خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » گندم و برنج لاغر را فراموش نکنید

گندم و برنج لاغر را فراموش نکنید

خدیجه رحمانی ، متخصص تغذیه گندم گفت: گندم بو داده یک میان وعده انرژی زا بسیار مفید است که حاوی ویتامین های گروه B و مواد معدنی مانند آهن ، روی و مس است.

وی ادامه داد: گندم سرشار از فیبر است که به سلامت دستگاه گوارش بدن کمک می کند.

رحمانی درباره شوری یا شیرینی گندم گفت: گندم شور یا شیرین برای همه گروه ها مناسب نیست زیرا گندم شیرین کالری بالایی دارد. علاوه بر این ، اگر نمک باشد ، برای افرادی که فشار خون بالا دارند مناسب نیست ، اما مصرف آن برای افراد عادی بی خطر است.

این متخصص تغذیه گفت: اگر گندم را با شیر مخلوط کنید ، دارای خواص دو چندان خواهد بود زیرا از یک طرف گندم یک غلات کامل است و از طرف دیگر شیر یک ماده بسیار مغذی است.

رحمانی در مورد مقایسه گندم و برنج گفت: برنج به دلیل از دست دادن سبوس و کاهش ویتامین خاصیت خاصی ندارد و برای افراد ضعیفی که بدنبال جبران کالری از دست رفته خود هستند بسیار مفید است.

وی گفت: افراد جامعه بسته به شرایط ، سن و جنسیت خود نیاز به خوردن غلات مختلف دارند اما در مجموع هر فرد باید 6 تا 11 واحد غلات در روز بخورد.

همچنین ببینید

برای عضله سازی این گیاهان را بخورید!

ورزشکاران & # 39؛ رژیم های غذایی همیشه حاوی گوشت قرمز زیادی هستند زیرا حاوی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *