت و استقامت شما کمک می کند. همچنین می توانید برخی از این نکات یوگا را برای بهبود تحرک و کیفیت کلی زندگی امتحان کنید.

بالا بردن پا روی صندلی بنشینید و در حالی که ستون فقرات صاف است ، کف پا را صاف روی زمین قرار دهید. پای چپ خود را به آرامی صاف کرده و چند ثانیه نگه دارید. سپس آن را به حالت اولیه برگردانید و با پای دیگر انجام دهید. این روش را 10 تا 20 بار تکرار کنید.

حرکت از پهلو به پهلو با بدن کاملا صاف و رو به جلو بایستید ، سپس به طرف راست اتاق حرکت کنید. تا جایی که می توانید زانوها را تا جایی که می توانید بالا بیاورید انگار روی چیزی راه می روید. به سمت چپ اتاق برگردید. تمرینات تعادلی با پلان تاپرمین با آرنج های خود در توپ ، آرنج و ساعد خود را روی یک توپ وارد موقعیت پلانک کنید. دراز بکشید ، پاها را خم کنید تا زانوها به زمین برخورد کنند. این موقعیت را تا 3 ثانیه حفظ کنید.

حفظ تعادل با توپ به صورت جفت در حالی که روی یک یا هر دو پا بر روی سکوی تعادل ایستاده اید ، از دوست خود بخواهید توپ را به سمت شما پرتاب کند. وقتی او توپ را به سمت شما پرتاب می کند ، سطح تعادل روی توپ را کنترل کنید. شما در حال بازگشت توپ به او هستید. این حرکت را 10 تا 20 بار تکرار کنید. چرا حفظ تعادل مهم است؟

بهبود تعادل باعث می شود فعالیت های روزانه مانند راه رفتن از پله ها ، حمل اجسام سنگین و تغییر ناگهانی مسیرها آسان تر شود. یک پایه قوی و پایدار به شما امکان می دهد با هماهنگی ، راحتی و روان بیشتری حرکت کنید. همچنین می توانید حین فعالیت های ورزشی حرکات قوی تر و پیشرفته تری داشته باشید.

تعادل خوب همچنین به بهبود سلامت کلی و تناسب اندام کمک می کند. این پیشرفت ها به جلوگیری از خطر آسیب ، به ویژه در افراد مسن و کسانی که مبتلا به پارکینسون هستند ، کمک می کند. این به شما این امکان را می دهد که استقلال خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

از وضعیت و ثبات بدن خود در طول روز مطلع باشید. به این نکته توجه کنید که آیا در طول فعالیت های روزانه وزن خود را به طور یکنواخت روی هر دو پا می گذارید یا خیر.

سعی کنید بدن خود را در موقعیت مناسب نگه دارید و ارتباط محکمی با زمین احساس کنید. توجه کنید و ببینید کجا و چگونه تعادل خود را از دست می دهید و سپس اصلاحات درست را انجام دهید.

و حرف آخر….

داشتن هدفی برای بهبود تعادل می تواند به همان اندازه چالش برانگیز و مفید باشد. به یاد داشته باشید که تعادل شما می تواند هر روز متفاوت باشد.

از این روند لذت ببرید ، به تغییرات توجه کنید و از آن لذت ببرید. می توانید این تمرینات را در طول روز انجام دهید و راه های خلاقانه ای برای استفاده از آنها در زندگی روزمره خود بیابید.

تمرینات تعادل برای همه سنین مناسب است. افراد مسن و افراد دارای شرایط خاص مانند بیماری پارکینسون ، آرتریت ، یا مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس (MS) نیز از این تعادل سود خواهند برد.

از سراسر وب

طراحی ویلا با بهترین به روزترین امکانات و شیوه های دنیا؛ و طراحی دکوراسیون، بازسازی ویلا، طراحی و اجرای نما و صدها خدمات با کیفیت بالا را از ما بخواهید.

نمونه های برتر پروژه پریمیر حرفه ای، افترافکت، آگهی ترحیم لایه باز و قالب های آماده اینستاگرام در سایت ایزی دیزاین ثبت شده اند.برای دیدن آنها با ما همراه باشید.

با ایجاد یک سایت کسب و کارتان را رونق ببخشید.  طراحی سایت در ارومیه با هزینه مناسب برای شرکت ها، آموزشگاه ها، سالن های زیبایی و..

معتبرترین و بهترین فروشگاه لپ تاپ و لوازم جانبی گیمینگ در ایران را می شناسید؟

بهترین دستگاه تصفیه آب در ایران، ساخته شد. دستگاهی پرتوان و با کیفیت برای حفظ تندرستی شما. لینک را دنبال کنید.

برای دیدن لیست رشته های کارشناسی ارشد و بررسی کدرشته های و ظرفیت های امسال، شرایط ورود و نکات مهم در این باره با ما همراه باشید.

یکی از راه های دوری از مراکز شلوغ درمانی، انجام آزمایش های لازم مانند خون یا چکاپ و یا انجام تست های کرونا در منزل است که از بسیاری جنبه ها به صرفه تر و بهتر است..

نمایندگی مجاز تشک های رویال ارایه دهنده محصولات اصل و با کیفیت در ایران.. به راحتی و زیباسازی فضای خانه تان فکر کنید.

آیا به این فکر می کنید که کسب و کاری اینترنتی راه اندازی کنید و به طراحی سایت نیاز دارید؟ پس با حرفه ای های این هنر امروزی همراه شوید.

اگر به دنبال کابل های با کیفیت برای شبکه یا دوربین های مخفی هستید و از تصاویر بی کیفیت خسته شده اید به سایت ویسمن کابل سر بزنید.. و کابل های rg59 با کیفیت را ببینید.

انتخاب مقصد از شما و رزور لحظه ای و فوری و قیمت های خوب برای خرید بلیط هواپیما از ما.. برای انتخاب یک سفر آرام و امن کلیک کنید.

اگر به دنبال یک سفر ایمن و با کیفیت هستید؛ و دوست دارید درباره تورهای داخلی و خارجی اطلاعاتی بدست آورید یا هتل و بلیط هواپیما رزرو کنید با ما همراه باشید. تور اسکنر ارایه دهنده بهترین پیشنهادها در این زمینه می باشد.

برای خرید اینترنتی فرش فانتزی و دیدن بهترین مدل ها و با کیفیت ترین کارها، تخفیف ها و قیمت های دیجی فرش را ببینید.

به روزترین مدل های آرایش صورت و تازه ترین محصولات آرایشی 2021 را در سایت گل انار ببینید.

انتخاب قالب پست اینستاگرام راهکارهایی برای بهتر و بیشتر دیده شدن پست ها و استوری ها و همچنین زیباسازی و جذب مشتریان در کسب و کار هستند.

خرید آنلاین کتاب با بهترین قیمت ها از نویسندگان و مترجمان بزرگ ایران و جهان؛ برای دیدن تخفیف ها از سایت ما دیدن فرمایید.

برای دیدن بهترین و به روزترین فیلم ها  و دانلود سریال ها و فیلم های خارجی کلیک کنید.

برای آشنایی با نکات همسرداری برای خانم ها و آموزش هایی برای زندگی و روابط بهتر با ما همراه باشید.

چگونه پیج اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟ بازگردانی پیج اینستاگرام بصورت تخصصی و با نرم افزارهای کاربردی و روشهای تضمینی و بدون آسیب.

لیست غذاهای ایرانی و فوت و فن ها و آموزش های دقیق آنها را بصورت رایگان دریافت کنید و یاد بگیرید. با آشپزهای حرفه ای همراه شوید.

آشپزی را به آسانی یاد بگیرید؛ برای دیدن بهترین آموزش آشپزی و پخت غذاهای ایرانی و خارجی و انواع کیک و شیرینی کلیک کنید.

تازه ترین کتاب ها در همه زمینه ها را با قمیت مناسب در فروشگاه کتاب ابوعطا ببینید؛ پاتوق دوستداران کتاب و کتابخوانی

اگر دوست دارید به همسرتان هدیه بدهید برای خرید ساعت مچی زنانه ، خرازی واچ بهترین است

اگر وقت کافی برای طراحی گرافیکی ندارید با هزینه ای اندک بهترین پروژه آماده را داشته باشید

آشنایی با انواع مدل مختلف کیک ؛ تزیین و آماده سازی شیرینی های خوشمزه خانگی

بهترین قیمت تاب ریلکسی در ایران ؛ برای یک آخر هفته ی خوب در کنار خانواده

با کمترین هزینه یک کتابخانه شخصی داشته باشید و از مطالعه لذت ببرید

با استفاده از یک طرح توجیهی خوب ، می توانید یک کسب و کار خوب داشته باشید

همین حالا بی حالی و خستگی های اول صبح را با درمان کردن بی خوابی از بین ببرید

شماره سازندگان ساختمان در ایران در سال 1400 + پروژه های در دست ساخت

ساعت با قیمت خوب میخواهید؟ ساعت هوشمند شیائومی وارد بازار شد

بهترین کولر گازی برای شرایط سخت آب و هوایی کولر گری مدل S4 MATIC-J24H1 است

با گارانتی موزر خیالتان از بابت اورجینال بودن ماشین اصلاح راحت است

قیمت خانه در ترکیه کاهش یافت ، دریافت قیمت روز خرید ملک در ترکیه ؛ ترک گشت

همچنین ببینید

خواص تکان دهنده مخلوط آب و زردچوبه

خواص جالب و تکان دهنده آب زردچوبه; با خوردن روزانه آب زردچوبه، این 6 اتفاق …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *