خانه » دسته بندی پست » تفریح و سرگرمی » بهترین جایگزین قهوه در رژیم غذایی

بهترین جایگزین قهوه در رژیم غذایی

اگر می خواهید بدون حوصله قهوه را ترک کنید ، می توانید از گزینه های معرفی شده در مقاله زیر استفاده کنید.

بسیاری از افراد صبح خود را با نوشیدن یک فنجان قهوه دلچسب آغاز می کنند ، در حالی که نوشیدن قهوه برای برخی بسیار دلپذیر و مفید است ، برخی طعم تلخ آن را دوست ندارند و برخی از افراد با مشکلات نوشیدن مانند اختلالات گوارشی مشکل دارند. و به دنبال جایگزین مناسب برای این نوشیدنی هستند.

در این مقاله از مجله آلاماتو ، ما 9 مورد از بهترین جایگزین های قهوه را به شما معرفی می کنیم ، لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه قهوه کاسنی (کاسنی)

ریشه کاسنی ، مانند دانه های قهوه ، می تواند بو داده ، آسیاب شود و به صورت یک نوشیدنی گرم و خوشمزه دم بکشد. طعم کاسنی بسیار شبیه قهوه است ، تفاوت کاسنی و قهوه این است که کاسنی حاوی کافئین نیست.

نکته جالب دیگر در مورد کاسنی این است که منبع غنی از اینولین است. این فیبر محلول با تقویت رشد باکتری های مفید (به ویژه بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل) می تواند به هضم غذا کمک کرده و از روده سالم حمایت کند.

علاوه بر این می تواند با تحریک کیسه صفرا برای تولید صفرا بیشتر به هضم چربی کمک کند.

ریشه کاسنی بو داده و آسیاب شده به راحتی در دسترس است ، می توانید آن را تهیه کنید و مانند فرآیند دم کشیدن قهوه با استفاده از دستگاه های مربوطه تهیه کنید.

به ازای هر 6 اونس (180 میلی لیتر) آب ، از 2 قاشق غذاخوری کاسنی آسیاب شده استفاده کنید یا این نسبت را مطابق با علاقه خود تنظیم کنید.

به خاطر داشته باشید که ریشه کاسنی ممکن است در برخی افراد علائم گوارشی ایجاد کند. اگرچه اینولین برای سلامتی شما بسیار مفید است اما می تواند عوارضی مانند نفخ داشته باشد.

علاوه بر این ، اگر مادر باردار یا شیرده هستید ، باید از نوشیدن این نوشیدنی خودداری کنید ، زیرا تحقیقات کمی در مورد ایمنی آن در این شرایط انجام شده است.

چای ماچا

ماتچا نوعی چای سبز است که از بخارپز کردن ، خشک کردن و آسیاب کردن برگ های کاملیا سیننسیس به صورت پودر ریز تهیه می شود.

با مصرف چای ماچا ، منبعی کاملاً متمرکز از آنتی اکسیدان ها ، به ویژه اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) به دست می آورید. بسیاری از مزایای Matcha به EGCG نسبت داده می شود. به عنوان مثال ، مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که مصرف منظم چای سبز ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد.

خواص این چای مفید به همین جا ختم نمی شود و نوشیدن آن می تواند با کاهش وزن و چربی بدن و همچنین کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه باشد.

مراحل تهیه چای ماچا:

با استفاده از صافی 1 تا 2 قاشق چای خوری پودر ماچا را در یک کاسه سرامیکی الک کنید. اکنون زمان ریختن آب است ، مطمئن شوید که آب گرم اضافه کنید ، اما آب جوش نیست. دمای آب باید حدود 160 تا 170 درجه فارنهایت (77-71 درجه سانتیگراد) باشد. مخلوط آب و پودر ماچا را به آرامی هم بزنید. وقتی حباب های کوچکی روی سطح ایجاد می شود ، چای ماچای شما آماده است. شما می توانید آن را درست کنید. از ماکارا لاته با افزودن شیر یا هر جایگزین غیر لبنی دیگر استفاده کنید. ماچا معمولاً کافئین بیشتری نسبت به چای سبز دم کرده معمولی و حتی گاهی بیشتر از قهوه دارد. معجون شیر طلایی

شیر طلایی جایگزین غنی و بدون کافئین قهوه است.

این نوشیدنی گرم حاوی ادویه جات نشاط آور مانند زنجبیل ، دارچین ، زردچوبه و فلفل سیاه است. از دیگر افزودنیهای رایج می توان به هل ، وانیل و عسل اشاره کرد.

زردچوبه علاوه بر اینکه به نوشیدنی شما یک رنگ طلایی زیبا می بخشد ، به دلیل دارا بودن کورکومین خاصیت ضدالتهابی قدرتمندی نیز دارد. نکته جالب دیگر اینکه فلفل سیاه توانایی جذب کورکومین در بدن را افزایش می دهد.

در مدت 5 دقیقه می توانید یک شیر طلایی خوشمزه درست کنید.

مراحل تهیه این معجون خوشمزه عبارتند از:

در یک قابلمه ، 1 فنجان (237 میلی لیتر) شیر یا یک گزینه غیر لبنی را با 1.2 قاشق چای خوری زردچوبه آسیاب شده ، 1.4 قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده ، 1.8 قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده و یک فلفل سیاه مخلوط کنید. ترکیب کنید اگر می خواهید طعم مطبوعی به معجون اضافه کنید ، می توانید مقداری عسل نیز اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت کم تا متوسط ​​گرم کرده و مدام هم بزنید تا نسوزد. بعد از گرم شدن ، نوشیدنی را در لیوان ریخته و بنوشید. لیمو

شاید از دیدن آب لیمو در این لیست تعجب کرده باشید ، اما باید بدانید که نوشیدن آب لیمو یک راه عالی برای شروع روز است.

آب لیمو کالری و کافئین کمی دارد و دوزهای کافی ویتامین C را تأمین می کند.

ویتامین C یکی از مهمترین و ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز بدن شما است. این ویتامین مفید و ضروری ، به عنوان یک آنتی اکسیدان ، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند و همچنین برای ساخت کلاژن (پروتئین ضروری پوست) نیز لازم است.

فقط یک لیوان آب لیمو که با افزودن نصف آب لیمو (1 قاشق غذاخوری یا 15 میلی لیتر) به 1 فنجان (237 میلی لیتر) آب سرد تهیه شده است ، 10٪ ویتامین C مورد نیاز روزانه را تأمین می کند.

می توانید میوه ها و گیاهان دیگری مانند خیار ، نعناع ، هندوانه و ریحان را نیز اضافه کنید تا طعم این نوشیدنی دلپذیرتر شود.

چای Yerba Mate

Yerba Mate یک چای گیاهی کافئین دار است که به طور طبیعی از برگهای خشک درخت Ilex paraguariensis در آمریکای جنوبی تهیه می شود.

اگر به دنبال گزینه ای مناسب و کافئین دار برای قهوه هستید ، Yerba Mate می تواند انتخاب خوبی باشد. یک فنجان (237 میلی لیتر) از این چای حاوی تقریبا 78 میلی گرم کافئین است که مشابه مقدار کافئین یک فنجان متوسط ​​قهوه است.

Yerba Mate حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.

برخی مطالعات نشان می دهد که محتوای آنتی اکسیدانی Yerba Mate حتی ممکن است از چای سبز نیز بیشتر باشد. علاوه بر این ، این نوشیدنی خوشمزه حاوی چندین ماده معدنی و ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین ، تیامین ، فسفر ، آهن ، کلسیم و ویتامین های C و E است.

برای سهولت در نوشیدن چای Yerba Mate می توانید برگ ها را در صافی چای بریزید و اجازه دهید دم بکشد ، یا یک کیسه چای Yerba Mate بخرید. در این موارد ، فقط برگ ها را به مدت 3 تا 5 دقیقه در آب داغ خیس کنید و لذت ببرید.

با وجود مزایای فراوان این نوشیدنی مفید ، شما باید آن را در حد متوسط ​​نگه دارید. مطالعات ، مصرف زیاد و منظم 1-2 لیتر در روز را با افزایش میزان نوعی سرطان مرتبط دانسته اند.

چای چیا

چای چیا نوعی چای سیاه است که با گیاهان و ادویه های قوی مخلوط می شود.

اگرچه چای چیا نسبت به قهوه کافئین کمتری دارد ، مطالعات نشان می دهد که چای سیاه می تواند هوشیاری ذهنی را بهبود بخشد.

هر دو چای سیاه و سبز از Camellia sinensis تهیه می شوند ، اما چای سیاه فرایند تخمیر را طی می کند که ترکیب شیمیایی آن را تغییر می دهد. به نظر می رسد هر دو نوع دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند.

اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است ، اما برخی از مطالعات مشاهده ای نوشیدن چای چیا را با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط دانسته اند.

چای چیا علاوه بر فواید بی نظیر آن برای سلامتی ، رایحه قوی و رایحه مطبوعی دارد.

دستور العمل های زیادی برای تهیه چای چیا وجود دارد ، ما در زیر یک روش ساده برای تهیه 2 فنجان چای چیا توضیح می دهیم:

4 دانه هل ، 4 میخک و 2 فلفل سیاه خرد کنید. در یک قابلمه ، 2 فنجان (474 ​​میلی لیتر) آب ، یک تکه زنجبیل تازه ، 1 چوب دارچین و ادویه های خرد شده را مخلوط کنید. بجوشانید و سپس از روی حرارت بردارید. 2 کیسه چای سیاه اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. چای شما آماده است ، آن را در دو لیوان ریخته و بنوشید.

برای تهیه یک چای لاته خوشمزه ، کافی است به جای آب موجود در دستور العمل بالا ، از 1 فنجان (237 میلی لیتر) شیر یا جایگزین غیر لبنی مورد علاقه خود استفاده کنید.

چای رویبوس

چای رویبوس یا چای قرمز نوشیدنی بدون کافئین و بومی آفریقای جنوبی است.

برخلاف قهوه و سایر چای ها ، رویبوس حاوی مقدار کمی آنتی اکسیدان تانن است که می تواند مفید باشد اما در جذب آهن نیز تداخل ایجاد می کند.

چای رویبوس با وجود مقدار کمی تانن ، مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان های دیگر را فراهم می کند.

مطالعات در مورد این نوشیدنی دلچسب اندک است. یک مطالعه نشان داد که rooibos می تواند به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک کند ، در حالی که دیگری توانایی کاهش خطر ابتلا به سرطان را به این نوشیدنی گرم نسبت می دهد.

طعم شیرین و میوه ای رویبوس تفاوت آن با سایر چای ها است.

برای تهیه چای رویبوس ، کافی است مقداری آب بجوشانید و سپس 1 تا 1.5 قاشق چای خوری پودر رویبوس به آن اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد. در صورت تمایل می توانید لیمو و عسل نیز اضافه کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب (ACV) با تخمیر سیب خرد شده با استفاده از مخمر و باکتری تهیه می شود. طبق برخی مطالعات ، این فرآیند ترکیبی به نام اسید استیک تولید می کند که ممکن است اثرات مفیدی روی حساسیت به انسولین و سطح قند خون داشته باشد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد وقتی افرادی که مقاومت به انسولین دارند قبل از غذا 20 گرم (0.5 قاشق غذاخوری) سرکه سیب می نوشند ، میزان قند خون آنها حدود 64٪ کاهش می یابد.

اگرچه هنوز شواهد زیادی وجود ندارد ، اما می توان ادعا کرد که سرکه سیب می تواند احساس سیری بعد از غذا را افزایش دهد و همچنین به کاهش وزن کمک کند.

یک نوشیدنی سرکه سیب حاوی 1-2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام ، 1 فنجان (237 میلی لیتر) آب سرد و به صورت اختیاری 1-2 قاشق غذاخوری عسل یا یک شیرین کننده دیگر است.

کامبوچا

کامبوچا از طریق تخمیر چای سیاه با باکتری ، مخمر و شکر تهیه می شود.

بعد از تخمیر ، کومبوچا حاوی پروبیوتیک ، اسید استیک و آنتی اکسیدان است و همانطور که می دانید ، همه اینها فواید زیادی برای سلامتی دارند.

مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان می دهد که کومبوچا می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سطح کلسترول و گلوکز خون را در افراد دیابتی بهبود بخشد. برای نسبت دادن این خواص به انسان ، ما نیاز به مطالعات بیشتر داریم.

تهیه کومبوچا توسط خود و در خانه به دلیل خطر بالای آلودگی به عوامل بیماری زای مضر توصیه نمی شود.

همچنین ببینید

خوش تیپ ترین مرد جهان کیست؟

نظر شما در مورد خوش تیپ ترین مرد جهان چیست؟ اگر شخص مورد نظر خود …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *