خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » برای عضله سازی این گیاهان را بخورید!

برای عضله سازی این گیاهان را بخورید!

ورزشکاران & # 39؛ رژیم های غذایی همیشه حاوی گوشت قرمز زیادی هستند زیرا حاوی پروتئین زیادی هستند و این ماده مغذی ، از جمله موارد دیگر ، به افزایش توده عضلانی کمک می کند. اما اگر شخصی ورزشکار باشد و به هر دلیلی مایل به خوردن گوشت قرمز زیاد نباشد ، چه باید کرد؟ لازم به ذکر است که مصرف زیاد گوشت تنها راه افزایش توده عضلانی نیست و روشهای زیادی برای جذب مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش عضله به روش سالم و استفاده از گیاهان وجود دارد. اگر به دنبال گیاهانی برای عضله سازی هستید ، می توانید از سبزیجات ذکر شده در این مقاله استفاده کنید.

چغندر و برگ چغندر

بدون شک شما از خواص چغندر و برگ آن آگاه هستید. اما چیزی که احتمالاً نمی دانید این است که این ماده غذایی غنی از نیترات و آنتی اکسیدان است. این مواد مغذی در مواقعی که اکسیژن رسانی در بدن کم است نقش مهمی دارند (دقیقاً مانند زمانی که فرد ورزش های سنگین انجام می دهد). نیترات های رژیم غذایی در بدن ما به اکسید نیتریک تبدیل می شوند که برای بهبود عملکرد قلب مفید است و زمینه را برای تمرینات سنگین تر و طولانی تر آماده می کند. خوردن چغندر و برگ آنها راهی مطمئن برای تقویت بافت ماهیچه ای سالم است. برای اینکه چغندر و برگ آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، می توانید چغندرها را رنده کرده و خرد کرده و به سالاد ، اسموتی ها و سایر غذاها اضافه کنید.

جوانه زدن

جوانه ها سرشار از مواد مغذی ضد التهابی هستند که به بدن کمک می کنند اسیدهای آمینه موجود در پروتئین ها را جذب کند. گلوکورافانین و سولفورافان به بازسازی عضله کمک می کنند. به این ترتیب ، کمترین میزان درد عضلانی پس از جلسات ورزش رخ می دهد. در نتیجه می توانید در مدت زمان کمتری به سالن بدنسازی برگردید و در سلامت کامل عضلات خود را بسازید. گنجاندن جوانه ها در رژیم غذایی آسان است. می توانید از آنها در سالاد ، ساندویچ یا اسموتی استفاده کنید.

جلبک های اسپیرولینا

احتمالاً در مورد پودر اسپیرولینا با رنگ سبز جیغ آن که در داروخانه ها و عطاری ها موجود است چیزهای زیادی شنیده اید. اسپیرولینا جلبکی به رنگ سبز آبی است که حاوی اسیدهای آمینه مفید برای متابولیسم است. این جلبک همچنین منبع خوبی از ویتامین B6 است. اسیدهای آمینه به همراه این ویتامین به تجزیه کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها کمک کرده و آنها را به منبع انرژی مورد نیاز بدن تبدیل می کند. این در روند عضله سازی مهم است زیرا هرچه بدن بتواند سریعتر چربی ها ، کربوهیدرات ها و پروتئین ها را به انرژی تبدیل کند ، عضلات بیشتری نیز خواهید داشت. برای افزودن این جلبک ها به رژیم غذایی ، توصیه می کنیم پودر را به اسموتی ها اضافه کنید یا از مکمل ها استفاده کنید.

سبزیجات گندم و جو

اگر قبلاً گیاه گندم را امتحان نکرده اید ، زمان آن است که به دنبال آن بروید. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم ، آهن و منیزیم و همچنین کاروتنوئیدهای قوی هستند. این آنتی اکسیدان های قدرتمند برای حفظ سلامت و قدرت سلول ها مفید هستند.

مواد معدنی موجود در گیاه گندم و جو باعث افزایش عملکرد عضلات و افزایش توانایی خون در انتقال اکسیژن به عضلات فعال می شود. این به حفظ مقاومت بدن در حین ورزش کمک می کند و مدت زمان فعالیت بدنی را افزایش می دهد. برای بهره مندی از این خواص کافی است آب این سبزیجات را بگیرید یا پودر آنها را به اسموتی اضافه کنید و آن را مصرف کنید.

نخود فرنگی

احتمالاً اصلاً متوجه نخود فرنگی نشده اید. اما این نخودهای تازه و سبز در افزایش توده عضلانی مثر هستند زیرا حاوی پروتئین های گیاهی هضم کند هستند. نخود فرنگی همچنین غنی از اسیدهای آمینه و گلوتامین است که با ورزش به جوان سازی بدن کمک می کند. مصرف نخود فرنگی علاوه بر اینکه به رشد عضله کمک می کند ، به بهبودی اولیه آن نیز کمک می کند. می توانید از این نخود های تازه در غذای خود استفاده کنید یا می توانید مکمل پودر پروتئین نخود را در اسموتی های خود مصرف کنید. به یاد داشته باشید که سوپ ها و خورش ها بهترین مواد غذایی برای افزودن نخود فرنگی هستند.

اسفناج

نخود فرنگی تازه و سبز در افزایش توده عضلانی موثر است زیرا حاوی پروتئین های گیاهی قابل هضم است. نخود فرنگی همچنین غنی از اسیدهای آمینه و گلوتامین است که با ورزش به جوان سازی بدن کمک می کند.

درست است که کارتون ملوان زباله کمی اغراق آمیز بود. اما اسفناج به تقویت قدرت عضلانی کمک می کند. زیرا سرشار از آرژنین است. این اسید آمینه ترشح هورمون رشد را تحریک می کند. هورمون های رشد مدت هاست که مورد بحث ورزشکارانی است که از آنها برای بهبود عملکرد بدنی خود استفاده می کنند. این هورمون رشد سلول ها ، تولید مثل و بازسازی سلول را تحریک می کند. اما مصرف مکمل های هورمون رشد می تواند عوارض جانبی زیادی در بین ورزشکاران ایجاد کند. توصیه ما این است که به بدن خود اجازه دهید کارهای معمولی خود را انجام دهد و می توانید با مصرف آن به اسفناج کمک کنید تا مواد مغذی بیشتری دریافت کند.

جعفری ، تره فرنگی و پیاز

سبزیجات معطر مانند جعفری و تره فرنگی طعم فوق العاده ای به غذا می دهند. این سبزیجات از ارزش غذایی خوبی نیز برخوردار هستند. باید بدانید که جعفری و همرزمانش منبع لیزین هستند. این اسید آمینه به رشد و بازسازی بافت های همبند رباط ها و غضروف کمک می کند. این بدان معناست که لیزین بر مفاصل ما فواید مثبتی دارد و اثرات طاقت فرسای ورزش در این مناطق را کاهش می دهد. جذب لیزین آسان است. تا جایی که می توانید جعفری ، تره و پیاز بخورید. خوردن سبزیجات ، سوپ ، خورشت و سالاد بهترین گزینه برای مصرف بیشتر این سبزیجات است.

همچنین ببینید

فلفل چیلی چربی های شکم را از بین می برد

اگر می خواهید در مورد دشمن چربی شکم خود بیشتر بدانید ، ادامه مطلب را …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *