خانه » دسته بندی پست » تفریح و سرگرمی » عوارض بی خوابی در شب

عوارض بی خوابی در شب

در زندگی سریع و کمبود خواب ما ، کم خوابی به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. در گذشته ، خواب به طور متوسط ​​8 ساعت در شب بود – اما اکنون به 6.8 ساعت رسیده است (بین 7 تا 9 ساعت در شب توصیه می شود).

تقریباً 40 درصد از مردم کمتر از 7 ساعت در شب استراحت می کنند و بسیاری از ما مشکلات خواب را تجربه می کنیم.

گزارش Businessinsider ؛ همه ما می دانیم که خواب کافی مهم است – اما ممکن است ندانید که بدون خواب کافی چه مشکلاتی پیش می آید. در اینجا 25 خطر رایج کم خوابی نسبتاً یا کامل وجود دارد که برخی از آنها بیشتر شایع هستند.

خلق و خوی بد

گروهی از محققان به این نتیجه رسیده اند که "نوسانات خلقی و نوسانات احساسی نتیجه شب های بی خوابی است". آنها گروهی از بیماران مبتلا به بی خوابی را مورد مطالعه قرار دادند و تحقیقات آنها نشان داد که تأثیرات احساسی منفی رویدادها – مانند زمانی که شخصی در حین انجام کار مزاحم شما می شود – با کمبود خواب تشدید می شود.

سردرد

دانشمندان هنوز دقیقاً نمی دانند که چرا کم خوابی منجر به سردرد می شود – اما پزشکان پیوند بین این دو را برای یک قرن می دانند. شبهای بی خوابی شما می تواند منجر به میگرن شود و بسیاری از افراد مبتلا به بی خوابی می گویند صبح ها با سردردی بی دلیل بیدار می شوند.

ناتوانی در یادگیری

خواب آلودگی همیشه یکی از موضوعات مورد توجه جوانان بوده است. آزمایشی بر دانش آموزان دوره راهنمایی نشان داد که با "به تعویق انداختن شروع مدرسه به مدت یک ساعت ، یعنی از 7:30 تا 8:30 ، نمرات امتحانات کودکان در ریاضیات حداقل 2 درصد و در خواندن افزایش می یابد. حداقل 1 درصد. "

اما این فقط در مورد کودکان صادق نیست. حافظه کوتاه مدت جزء اصلی یادگیری است و کم خوابی توانایی گروهی از داوطلبان بزرگسال را در به خاطر آوردن کلماتی که روز قبل به آنها نشان داده شده بود به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

محققان دریافته اند که اگرچه افراد در تکرار یک عمل بهتر عمل می کنند ، اما اگر بعد از انجام کاری بیدار بمانند ، دیگر صحت ندارد.

افزایش وزن

افراد مبتلا به بی خوابی فکر می کنند که در هورمون های خود عدم تعادل دارند که منجر به اشتها بیشتر ، تمایل به خوردن غذاهای پرکالری بیشتر ، واکنش بیشتر به شیرینی ها و توانایی کمتر در کنترل هوس های خود می شود – که می تواند بسیار خطرناک باشد. بودن.

درست است که هنگام بیدار شدن کالری بیشتری می سوزانید ، اما کافی نیست تمام کالری اضافی را که هنگام خستگی مصرف می کنید بسوزانید.

همچنین بخوانید: عوارض کم خوابی ضعیف

کمبود خواب با محدودیت بینایی ، دوبینی و تاری دید ارتباط دارد. هر چه بیشتر بیدار بمانید ، با خطاهای دیداری بیشتری روبرو می شوید و احتمال اینکه دچار توهم شوید بیشتر است.

بیماری قلبی

وقتی محققان افراد را به مدت 88 ساعت بیدار نگه داشتند ، فشار خون آنها افزایش یافت ، که تعجب آور نیست. اما حتی افرادی که اجازه داشتند 4 ساعت در شب بخوابند ضربان قلب آنها بیشتر از کسانی بود که 8 ساعت خوابیده بودند.

کندی

هنگامی که به اندازه کافی نمی خوابید ، سرعت واکنش شما به شدت کاهش می یابد. محققان دو آزمایش انجام دادند که نیاز به تصمیم گیری سریع داشت ، برخی از آنها به آنها اجازه می داد بین آزمایش ها بخوابند ، در حالی که برخی دیگر این اجازه را ندادند. کسانی که خوابیده بودند در آزمایش دوم عملکرد بهتری داشتند – اما کسانی که نخوابیده بودند بدتر عمل کردند و سرعت خود را کاهش دادند.

عفونت

آیا با کار بزرگی که سیستم دفاعی بدن شما انجام می دهد ، آشنایی دارید؟: وقتی زخمی باز دارید ، همیشه زخم شما بلافاصله عفونی نمی شود. کم خوابی و حتی یک شب بی خوابی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را در برابر میکروارگانیسم ها تضعیف کند.

خطرات اقتصادی

آیا قصد تغییر در رزومه خود را دارید؟ بهتر است برای این کار استراحت خوبی داشته باشید. محققان می گویند: "یک شب بی خوابی می تواند نحوه تصمیم گیری های خطرناک شما را تغییر دهد."

تولید ادرار بیشتر

وقتی افراد می خوابند ، بدن تولید ادرار را کند می کند. این امر نیاز به ادرار کردن افراد در شب را کاهش می دهد. اما هنگامی که فردی بی خواب است ، این کاهش طبیعی رخ نمی دهد ، که منجر به "تولید بیشتر ادرار در شب" می شود.

گیجی

آیا در توجه به آنچه می خوانید یا گوش می دهید مشکل دارید؟ تمرکز کردن سخت است؟ محققان دریافتند که "کمبود خواب تأثیر خاصی بر انجام کارهایی دارد که توجه شما را می طلبد."

اگر می خواهید هوشیار و متمرکز باشید ، خواب ضروری است. در غیر این صورت ، شما وارد "وضعیت بی ثباتی می شوید که در نوسان است و نمی توان آن را بیدار یا خواب نامید."

واکسن ها تاثیر کمتری دارند

واکسن ها با تشویق بدن شما به ساخت آنتی بادی ، شما را در برابر برخی از ویروس ها مقاوم می کند. اما وقتی نمی خوابید ، سیستم دفاعی بدن شما به درستی کار نمی کند و این روند به درستی کار نخواهد کرد.

در یک مطالعه کوچک ، 19 نفر علیه هپاتیت A واکسینه شدند.

ده نفر از آنها 8 ساعت در آن شب خوابیدند ، در حالی که بقیه در تمام شب بیدار بودند. چهار هفته بعد ، کسانی که می خوابیدند تقریبا دو برابر آنتی بادی های هپاتیت A در بدن خود داشتند.

ناتوانی در صحبت کردن

کمبود خواب جدی می تواند شما را به یک وزوویوس احمق تبدیل کند. در یک مطالعه ، "داوطلبانی که 36 ساعت بیدار بودند ، تمایل به تکرار یک کلمه و کلیشه را نشان دادند. "آنها به صورت یکنواخت ، آرام و ناامن صحبت می کردند و نمی توانستند افکار خود را با کلمات بیان کنند."

مضرات نخوابیدن در شب

اگر س aboutالی دارید که چرا همیشه بیمار هستید و چرا ویروس هایی در مطب به سراغ شما می آیند ، احتمالاً پاسخ این است که شما به اندازه کافی نمی خوابید. یک گروه 153 نفری در معرض سرماخوردگی قرار گرفتند.

کسانی که در دو هفته قبل از آزمایش کمتر از 7 ساعت در روز می خوابیدند تقریبا 3 برابر بیشتر از کسانی که 8 ساعت یا بیشتر خوابیده بودند ، سرما خورده بودند.

خوب خوابیدن یکی دیگر از عوامل است – کسانی که در واقع 92 درصد از مواقع را در رختخواب خوابیده اند ، 5/5 برابر بیشتر از آنهایی که 98 تا 100 درصد از خواب راحت خوابیده اند ، سرما خورده اند.

مشکلات گوارشی

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری التهابی روده هستند و کم خوابی علائم را بدتر می کند. فقدان خواب منظم حتی می تواند باعث التهاب روده شود.

همچنین بخوانید: چند روز نمی توانید بخوابید؟ تصادفات رانندگی

اکثر مردم کم خوابی را با مستی یکسان می دانند: به زبان ساده ، هنگام رانندگی اصلا نباید خواب آلود باشید. یک مقاله در پایان می گوید: "تصادفات رانندگی به دلیل خستگی ، خواب آلودگی و به خواب رفتن پشت فرمان بسیار رایج است ، اما این تصادفات اغلب دست کم گرفته می شوند."

خلبانان ، رانندگان کامیون ، رانندگان آمبولانس و کسانی که باید به مدت طولانی بیدار بمانند "به طور طبیعی به دلیل کمبود خواب در معرض حوادث یا حواس پرتی هستند".

میل جنسی کمتر

تستوسترون یکی از اجزای اصلی میل جنسی در مردان و زنان است. خوابیدن سطح تستوسترون بدن را افزایش می دهد ، در حالی که بیدار ماندن آن را کاهش می دهد. در نتیجه ، کم خوابی یا کم خوابی میل جنسی و اختلال عملکرد جنسی بعدی را کاهش می دهد.

درد

افرادی که درد دارند – به ویژه کسانی که از درد مزمن رنج می برند – معمولاً خواب کافی ندارند. البته این منطقی است: درد می تواند شما را در نیمه شب بیدار کند ، یا حتی خوابیدن را در وهله اول دشوار کند. اما محققان اخیراً شک کرده اند که کم خوابی ممکن است باعث درد شود یا حداقل حساسیت فرد را نسبت به درد افزایش دهد.

در یک مطالعه ، پس از بیدار ماندن افراد در طول شب ، آستانه درد آنها – میزان محرک های دردناکی که می توانستند تحمل کنند – کاهش یافت و آنها زودتر واکنش نشان دادند.

دیابت

بیدار ماندن در زمانی که بدن شما می خواهد بخوابد متابولیسم شما را مختل می کند و این به نوبه خود خطر مقاومت به انسولین (که معمولاً "پیش دیابت" نامیده می شود) و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. یک مطالعه بر روی نوجوانان نشان داد که "مداخله برای افزایش زمان خواب می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد."

چهار مطالعه بزرگ دیگر پیوندی قوی – هرچند علت و معلولی – بین محرومیت از خواب مداوم و خطر ابتلا به دیابت ، حتی هنگام کنترل سایر عادات که ممکن است م effectiveثر بوده است ، یافته اند.

شلختگی

اکثر مردم متوجه می شوند که هنگام خواب آلودگی ، عملکرد آنها کاهش می یابد. در یک مطالعه مشخص شد که یک شب بی خوابی باعث افزایش 20 تا 30 درصدی تعداد جراحان می شود &#39؛ خطاها

همچنین ورزشکارانی که ورزش آنها نیاز به توجه دارد – مانند تیراندازی ، قایق سواری ، دوچرخه سواری و غیره – هنگام بیدار ماندن طولانی مدت دچار اشتباهات بیشتری می شوند.

سرطان

دانشمندان به تازگی تحقیق در مورد ارتباط بین خواب و سرطان را آغاز کرده اند و دریافتند که سرطان های مختلف رفتار متفاوتی دارند. اما از آنجا که کم خوابی منجر به اختلال در ریتم شبانه روزی و کاهش مقاومت در برابر بیماری ها می شود ، جای تعجب نیست که تحقیقات اولیه نشان داده است افرادی که کمتر می خوابند در معرض خطر بیشتری برای سرطان های خاص ، به ویژه سرطان سینه و روده بزرگ هستند. به

مشکلات حافظه

اختلالات خواب در افراد مسن می تواند منجر به تغییرات ساختاری در مغز شود که با اختلال حافظه طولانی مدت مرتبط است-اگرچه مشکلات حافظه ناشی از خواب در افراد بزرگسال نیز مشاهده می شود.

این یک یافته جدید نیست و در سال 1924 بود که محققان دریافتند افرادی که بیشتر می خوابند کمتر فراموش می کنند.

اختلالات ژنتیکی

یک مطالعه در سال 2013 ؛ این موضوع بیشتر روشن می کند که چرا خواب با جنبه های مختلف سلامتی ما مرتبط است. خواب بد می تواند فعالیت ژنتیکی طبیعی را مختل کند. پس از یک هفته خواب کمتر از 6 ساعت در شب ، محققان دریافتند که بیش از 700 ژن در بدن به درستی کار نمی کند که برخی از آنها مسئول واکنش های دفاعی و استرس زا هستند.

برخی از ژنهایی که بر اساس الگوی روزانه عمل می کردند ، دیگر عملکرد خود را از دست دادند ، در حالی که برخی از ژنهایی که به طور معمول الگوی روزانه نداشتند ، شروع به یافتن الگویی کردند. چه مفهومی داره؟ فقط یک هفته خواب کمتر از اندازه کافی برای ایجاد اختلال کامل در فعالیت ژنتیکی بدن شما کافی است.

ناراحتی و افسردگی

در یک مطالعه قدیمی توسط دانیل کانمن ، روانشناس برنده جایزه نوبل ، گروهی از 909 زن شاغل از احساسات و فعالیت های روزانه خود یادداشت های مفصلی بردند.

در حالی که تفاوت درآمد تا 60،000 دلار هیچ تاثیری بر خوشبختی آنها نداشت ، خواب بد شب یکی از دو عاملی بود که روز بعد آنها را کاملاً خراب کرد (عامل دیگر شتابزدگی کوتاه در محل کار بود).

مطالعه دیگری نشان داد که زنان در طول ازدواج شادتر بودند و خواب آرام تری داشتند. اگرچه نمی توان گفت افراد شادتر بهتر می خوابند یا نه ، اما می دانیم که خواب بهتر افراد را شادتر می کند.

اما واقعیت به احتمال زیاد ترکیبی از این دو است. با این حال ، افراد مبتلا به بی خوابی دو برابر بیشتر از افراد عادی به افسردگی مبتلا می شوند و تحقیقات نشان داده است که کم خوابی می تواند به شما در پایان موفقیت آمیز علائم افسردگی کمک کند.

مرگ

بسیاری از مشکلات سلامتی مربوط به کم خوابی و نخوابیدن کافی است ، اما بزرگترین مشکل کم خوابی این است: افرادی که هرگز به اندازه کافی نمی خوابند ، یعنی بین 7 تا 8 ساعت خواب ، در معرض خطر بیشتری برای مرگ قرار دارند. یک دوره زمانی.

به زبان ساده: همه ما در نهایت می میریم ، اما اگر شما کم بخوابید – یا حتی زیاد بخوابید – شانس شما برای مرگ زودتر افزایش می یابد.

از سراسر وب

خرید آنلاین کتاب با بهترین قیمت ها از نویسندگان و مترجمان بزرگ ایران و جهان؛ برای دیدن تخفیف ها از سایت ما دیدن فرمایید.

برای دیدن بهترین و به روزترین فیلم ها  و دانلود سریال ها و فیلم های خارجی کلیک کنید.

برای آشنایی با نکات همسرداری برای خانم ها و آموزش هایی برای زندگی و روابط بهتر با ما همراه باشید.

چگونه پیج اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟ بازگردانی پیج اینستاگرام بصورت تخصصی و با نرم افزارهای کاربردی و روشهای تضمینی و بدون آسیب.

لیست غذاهای ایرانی و فوت و فن ها و آموزش های دقیق آنها را بصورت رایگان دریافت کنید و یاد بگیرید. با آشپزهای حرفه ای همراه شوید.

آشپزی را به آسانی یاد بگیرید؛ برای دیدن بهترین آموزش آشپزی و پخت غذاهای ایرانی و خارجی و انواع کیک و شیرینی کلیک کنید.

تازه ترین کتاب ها در همه زمینه ها را با قمیت مناسب در فروشگاه کتاب ابوعطا ببینید؛ پاتوق دوستداران کتاب و کتابخوانی

اگر دوست دارید به همسرتان هدیه بدهید برای خرید ساعت مچی زنانه ، خرازی واچ بهترین است

اگر وقت کافی برای طراحی گرافیکی ندارید با هزینه ای اندک بهترین پروژه آماده را داشته باشید

آشنایی با انواع مدل مختلف کیک ؛ تزیین و آماده سازی شیرینی های خوشمزه خانگی

بهترین قیمت تاب ریلکسی در ایران ؛ برای یک آخر هفته ی خوب در کنار خانواده

با کمترین هزینه یک کتابخانه شخصی داشته باشید و از مطالعه لذت ببرید

با استفاده از یک طرح توجیهی خوب ، می توانید یک کسب و کار خوب داشته باشید

همین حالا بی حالی و خستگی های اول صبح را با درمان کردن بی خوابی از بین ببرید

شماره سازندگان ساختمان در ایران در سال 1400 + پروژه های در دست ساخت

ساعت با قیمت خوب میخواهید؟ ساعت هوشمند شیائومی وارد بازار شد

بهترین کولر گازی برای شرایط سخت آب و هوایی کولر گری مدل S4 MATIC-J24H1 است

با گارانتی موزر خیالتان از بابت اورجینال بودن ماشین اصلاح راحت است

قیمت خانه در ترکیه کاهش یافت ، دریافت قیمت روز خرید ملک در ترکیه ؛ ترک گشت

همچنین ببینید

چگونه از هک شدن وای فای مودم جلوگیری کنیم؟

چگونه می توان از نفوذ غیر مجاز به wifi جلوگیری کرد؟ همچنین ممکن است رمز …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *