خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » آیا قارچ ها واقعاً می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

آیا قارچ ها واقعاً می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

رژیم غذایی که شامل تمام رنگ های سبزیجات و میوه ها باشد بسیار مفید و عالی است و مطمئناً نباید از رنگ قارچ غافل شد زیرا رنگ آن به این معنی نیست که هیچ ارزش غذایی ندارد. قارچ ها کم کالری ، پروتئین نسبتاً زیادی هستند و می توانند منبع خوبی از فیبر و بسیاری از مواد مغذی باشند. به همین دلیل می توان قارچ ها را برای کاهش وزن و لاغری مناسب دانست.

قارچ ها در رژیم های لاغری محبوب هستند ، به خصوص در رژیم M-Plan که تمرکز بر خوردن وعده های غذایی پرچرب است. به گفته متخصصان ، قارچ می تواند جایگزین بسیاری از غذاهای پرکالری مانند سایر سبزیجات شود و به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.

قارچ
• کم چربی ، سرشار از پروتئین و فیبر

100 گرم قارچ ، کمتر از 50 کالری ، کمتر از 1 گرم چربی ، فقط 7 گرم کربوهیدرات ، حدود 4 گرم فیبر و حدود 1.5 گرم پروتئین دارد. اگر همراه وعده های غذایی خود قارچ بخورید ، برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد زیرا سرشار از فیبر است. با این حال ، از آنجا که کم کالری است ، انرژی زیادی به بدن نمی رساند.

• ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای قارچ ها

100 گرم قارچ می تواند حاوی 500 میلی گرم پتاسیم باشد که 15٪ از نیاز روزانه بدن است. دریافت پتاسیم کافی به دلایل زیادی از جمله کمک به حفظ فشار خون طبیعی مهم است.

بسیاری از افراد به سختی می توانند پتاسیم مورد نیاز خود را بدست آورند ، بنابراین افزودن قارچ به رژیم غذایی می تواند این کمبود را جبران کند. قارچ ها همچنین منبع سلنیوم هستند که در بین میوه ها و سبزیجات نسبتاً منحصر به فرد است. سلنیوم در سم زدایی از بدن ، کمک به سیستم ایمنی بدن ، کاهش التهاب و حتی مبارزه با سلول های سرطانی نقش دارد. ماده مغذی دیگری که قارچ دارد ویتامین D است. تعداد غذاهایی که به طور طبیعی منبع خوبی از این ویتامین ضروری هستند بسیار محدود است ، اما قارچ منبع خوبی از ویتامین D است. آنها همچنین سرشار از ویتامین B و آهن هستند.

آیا واقعا قارچ ها می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند؟

قارچ علاوه بر سرشار از مواد مغذی ، فیبر و پروتئین ، می تواند فواید کاهش وزن نیز داشته باشد ، اما تحقیقات برای روشن شدن پیوند ادامه دارد.

• رژیم قارچ؟

بحث رژیم قارچ یا M-Plan این است که با خوردن یک وعده غذایی که قارچ زیادی دارد به دلیل محتوای فیبر زیاد ، احساس سیری خواهید کرد و همچنین قارچ می تواند جایگزین غذاهای پرکالری شود. بنابراین نتیجه یک رژیم کم کالری است. گاهی اوقات رژیم غذایی قارچ ادعا می کند که با خوردن مقدار زیادی قارچ می توانید از کاهش وزن و چربی سوزی در مناطق خاصی از بدن اطمینان حاصل کنید. اما به یاد داشته باشید که خوردن قارچ نمی تواند قسمت خاصی از بدن را هدف قرار دهد. یعنی هیچ غذایی نمی تواند چنین مهارتی داشته باشد!

• مراقب باش!

قبل از مصرف مکمل های عصاره قارچ ، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید ، به خصوص اگر تحت درمان داروهای خاصی هستید. مصرف هر نوع مکمل می تواند با دارو تداخل داشته باشد.

• قارچ را به طرق مختلف بخورید

قارچ ها از نظر اندازه ، بافت و شکل بسیار متنوع هستند. می توانید قارچ های بزرگتر را کباب کنید و از آنها در ساندویچ خود استفاده کنید ، می توانید از آن به جای گوشت در غذاهای مختلف استفاده کنید یا آن را با سبزیجات دیگر بخورید.

از قارچ های کوچکتر می توان در غذاهایی مانند املت ، پیتزا یا حتی سالاد خرد شده نیز استفاده کرد. سعی کنید در رژیم خود راه هایی برای افزایش مصرف قارچ پیدا کنید.

همچنین ببینید

برای عضله سازی این گیاهان را بخورید!

ورزشکاران & # 39؛ رژیم های غذایی همیشه حاوی گوشت قرمز زیادی هستند زیرا حاوی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *