خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » شکم شش تکه با 15 روش خوشمزه

شکم شش تکه با 15 روش خوشمزه

همچنین باید مرتباً به سالن ورزشی بروید ، بسیاری از تمرینات تحصن را انجام دهید و بیشتر وقت خود را در تردمیل بگذرانید ، اما شکم شش تکه نداشته باشید. اکثر مردم بر این باورند که شکم شش تکه ای مبتنی بر غذای مصرفی است.

اگرچه این یک موضوع کلیشه ای است ، اما بنیان آن هنوز صحیح است. مهم نیست که بدن شما چقدر قوی و نیرومند باشد ، اگر می توانید رژیم خوبی داشته باشید که پیروز نشده اید و قادر خواهید بود شکم شش تکه خود را به دیگران نشان دهید.

برای رسیدن به هدف خود ، نه تنها باید از خوردن غذاهای ناسالم صرف نظر کنید بلکه باید یک رژیم غذایی را نیز تقویت کنید که متابولیسم را تقویت می کند و از چاقی جلوگیری می کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا شش ماده غذایی متناسب با شکم شما را مرور کنیم.

فلفل دلمه ای:

حتی اگر خوب غذا بخورید و ورزش خوبی داشته باشید ، علی رغم استرس ، نمی توانید شکم شش تکه ای داشته باشید. هنگامی که تحت شرایط استرس زا هستید ، بدن شما شروع به ترشح هورمونی به نام کورتیزول می کند. این بدن را تحریک می کند که چربی های تقویت کننده کلسترول را در اطراف شکم ذخیره کند.

خوشبختانه ، غذاهای سرشار از ویتامین C مانند فلفل زنگ ، کلم بروکلی و جوانه بروکسل می توانند به جلوگیری از این امر کمک کنند. طبق مطالعه محققان آلمانی ، خوردن مواد مغذی می تواند در شرایط استرس زا باعث کاهش سطح کورتیزول شود.

تخم مرغ:

این ماده حاوی ماده مغذی به نام کولین است که سوخت و ساز بدن را تقویت می کند و به بدن کمک می کند تا فعالیت ژن های مسئول ذخیره چربی در شکم را کاهش دهد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که خوردن تخم مرغ برای صبحانه می تواند به جای غذاهای پر کربوهیدرات مانند نان و شیرینی باعث کاهش وزن شود. این به دلیل خواص غذایی تخم ها است. تخم مرغ را بجوشانید یا از آن برای درست کردن مینی fritata استفاده کنید. اگر از خوردن تخم مرغ آب پز خسته شده اید بهتر است دستور العمل های دیگر را امتحان کنید.

موز:

هنگامی که شکم شما نفخ می شود بسیار بزرگتر از مقدار اصلی ظاهر می شود. اگر قصد دارید با گاز ، نفخ و احتباس آب در بدن خود مبارزه کنید ، باید موز میل کنید. یک مطالعه نشان داده است افرادی که روزانه دو بار موز می خورند ، پس از 5 روز حدود 2 درصد از گاز و نفخ شکم خود را از دست می دهند. نه تنها باعث افزایش باکتری های نفخ شکم می شود ، بلکه منبع غنی پتاسیم نیز به کاهش احتباس آب در بدن است. هنگامی که با نفخ شکم دست و پنجه نرم می کنید ، می توانید با شکم شش تکه خود اعتماد به نفس بیشتری نشان دهید.

شیر غنی شده:
شما می توانید شکم شش تکه ای با مصرف روزانه ماست و شیر غنی شده با ویتامین D. داشته باشید یک مطالعه منتشر شده در مجله ژورنال نشان می دهد که ترکیبی از کلسیم و ویتامین D می تواند به میزان قابل توجهی چربی های شکمی را کاهش داده و از اضافه وزن جلوگیری کند.

برای دستیابی به این نتایج ، محققان شرکت کننده هایی را که به دو گروه تقسیم شده بودند ، مطالعه کردند. گروه کنترل رژیم غذایی با 5 کالری در روز و بدون مکمل مصرف کردند. گروه دوم علاوه بر رژیم غذایی ، 2 کالری ، 1 میلی گرم کلسیم و 1 واحد ویتامین D نیز مصرف کردند. بعد از 2 هفته آزمایش ، گروه مکمل 3.7٪ چربی شکمی را از دست داده بود. با این حال ، گروه اول تنها 3.7٪ چربی شکمی را از دست داده بودند.

چای سبز:

چای سبز بیشتر به عنوان چای لاغر شناخته می شود. نوشیدن چای سبز می تواند عملکرد باشگاه شما را بهبود بخشد. یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن 2 تا 4 فنجان چای سبز در روز و 5 دقیقه فعالیت در این باشگاه می تواند چربی های شکمی را بیشتر از نوشیدن چای سبز از بین ببرد.

چه چیزی چای سبز را بسیار قدرتمند می کند؟ این نوشیدنی حاوی کاتچین است. همانطور که می دانید کاتچین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و می تواند باعث کاهش ذخیره چربی در معده شود. اگر طرفدار چای سبز نیستید ، می توانید گلابی تازه میل کنید. همچنین منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان های مختلف است.

مرغ لاغر:

با خوردن مرغ بدون چربی یا بوقلمون می توانید شکمی شش تکه داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که دریافت پروتئین نه تنها افراد را سیر می کند بلکه به آنها کمک می کند تا در وعده های بعدی کمتر غذا بخورند. دریافت پروتئین می تواند سوزاندن کالری را بعد از مصرف مواد غذایی تا 5٪ افزایش دهد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، محققان مصرف 1.5 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز را توصیه می کنند.

ماکارونی تهیه شده از آرد سبوس دار:

همانطور که می دانید آرد سبوس دار خاصیت زیادی دارد. شما باید از خود بپرسید چرا؟ آرد سبوس دار شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است. سعی کنید از ماکارونی های ساخته شده از آرد سبوس دار استفاده کنید.

اسکواش:

علاوه بر کدو تنبل می تواند یک سوم از نیاز بدن به فیبر را برآورده کند ، یک فنجان از آن مواد مغذی زیادی را به بدن می دهد و 2٪ از نیاز بدن به ویتامین C. بدن را تأمین می کند. برای ساخت ماهیچه ها و رگ های خونی از مواد مغذی استفاده می کند و استفاده از چنین موادی می تواند اثرات ورزش را بهبود بخشد.

نقل قول ها:

همانطور که می دانید حبوبات حاوی موادی مانند عدس ، نخود ، نخود فرنگی و لوبیا است. در یک مطالعه ، محققان دریافتند که خوردن رژیم غذایی با کالری محدود و حاوی حبوبات در هفته می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

افرادی که از رژیم غذایی حبوبات استفاده می کنند ، در میزان کلسترول خون بد خون بهبود قابل توجهی خواهند داشت. سعی کنید این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نان تهیه شده با آرد سبوس دار:

اگر می خواهید چربی های شکمی را کاهش دهید ، مجبور هستید نان کمتری بخورید اما این نکته را بخاطر بسپارید که نان سبوس دار کافی است. مانند ماکارونی که از آرد سبوس تهیه شده است ، می تواند شما را کامل نگه داشته و میزان غذای شما را کاهش دهد.

لوبیای سیاه:

این لوبیای ساده یک دستگاه چربی سوزی و عضله سازی است. همانطور که می دانید لوبیا منبع غنی پروتئین و فیبر است. خوردن این مواد اطمینان حاصل می کند که قند خون شما به سرعت افزایش نمی یابد. مصرف لوبیای سیاه انرژی لازم برای ساخت عضله را تأمین می کند. یک فنجان لوبیای سیاه حاوی حدود 2 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر است.

همچنین از نظر ویتامین B و فولات حاوی مقادیر زیادی است که رشد عضلات را بهبود می بخشد و موادی مانند مس در لوبیا وجود دارد که تاندون ها را تقویت می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف حبوبات یا حبوبات در هفته می تواند باعث کاهش وزن شود.

درب های جوی:

بله ، جو از کربوهیدرات زیاد است اما رها شدن آنها کندتر از فیبر است. جو در هر نیم فنجان حدود 2 گرم پروتئین دارد. بنابراین می تواند انرژی لازم برای ایجاد ماهیچه را تأمین کند. از آنجا که حاوی فیبر محلول است ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. برای تهیه غذاهای خوشمزه از دستور العمل های مختلف آشپزی استفاده کنید.

کینوا:

Quinoa از نظر پروتئین سرشار است و می تواند اسیدهای چرب اشباع نشده را برای قلب تأمین کند. کینوا همچنین منبع خوبی از فیبر و ویتامین B است. سعی کنید کینوا را در صبحانه میل کنید. پروتئین بیشتری نسبت به سایر غلات دارد و از نظر کربوهیدرات کم است.

کاموت (گندم خراسان):

کاموت یکی از غلات بومی خاورمیانه است. این سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامتی قلب بسیار مفید است. کاموت همچنین پروتئین بالایی دارد و کالری کمی دارد. نصف فنجان از آن می تواند بیش از 2٪ پروتئین تأمین کند و فقط 2 کالری دارد. خوردن بابونه یا گندم خراسان می تواند کلسترول ، قند خون و سایتوکاین ها را کاهش دهد. سایتوکاین ها باعث ایجاد التهاب در بدن می شوند. می توانید آن را در سالادهای خود سرو کنید یا در کنار دوره اصلی میل کنید.

شیر کاکائو:

آیا دوست دارید راز نازک ماندن را بدانید؟ برای این کار به عضلات بیشتری احتیاج دارید. از آنجا که عضلات بدن کالری بیشتری می سوزاند. شیر کاکائو به شما کمک می کند تا این کار را به راحتی انجام دهید. محققان دریافته اند که ایده آل ترین مقدار پروتئین برای ساخت 3 تا 5 گرم ماهیچه است که نیمی از آن باید قبل از ورزش و نیمی دیگر بعد از ورزش مصرف شود.

حال سوال اینجاست که پروتئین در شکلات شیر ​​کم چربی چه مقدار پروتئین یافت می شود؟ هر فنجان شیر حاوی حدود 3 گرم پروتئین است. اگر به دنبال ماده ای هستید که بتواند کالری را سوزاند ، هر روز شیر کم چرب بنوشید.

همچنین ببینید

کدام میوه ها برای کاهش وزن مفید هستند؟

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، خوردن حداقل پنج وعده 80 گرم میوه و …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *