خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه بدرستی بدویم؟

چگونه بدرستی بدویم؟

خستگی بعد از دویدن ، اگرچه ممکن است کمی آزار دهنده باشد ، اما واقعاً احساس خوبی دارد ، به شرط آنکه روش صحیح دویدن را بدانید!

چطوری باید بدویم؟ آیا می خواهید به درستی بدوید؟ نکات زیر را بخاطر بسپارید

گاهی اوقات بهبود فرم دویدن به شما کمک می کند تا سریعتر ، کارآمدتر و راحت تر بدوید و استرس کمتری به بدن وارد می کنید.

در چنین مواردی ، خطر آسیب به بدن شما کاهش می یابد. در این مقاله ، ما قصد داریم نکاتی را بررسی کنیم که شکل دویدن شما را بهبود می بخشد.

همچنین بخوانید: نحوه اجرای درست نگاه به جلو:

چشمان شما باید 304 تا 609 سانتی متر در مقابل شما متمرکز شوند. به پاهای خود خیره نشوید. این شکل از دویدن نه تنها نوعی دویدن مناسب است بلکه به شما کمک می کند تا ایمن تر بدوید زیرا می دانید چه چیزی پیش روی شماست و از افتادن به زمین جلوگیری می کنید.

روی انگشتان پا فرود بیایید:

سعی نکنید روی انگشتان پا یا پاشنه خود فرود بیایید. اگر روی انگشتان پا بدوید ، قسمت هایی از بدن به سرعت خسته می شوند و ممکن است احساس درد کنید. روی پاشنه پا بودن نیز می تواند انرژی شما را هدر دهد و به بدن شما آسیب برساند.

سعی کنید وسط پاها باشید و سپس به قسمت جلوی انگشتان پا بروید. اگر هنوز این قانون را رعایت نمی کنید ، بهترین کار این است که تکنیک های موجود را تمرین کنید و ببینید چگونه می توانید به بهترین شکل ممکن بین پاهای خود فرود بیایید.

پاها را جلو بگذارید:

مطمئن شوید انگشتان پا به سمت جلو هستند. دویدن روی پاها به سمت بیرون یا داخل می تواند صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد کند.

اگر نمی توانید این راه را به طور طبیعی بدوید ، بهتر است تمرین کنید و پاها را صاف روی زمین قرار دهید.

این کار را برای مسافت های کوتاه انجام دهید و سپس به تدریج مسیر و زمان خود را افزایش دهید. بعد از مدتی می توانید پاها را درست روی زمین قرار دهید و این یک رفتار طبیعی برای شما می شود.

دستان خود را روی کمر نگه دارید:

سعی کنید دستان خود را در سطح کمر نگه دارید. درست در جایی که دست ها به آرامی به مفصل ران می رسند. بازوی شما باید با زاویه 90 درجه خم شود.

برخی از دوندگان تازه کار دوست دارند دستان خود را خصوصاً در هنگام خستگی جلوی سینه خود نگه دارند. نگه داشتن بازوها به این روش باعث خستگی بیشتر از قبل می شود و شانه ها و گردن شما نیز خسته می شوند و فشار زیادی به آنها وارد می شود.

دستان خود را شل کنید:

هنگام دویدن در مسیر دلخواه خود ، سعی کنید بازوها و دستان خود را تا آنجا که می توانید آرام باشید.

می توانید انگشتان خود را در دست بگیرید و نمی خواهید آن را بشکنید. مشت های خود را مشت نکنید زیرا ممکن است باعث سفتی بازوها ، شانه ها و گردن شود.

وضعیت جسمی خود را بررسی کنید:

حالت خود را صاف و محکم نگه دارید. سر را بالا ، پشت را صاف و شانه ها را در سطح بالا نگه دارید. شانه ها را زیر گوش خود نگه دارید و لگن خود را در وضعیت خنثی نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که به جلو یا عقب خم نمی شوید.

این باعث خستگی بدن شما می شود. هر از چند گاهی وضعیت بدن خود را بررسی کنید. اگر احساس خستگی کردید ، کمی استراحت کنید. خستگی باعث درد گردن ، شانه و کمر می شود.

شانه های خود را شل کنید:

شانه های شما باید شل و رو به جلو باشد.

گرد شدن بیش از حد شانه ها به جلو می تواند قفسه سینه شما را محکم کرده و تنفس شما را محدود کند. اگر شانه ها شل باشند ، بهتر و راحت تر نفس می کشید.

بازوها را از روی شانه های خود بچرخانید:

بازوها باید از مفصل شانه به عقب و جلو بچرخند. این کار را از مفصل آرنج انجام ندهید. بازوی خود را مانند آونگ در نظر بگیرید که از شانه عقب و جلو حرکت می کند. آرنج خود را به عقب بکشید و سپس بگذارید تا به سمت شما بچرخد.

بالا و پایین نپرید:

سعی کنید تا جایی که می توانید از پریدن خودداری کنید و روی زمین بدوید. بالا و پایین رفتن بیش از حد انرژی شما را هدر می دهد و برای پایین تنه نیز می تواند مشکل باشد.

قدم های کوتاه و سبک را بردارید. هرچه از زمین دورتر شوید ، شوک بیشتری به بدن وارد می کنید و بیشتر خسته می شوید.

بازوها را در کنار خود داشته باشید:

از چرخش کمان به این سو و آن طرف خودداری کنید. اگر دستان خود را به دور سینه خود قرار دهید ، بیشتر خسته می شوید و نمی توانید به درستی نفس بکشید.

تنفس کم عمق یا ناکافی منجر به ناراحتی شکمی یا گرفتگی شکم می شود. فرض کنید بدن خود را با یک خط عمودی به دو قسمت تقسیم کرده اید. دستان شما نباید از کمر عبور کند.

همچنین ببینید

علائم جسمی و روحی افسردگی

وقتی فردی افسرده را تصور می کنید ، احتمالاً به شخصی فکر می کنید که …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *