خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه در هنگام استرس استراحت کنیم؟

چگونه در هنگام استرس استراحت کنیم؟

آیا تاکنون در موقعیت ها و رویدادهای مختلف زندگی خود استرس و اضطراب را تجربه کرده اید؟ جواب شما باید بله باشد بیشتر افراد این احساس را در بسیاری از شرایط زندگی خود تجربه می کنند. در حقیقت ، استرس بخشی طبیعی از زندگی است. به طور دقیق ، استرس مکانیسم بقا برای محافظت از ما در برابر شرایط خطرناک است. تا زمانی که نتوانیم این استرس را مدیریت کنیم ، اشکالی ندارد ، اما گاهی اوقات می توانیم واقعاً آن را کنترل کنیم و نمی دانیم چگونه ذهن خود را آرام کنیم. همه چیز سخت می شود و استرس مشکل ساز می شود.

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا اغلب استرس مزمن را تجربه می کنیم و سپس به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید ذهن خود را به چند روش ساده آرام کنید. خواهید دید که مهم نیست چقدر استرس دارید ، نکته مهم این است که یک ذهن صلح آمیز در اختیار شماست. با ما بمان.

همچنین بخوانید: چگونه به آرامش درونی دست یابیم
مزایای آرام کردن ذهن شما

فواید اصلی آرام کردن ذهن این است که استرس را تسکین می دهد. با آرام کردن ذهن خود احساس کمتری تحت تأثیر احساسات خواهید کرد که این امر باعث می شود کنترل شما از دست برود.

با آرام کردن ذهن خود می توانید از بسیاری از اثرات بهداشتی استرس مانند فشار خون بالا ، افسردگی و خستگی جلوگیری کنید. ذهن آرام با کاهش خشم و ناامیدی و همچنین افزایش اعتماد به نفس در مواجهه با مشکلات زندگی ، روحیه شما را بهبود می بخشد. به طور کلی ، از نظر جسمی ، روحی و عاطفی احساس بهتری خواهید داشت.

چرا ما در آرام کردن ذهن خود مشکل داریم؟

من اغلب می شنوم که مردم می گویند ، "نمی توانم ذهنم را از رقابت و رقابت مداوم بازدارم."

آنها معمولاً افرادی هستند که زندگی آنها پر از تعهدات و فعالیتهای مختلف است. آنها می خواهند شغل و خانواده ها از آنها مراقبت کنند. بعضی اوقات ، آنها جوانان با اهداف و جاه طلبی هستند. مشکلی با این سناریوها وجود ندارد. این دوره های عادی زندگی ما هستند. چالش یافتن تعادل بین تعهد ما به دیگران و نیازهای شخصی ماست که یکی از آنها آرامش خاطر است.

زندگی پر مشغله بر ذهن ما تأثیر می گذارد. اساساً هر چیزی که هر یک از حواس پنجگانه ما (بینایی ، شنوایی ، طعم ، لمس و بو) را لمس کند ، زنجیره ای از افکار را تحریک می کند. بنابراین تمام فعالیتهای ما دائماً ذهن ما را تحریک می کند. و اگر همیشه مشغول کار باشیم ، اغلب می توانیم احساسی را تجربه کنیم که منجر به استرس شود.

یکی دیگر از دلایلی که در آرام کردن ذهنمان مشکل داریم نگرش ناخودآگاه ما از آرامش است. از هر کسی در مورد آرامش ذهن سؤال کنید ، آنها احتمالاً به شما خواهند گفت که این یک چیز خوب است و مردم باید وقت خود را برای استراحت منظم بگذرانند. اما وقتی از همان شخص سؤال می کنید که برای آرام کردن ذهن خود چه کاری انجام می دهید ، پاسخ هایی مانند:

من وقت ندارم
کارهای مهم دیگری دارم که باید انجام دهم
من باید مولد باشم
نمی دانم چگونه ذهنم را آرام کنم

این عقاید ناخودآگاه بسیار قوی هستند و اقدامات ما را دیکته می کنند. بنابراین اگر می خواهیم این باورها را تغییر دهیم ، باید ناخودآگاه خود را تغییر دهیم. ممکن است فکر کنید این مشکل است ، اما اینطور نیست. به راحتی می توانید این کار را با تکنیکی به نام مدیتیشن انجام دهید.

با نوشتن مراقبه ، شما به سادگی مجموعه ای از تأییدها را با یک کتابچه به مدت پنج دقیقه در روز کپی می کنید. شما می توانید این کار را در هر زمان و هر مکان انجام دهید. شما حتی برای انجام این کار به مکانی آرام احتیاج ندارید. بعد از گذشت چند روز ، متوجه تغییر در رفتار خود خواهید شد و اختصاص دادن زمان برای آرام کردن ذهن راحت تر خواهد بود. موارد زیر مثالی از یک مراقبه کتبی است:

می دانم که لیاقت داشتن ذهن آرام دارم. می دانم که با ذهن پر از آرامش شادتر و پربارتر خواهم بود و انتخابهای بهتری در زندگی خود خواهم داشت. هر روز مدتی را در استراحت و استراحت می گذرانم. ممکن است این قدرت را داشته باشم که دیگر تمرینات آرامش بخش را انجام دهم تا ذهنم آرام شود. من متعهد به استراحت ذهنم هستم تا بتوانم شادی واقعی و رضایت شخصی خود را درک کنم.

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از این تمرین ، پیشنهاد می کنم یک بار در روز به مدت 1 تا 2 هفته انجام دهید.

همچنین بخوانید: راه هایی برای کاهش سریع استرس

تنفس عمیق برای رفع استرس و افزایش آرامش

چگونه ذهن خود را آرام کنیم؟

نحوه آرام کردن ذهن شما بسیار ساده است. در اینجا چند راه ساده برای آرام کردن ذهن شما آورده شده است:

به موسیقی آرامش بخش گوش دهید

یک موسیقی ملایم می تواند در آرام کردن ذهن شما بسیار پیش برود. موسیقی آهسته باعث آرام شدن ذهن شما می شود. انواع مختلف موسیقی آرامش بخش در YouTube وجود دارد. موسیقی لذت بخش مانند صداهای طبیعت گزینه خوبی است.

همچنین بخوانید: مزایای گوش دادن به موسیقی

راه رفتن

پیاده روی می تواند به ما کمک کند تا از شر همه حواس پرتی ها و نگرانی ها خلاص شویم. قدم زدن ما را از چیزهایی که ذهن ما را مختل می کند دور می کند و به ما آرامش می بخشد.

یک لیست سپاسگزاری درست کنید

ما اغلب تمایل داریم روی چیزهایی که در زندگی نداریم متمرکز شویم. این می تواند ناامید کننده و ما را دلسرد کند. پنج دقیقه وقت بگذارید و چیزهایی را که قدردانی می کنید بنویسید. این کمک می کند تا ذهن ناخودآگاه خود را برنامه ریزی کنید و ذهن شما را آرام کنید.

وقت خود را تنها بگذارید

مهم است که مدتی را به خود اختصاص دهید. برای دور شدن از آن و انجام کاری که از آن لذت می برید ، مانند خواندن کتاب خوب یا تماشای برنامه مورد علاقه خود ، وقت بگذارید.

گذراندن وقت با حیوانات خانگی

مطالعات نشان داده اند که برخی از حیوانات اهلی می توانند اثر آرام بخش خوبی داشته باشند. آنها به ما کمک می کنند تا ذهن خود را به مکانی از سادگی و عشق بی قید و شرط تبدیل کنیم.

همچنین بخوانید: کاهش فوری استرس شدید

موبایلت را خاموش کن

تلفنهای همراه ما منبع بسیاری از احساسات عاطفی هستند. آیا واقعاً لازم است همیشه با افراد دیگر در ارتباط باشید؟ حداقل چند ساعت تلفن همراه خود را خاموش کنید. نگران نباشید ، بیشتر افراد زندگی ما می توانند بدون تماس تلفنی ما زنده بمانند! تلفن همراه خود را خاموش کنید و از مزایای آرامشی که با آن به وجود می آید لذت ببرید.

چشمانت را ببند

چشمان خود را فقط برای چند ثانیه ببندید. حتی اگر می توانید ، با بستن چشمان خود روی تنفس متمرکز شوید. این همچنین به کاهش برخی از تحریکات حسی کمک می کند.

خنده

من شخصاً از پست های خنده دار رسانه های اجتماعی یا برنامه های طنز خنده دار لذت می برم. خندیدن حتی برای چند لحظه ما را از زندگی روزمره و مسائل جدی دور می کند و این برای ذهن بسیار مفید است.

گل ها را بو کنید

گلها کار طبیعت است. آنها به هر شکل ، اندازه و رایحه ای می آیند. مدتی وقت بگذارید تا به زیبایی و عطر آنها عادت کنید. از چیزهای کوچک غافل نشوید. آنها همچنین زیبایی فوق العاده ای دارند.

نور آفتاب بگیرید

خورشید می تواند اثر آرامش بخش داشته باشد. برای استراحت چند دقیقه بیرون بروید. روی یک نیمکت بنشینید ، چشمان خود را ببندید و از گرمای خورشید لذت ببرید.

از پنجره بیرون را نگاه کن

اگر می توانید بیرون بروید ، به پنجره نگاه کنید. دیدن درختان ، پرندگان و چیزهای دیگری که می توانید شناسایی کنید می تواند برای روحیه شما مفید باشد.

اگر در مورد چگونگی آرام کردن ذهن خود جدی هستید ، روش های زیر به شما کمک می کنند تا به حالت آرامش عمیق تری برسید.

سر و صدای اطراف و فعالیت خود را کاهش دهید

اگر زندگی شلوغی دارید و یک فرد شلوغ هستید ، احتمالاً سر و صدای زیادی و فعالیت در اطراف شما وجود دارد. سعی کنید برخی از نویزهای پس زمینه ، مانند صدای تلویزیون و رادیو را هنگام تماشای یا گوش دادن به آن ، کاهش دهید.

از نظر جسمی آرام باشید

آرامش بدنی به آرامش ذهن شما کمک می کند. روشهای مختلفی برای استراحت وجود دارد ، مانند ورزش ، تای چی یا یوگا یا حمام گرم.

با یک دوست صحبت کنید

ما اغلب چیزهایی را در ذهن خود داریم که نمی توانیم کاملاً درک کنیم. بعضی اوقات ، فقط صحبت کردن با شخص دیگری به ما کمک می کند تا آنها را مرتب کنیم.

مراقبه ذهن آگاهی را تمرین کنید

این یک تمرین قدرتمند و متنوع است که می تواند ذهن شما را به میزان قابل توجهی آرام کند. علاوه بر انجام مراقبه ، می توانید تنفس آگاهانه ، راه رفتن آگاهانه و تصاویر هدایت شده نیز انجام دهید.

ورزش

فواید ورزش برای تقویت سیستم ایمنی

ورزش می تواند به شما کمک کند تا از مشکلات خود خلاص شوید و افکار و احساسات خود را آرام کنید. همچنین با افزایش تولید اندروفین ، انتقال دهنده های عصبی که احساس خوبی به شما می دهند آرامش بیشتری به شما می دهند.

اما حرف آخر …

همانطور که مشاهده می کنید ، آرام کردن ذهن بسیار آسان است. این امر عمدتاً در مورد کاهش مواردی است که ذهن شما را کثیف می کند و مدتی طول می کشد تا به طور طبیعی برطرف شود.

تصور کنید که در یک ذهن آرام زندگی کنید. همه چیز شفاف تر خواهد شد ، شما انتخاب های بهتری خواهید داشت و کنترل بهتری بر احساسات و زندگی خود خواهید داشت. همه این موارد در اختیار شماست. تنها کاری که باید بکنید این است که برخی از روشهای ساده ای که در بالا ذکر شد را دنبال کنید.

همچنین ببینید

راه های کاهش سریع استرس

همه ما تاکنون استرس را تجربه کرده ایم ، اگرچه نوع و شدت استرس می …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *