خانه » دسته بندی پست » تفریح و سرگرمی » همه چیز در مورد موز

همه چیز در مورد موز

اگر در مورد موز تحقیق می کنید و یا علاقه مندید که در مورد این میوه خوشمزه و غنی بیشتر بدانید ، با ما همراه باشید.

هر آنچه در مورد موز باید بدانید

موز یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین میوه های جهان است. جالب است بدانید که طبق اعلام سازمان ملل ، صادرات جهانی موز در سال 2015 به حدود 18 میلیون تن رسیده است که به خوبی نشان دهنده محبوبیت این میوه خوشمزه است.

اگر می خواهیم به برخی از مهمترین خواص موز اشاره کنیم ، باید بگوییم که موز سرشار از پتاسیم و پکتین (نوعی فیبر) است. علاوه بر این ، خوردن موز می تواند روش خوبی برای دریافت منیزیم و ویتامین های C و B6 باشد.

از طرف دیگر ، موز سرشار از آنتی اکسیدان است ، که می تواند ما را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند که هر روز با آن در تماس هستیم. در این مقاله از مجله آلاماتو ، به طور مفصل در مورد این میوه محبوب بحث خواهیم کرد. لطفا تا آخر با ما باشید.

از موز سبز تا سیاه

یک متاآنالیز 2017 که توسط علوم پزشکی Prilozi منتشر شده است حاکی از آن است که موز سبز نارس دارای برخی از مزایای سلامتی است.

موز سبز یا اصطلاحاً نارس می تواند به کنترل مشکلات دستگاه گوارش مانند اسهال و زخم معده کمک کند ، در عین حال باعث کاهش کلسترول و فشار خون می شود.

برخی مطالعات نشان می دهد که لکتین های موجود در موز سبز می توانند درمانی برای بیماران HIV فراهم کنند.

از طرف دیگر ، تحقیقات نشان داده است که با رسیدن موز ، میزان مواد مغذی موجود در آنها افزایش می یابد.

طبق تحقیقی که در سال 2009 در تحقیقات علوم و فناوری غذایی منتشر شد ، موزهای لکه تیره هشت برابر موثرتر از موزهای پوست سبز در تقویت گلبول های سفید خون هستند.

گلبول های سفید خون با عفونت های ناشی از باکتری ها ، قارچ ها ، ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا مبارزه می کنند.

همچنین بخوانید: تاریخچه واردات موز به ایران ارزش غذایی موز

طبق اعلام اداره غذا و داروی ایالات متحده ، ارزش غذایی یک موز متوسط ​​به شرح زیر است:

چربی کل: 0 کلسترول: 0 پتاسیم: 13٪ DV ویتامین A: 12٪ DV ویتامین C: 15٪ DV کربوهیدرات کل: 10٪ DV فیبر غذایی: 12٪ DV قند: 19 گرم پروتئین: 1 گرم کلسیم: 0 آهن: 2 DV فواید سلامتی DV خوردن موز سلامت قلب را تقویت می کند

موز یکی از غذاهای مفید برای قلب است. این میوه خوشمزه سرشار از پتاسیم است ، پتاسیم یک الکترولیت معدنی است که الکتریسیته را در بدن شما هدایت می کند و ضربان قلب شما ضروری است.

طبق گفته سازمان غذا و دارو ، پتاسیم بالا و سدیم کم در موز از خواصی هستند که می توانند از سیستم قلبی عروقی شما در برابر فشار خون بالا محافظت کنند.

یک مطالعه حیوانی توسط محققان دانشگاه آلاباما در سال 2017 نشان داد که پتاسیم موجود در موز نیز با اثر شریانی ارتباط دارد.

هرچه پتاسیم بیشتری داشته باشید ، احتمال سخت شدن رگ های شما کمتر است. در این مطالعه ، موشهایی که رژیم کم پتاسیم داشتند ، شریانهای سخت تری نسبت به موشهای دارای پتاسیم دریافتی طبیعی داشتند. سفتی شریانی در انسان با بیماری قلبی مرتبط است.

افسردگی و تغییرات خلقی را درمان کنید

جالب است بدانید که موز به دلیل مقادیر بالای تریپتوفان که بدن به سروتونین تبدیل می کند ، می تواند در غلبه بر افسردگی مفید باشد.

علاوه بر این ، ویتامین B6 موجود در موز می تواند به شما کمک کند تا یک خواب خوب و با کیفیت را تجربه کنید و منیزیم موجود در آن نیز نقش مفیدی در شل شدن عضلات دارد.

به هضم غذا و کاهش وزن کمک می کند

همیشه صحبت هایی مانند "آیا موز باعث چاقی شما می شود" وجود دارد اما باید بدانید که خوردن درست موز برای تناسب اندام شما مفید است.

موز سرشار از فیبر است که می تواند به تناسب اندام بدن کمک کند. یک موز می تواند حدود 10٪ از نیاز روزانه شما به فیبر را تأمین کند.

ویتامین B6 موجود در موز می تواند به محافظت در برابر دیابت نوع 2 کمک کرده و به اهداف کاهش وزن کمک کند. به طور کلی ، موز یک غذای عالی برای کاهش وزن است زیرا طعم شیرین و سیرکننده ای دارد که اشتهای شما را برای غذا سرکوب می کند.

مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه در سال 2017 نشان داد که نشاسته مقاوم (نوعی فیبر غذایی) در موز ممکن است باعث سلامت روده و کنترل قند خون شود.

نشاسته مقاوم در برابر تولید اسیدهای چرب زنجیره کوتاه که برای سلامت روده ضروری هستند را افزایش می دهد.

برای ورزش مفید است

احتمالاً تعجب خواهید کرد اگر بگویید موز از نوشیدنی های ورزشی بهتر و دارای انرژی بیشتری است. مطالعه ای که در سال 2012 در PLOS One منتشر شد ، ورزشکاران دوچرخه سواری را مورد بررسی قرار داد.

در این تحقیق ورزشکارانی که هر 15 دقیقه با نوشیدنی های ورزشی سوخت گیری می کردند با کسانی که با موز و آب سوخت گیری می کردند مقایسه شد.

محققان دریافتند که ورزشکاران & # 39؛ زمان عملکرد و فیزیولوژی بدن در هر دو مورد یکسان بود. اما موز سروتونین و دوپامین باعث بهبود ورزشکاران می شود & # 39؛ ظرفیت آنتی اکسیدانی و عملکرد کلی آنها را بهبود بخشید.

تقویت بینایی

وقتی صحبت از تقویت بینایی می شود همیشه به هویج اشاره می شود اما جالب است بدانید که موز در تقویت بینایی نیز نقش دارد.

مطالعات نشان می دهد که میوه ها حاوی مقدار کمی اما قابل توجه ویتامین A هستند که برای محافظت از چشم ، حفظ دید طبیعی و بهبود دید در شب ضروری است.

ویتامین A حاوی ترکیباتی است که از غشا around اطراف چشم شما محافظت می کند. مانند سایر میوه ها ، موز می تواند به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا کمک کند ، یک بیماری لاعلاج که دید مرکزی را تاری می کند.

قدرت استخوان

موز ممکن است سرشار از کلسیم نباشد ، اما با این حال برای استخوان های قوی مفید است.

طبق مقاله ای که در سال 2009 در مجله فیزیولوژی و بیوشیمی منتشر شد ، موز حاوی مقادیر زیادی فروکتولیگوساکارید است. اینها کربوهیدرات های قابل هضم هستند که پروبیوتیک های دوستدار هضم را تشویق می کنند و توانایی جذب کلسیم در بدن را افزایش می دهند.

پیشگیری از سرطان

برخی شواهد نشان می دهد که مصرف منظم موز می تواند از سرطان کلیه محافظت کند.

مطالعات نشان می دهد زنانی که در هفته چهار تا شش موز می خورند خطر ابتلا به سرطان کلیه را به نصف کاهش می دهند. موز به دلیل داشتن مقادیر بالای ترکیبات فنلی ممکن است در پیشگیری از سرطان کلیه مفید باشد.

برای بارداری مفید است

اگرچه این فایده سلامتی ندارد ، اما مطالعه منتشر شده توسط انجمن سلطنتی نشان داد که پتاسیم موجود در موز با زنانی که پسران به دنیا می آورند ارتباط دارد.

در این مطالعه 740 زنی بررسی شدند که دریافتند کسانی که قبل از بارداری مقادیر زیادی پتاسیم مصرف کرده اند بیشتر از یک پسر بچه دار می شوند. موز همچنین می تواند به جلوگیری از دیابت بارداری کمک کند.

همچنین بخوانید: طرز تهیه شیر موز خوشمزه خطرات و عوارض جانبی مصرف موز

خوردن موز در حد متوسط ​​هیچ عارضه جانبی یا خطری ایجاد نمی کند. با این حال ، پرخوری می تواند باعث سردرد و خواب آلودگی شود.

معمولاً این سردردها ناشی از اسیدهای آمینه موجود در موز است که رگ های خونی را گشاد می کند. موز رسیده بیش از موزهای دیگر حاوی این اسیدهای آمینه است. علاوه بر این ، میزان بالای تریپتوفان موجود در موز می تواند در خواب آلودگی نقش داشته باشد.

موز یک میوه شیرین است ، بنابراین زیاد غذا خوردن و رعایت نکردن اصول بهداشت دندان می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود.

خوردن موز تنها در صورت مصرف زیاد می تواند خطرناک باشد. USDA به بزرگسالان توصیه می کند که روزانه حدود دو فنجان میوه یا حدود دو موز بخورند. خوردن زیاد می تواند تراکم مواد معدنی را افزایش داده و مشکل ساز شود.

دریافت بیش از حد پتاسیم می تواند منجر به هایپرکالمی شود که با ضعف عضلانی ، فلج موقتی و ضربان قلب نامنظم شناخته می شود ، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند گزارش داد.

طبق مطالعات NIH ، مصرف بیش از 500 میلی گرم ویتامین B6 در روز می تواند منجر به آسیب عصبی در بازوها و پاها شود. اما نگران نباشید ، زیرا برای رسیدن به این سطح از ویتامین B6 باید هزاران موز بخورید!

همچنین بخوانید: چند عدد موز در روز برای خوردن پوست موز: خوراکی یا سمی؟

به نظر می رسد بزرگترین خطر پوست موز روی آن بلغزد. پوست موز سمی نیست. جالب است بدانید که حتی پوست موز نیز پر از مواد مغذی است و در بسیاری از نقاط جهان به عنوان غذا مصرف می شود!

پوست موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین B6 و B12 و همچنین منیزیم ، پتاسیم و همچنین حاوی مقداری فیبر و پروتئین است.

طبق مقاله ای که در سال 2011 در مجله Biotechnology and Biochemistry منتشر شد ، پوست موز علاوه بر همه این مواد مغذی ، حاوی ترکیبات فعال زیستی مختلفی از جمله پلی فنول ها ، کاروتنوئیدها و سایر ترکیبات است.

همچنین ببینید

خوش تیپ ترین مرد جهان کیست؟

نظر شما در مورد خوش تیپ ترین مرد جهان چیست؟ اگر شخص مورد نظر خود …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *