خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » چگونه متابولیسم را افزایش دهیم؟

چگونه متابولیسم را افزایش دهیم؟

بدن شما ممکن است به دلیل ضعف در غذا خوردن و سبک زندگی ، کالری کافی بسوزاند. خوشبختانه ، شما می توانید متابولیسم بدن خود را با چند مرحله ساده کنترل کنید.

بیشتر بخواب

میزان خواب شما تأثیر زیادی در اندازه دور کمر شما دارد. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب به اشتباه می تواند هورمون های گرسنگی را ارسال کند. این بدان معناست که مشکل شما با سلولهای چربی دو برابر است: شما بیش از مقدار مورد نیاز غذا می خورید و وزن اضافی در بدن شما ظاهر می شود.

زود بیدار شدن

کمی زودتر بیدار شوید و ابتدا صبحانه بخورید ، قهوه جایی در صبحانه شما ندارد. با نخوردن صبحانه ، اولین شانس تقویت سوخت خود را از دست می دهید. سپس ورزش کنید. حتی 20 دقیقه پیاده روی نیز تفاوت زیادی ایجاد می کند.

فعال باش

ورزش روزانه ممکن است برای شما غیرممکن به نظر برسد ، اما شما می توانید و باید آن را انجام دهید. ورزش های قلبی عروقی (پیاده روی ، شنا ، ایروبیک ، دویدن) متابولیسم بدن را تحریک می کند ، به سوزاندن کالری کمک می کند و حتی به طور موقت اشتهای شما را کاهش می دهد. وزنه برداری برای شما نیز ضروری است. زیرا حجم بافت ها و عضلات بدن را افزایش می دهد و نتیجه آن کالری سوزی بیشتری است. هرچه عضله بیشتری داشته باشید ، کالری بیشتری می سوزانید.

تمام روز بخور

روزانه سه وعده غذایی بزرگ را فراموش کنید. درعوض ، فکر خود را به سمت چیزهای خوب زندگی مانند وعده های غذایی کوچکتر یا میان وعده های سالم معطوف کنید. روزانه 5 تا 6 وعده غذایی کم بخورید تا انرژی بدن شما حفظ شود. این باعث افزایش متابولیسم بدن و تقویت مغز می شود. نخوردن غذا باعث کم شدن سرعت متابولیسم بدن و ذخیره کالری به دلیل کمبود غذا می شود.

آب بنوشید

اگر بدن آب کافی نداشته باشد ، عدد روی ترازو نادرست است. با کمبود آب کافی خطر افزایش وزن پیدا می کنید. کمبود آب بدن می تواند باعث شود مغز شما فکر کند گرسنه هستید ، بنابراین به جای آب کافی ، بدنبال هر غذایی در نزدیکی خود باشید.

غذاهای پرادویه بخورید

افزایش ادویه در هر وعده غذایی چیزی فراتر از افزودن عطر و طعم است. غذاهای پرادویه مانند فلفل تند و ادویه جات باعث افزایش دمای بدن می شوند. دمای بدن و سوخت به طور مستقیم با هم ارتباط دارند: با سوزاندن گرما در بدن ، گرما آزاد می شود.

کلسیم مصرف کنید

تحقیقات نشان می دهد که کلسیم ، یک ماده معدنی ضروری ، می تواند درصد سوخت بدن را افزایش دهد ، که به معنای افزایش کاهش وزن است. رژیم پر کالری و کم کالری باعث افزایش چربی بدن می شود. دوستداران لبنیات کمتر به سندرم متابولیک مبتلا می شوند که با فشار خون بالا ، کلسترول و تری گلیسیرید ، عدم کنترل قند خون و چاقی شکمی همراه است – همه اینها خطر بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

همچنین ببینید

با تکنیک های امروزی ناشی از لاغری آشنا شوید

دارچین : علاوه بر تقویت متابولیسم ، که گام مهمی در کمک به کاهش وزن …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *