خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » راه هایی برای باریک شدن شکم و پهلوها

راه هایی برای باریک شدن شکم و پهلوها

زیر شکم و پهلوها دو منطقه ای هستند که با ورزش و رژیم لاغر شدن مشکل است. برخی از افراد برای آخرین روزها از جدیدترین محصولات لاغری شکم استفاده می کنند ، در حالی که هیچ یک از این روش ها برای لاغری شکم موثر نیست.

تنها راه عملی برای کاهش وزن در ناحیه شکم و پهلو ، ترکیب ورزش های هوازی با یک رژیم غذایی مناسب و علمی ، ورزش های شکمی و وزنه برداری است.

تأثیر ورزش هوازی در لاغری شکم و پهلوها

با رژیم و ورزش ، از دست دادن چربی یک قانون کلی است و تمام اعضای بدن لاغر می شوند و هر بخشی از بدن که سریعتر چاق شود ، دیرتر از سایر قسمت های بدن وزن کم می کند. این مربوط به ترکیب ژنتیکی افراد است. مانند رنگ چشم ، رنگ مو و غیره ، به این معنی است که نمی توان آن را تغییر داد. به عنوان مثال ، در یک نفر رانها چربی بیشتری نسبت به قسمتهای دیگر دارند و در شخص دیگری باسن چربی بیشتری دارد و وقتی لاغر می شوند ، این قسمتها دیرتر وزن کم می کنند. در خانم ها قسمت هایی از بدن که در برابر کاهش وزن مقاوم هستند شامل باسن ، ران و کمر است. در مردان ، قسمت پایین شکم و پهلوها است. برخی از افراد چاق فکر می کنند که بدون انجام رژیم غذایی می توانند با ورزش در ناحیه خاصی از بدن ، وزن کم کنند. به همین دلیل برای کاهش وزن هر روز تمرینات خاصی را برای این قسمت انجام می دهند اما با این کار فقط عضلات شکم را تقویت می کنند در حالی که میزان چربی شکم تغییر نمی کند. بهترین روش برای سوزاندن چربی های شکم انجام ورزش های هوازی است. ورزش های هوازی مانند پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری ، شنا و کوهنوردی چربی های بدن را می سوزاند. اما بیشتر افراد از انجام این تمرینات خیلی زود خسته شده و منصرف می شوند. در طی 10 دقیقه اول ورزش ، بدن گلیکوژن (ذخیره قند در کبد) را می سوزاند. اگر فقط 20 دقیقه ورزش کنید ، نیمی از فرآیند چربی سوزی را انجام داده اید که برای سلامت قلب مفید است ، اما چربی زیادی از بین نمی رود زیرا چربی زیادی سوزانده نمی شود تا ذخایر گلیکوژن کبد به طور کامل تخلیه شود. بنابراین برای از بین بردن چربی شکم ، باید ورزش هوازی را 3-4 بار در هفته و هر بار 30 تا 60 دقیقه انجام دهید. به عنوان مثال ، روزی یک ساعت پیاده روی کنید. البته این پیاده روی باید برای ورزش باشد نه برای سرگرمی ، مثلاً برای دیدن ویترین مغازه ها یا خرید چیزی که باید بین راه رفتن خود بایستید.

تأثیر رژیم در لاغری شکم و پهلوها

اگر کالری بیشتری از میزان سوزاندن خود بسوزانید ، حتی با ورزش نیز چربی اضافی نمی سوزاند. به جای 2 یا 3 وعده در روز ، می توانید 5 وعده غذایی کوچک بخورید ، یعنی به جای 3 وعده غذایی خود را به 5 وعده تقسیم کنید ، اما پرخوری نکنید. غذاهای طبیعی کم چرب و کم شکر مانند میوه ها ، سبزیجات ، نان های سبوس دار ، شیر و لبنیات کم چرب و گوشت های بدون چربی بیشتر بخورید. مصرف نشاسته را کاهش دهید. اگر رژیم غذایی اساسی و علمی نباشد باعث کم آبی بدن می شود و پس از قطع رژیم ، وزن از دست رفته برمی گردد. اگر چربی اضافی در بدن دارید ، باید ورزش کنید و رژیم غذایی مناسب و علمی را برای از بین بردن سلول های چربی انتخاب کنید ، در غیر این صورت راه های دیگر کم آبی بدن را کاهش می دهد و پس از قطع رژیم ، وزن از دست رفته برمی گردد.
کاهش وزن

انجام تمرینات ویژه برای تقویت عضلات شکم

تصور غلط دیگر این است که گفته می شود بنشینید و پاها را بلند کنید تا لاغر شوید. با این ورزش عضلات باسن و ران تقویت می شود و هیچ فایده ای برای شکم ندارد. ورزش هایی مانند صاف نشستن و بالا آوردن پاها به سمت بالا نیز تنش زیادی در ناحیه کمر ایجاد می کند که یکی از دلایل عمده کمردرد است. یکی از ایمن ترین و مثرترین راه های کاهش وزن ، بی حرکت ماندن و استفاده از وسایل ورزشی است. این گروه از تمرینات به تقویت عضلات شکم کمک می کند.

تمرینات قدرتی و تأثیر آن در کاهش چربی شکم

آخرین م componentلفه برنامه کاهش چربی شکم ، تمرینات قدرتی است. هنگام ورزش باید کل بدن را در نظر بگیریم ، نه فقط بخشی از آن. ورزش روی یک عضله خاص ، بدون در نظر گرفتن سایر عضلات ، باعث عدم تعادل و عوارض عضلانی در بدن می شود. به عنوان مثال ، اگر برای کاهش چربی شکم ، تمرینات کششی و نشسته را اشتباه انجام دهید ، فشار زیادی به کمرتان وارد می شود و آسیب می بیند. بسیاری از افراد تصور می کنند برای لاغر شدن فقط به تمرینات استقامتی (هوازی) و انجام تمرینات قدرتی (بی هوازی) پس از کاهش وزن نیاز دارند. ورزش بی هوازی کوتاه مدت و شدت زیادی دارد. مثل دوومیدانی و وزنه برداری. اگرچه بلند کردن وزنه ها یک تمرین بی هوازی است و بدن در این فرآیند بیشتر از چربی می سوزد ، اما چنین تمرینات قدرتی باعث افزایش توده عضلانی (توده بدون چربی بدن) و در نتیجه متابولیسم می شود. هرچه سرعت بدن شما متابولیزه شود ، چربی بیشتری می سوزاند. بنابراین ، در یک برنامه کامل ، هر دو تمرین هوازی و قدرتی (بی هوازی) مانند وزنه برداری باید در نظر گرفته شود.

مهمترین نکته
ذوب چربی یک فرآیند زمان بر است بنابراین همین حالا شروع کنید! صبور باشید و انتظار کاهش وزن یک شبه را نداشته باشید.

همچنین ببینید

برای عضله سازی این گیاهان را بخورید!

ورزشکاران & # 39؛ رژیم های غذایی همیشه حاوی گوشت قرمز زیادی هستند زیرا حاوی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *