خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه با تنهایی کنار بیاییم؟ به تنهایی چه باید کرد؟

چگونه با تنهایی کنار بیاییم؟ به تنهایی چه باید کرد؟

تنها بودن سخت است ، اما مطمئناً بهتر از بودن در کنار کسی است که با او احساس راحتی نمی کنید.

تنهایی یک احساس درونی است. گاهی اوقات افراد زیادی از جمله اعضای خانواده ، دوستان یا همکاران در اطراف ما هستند ، اما ما هنوز احساس تنهایی می کنیم. معمولاً بعضی اوقات ارتباط با دوستان یا خانواده مانع از تنهایی ما نمی شود و این تنهایی را عمیقا احساس می کنیم. .

خبر خوب این است که راه حل هایی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند تا با این احساس دردناک موثرتر کنار بیاییم. در این مقاله از مجله آلاماتو ، راه حل هایی برای مقابله با تنهایی را معرفی خواهیم کرد. لطفا تا آخر با ما باشید.

احساس تنهایی علاوه بر تأثیرات مخربی که بر روان فرد می گذارد ، می تواند به سلامت جسمی وی نیز آسیب برساند.

به تنهایی پاسخ های استرس جسمی و روحی ما را فعال می کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن ما را سرکوب می کند. این ما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به انواع بیماری ها ، از جمله بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد. علاوه بر این ، خطر طولانی مدت تنهایی مزمن برای سلامتی و طول عمر ما آنقدر شدید است که می تواند خطر مرگ زودرس را 26 درصد افزایش دهد.

فرار از تنهایی بسیار دشوارتر از آن است که فکر می کنیم

احساس تنهایی به تدریج در بعضی افراد ایجاد می شود ، مانند دور شدن از بهترین دوست ما ، دوست دیگری فرزند دار شدن و دیگری ساعتهای زیادی را در محل كار سپری می كند ، می بینیم كه حلقه ارتباطی ما به تدریج كوچكتر شده و كمتر می شود.

دیگران به طور ناگهانی احساس تنهایی می کنند ، مثلاً وقتی برای رفتن به دانشگاه از شهر خارج می شوند ، یا به دلیل مرگ یا طلاق شریک زندگی خود را از دست می دهند ، یا به دلیل شغل جدید به شهر می روند ، یا به کشور دیگری می روند ، همه این باعث می شود که آنها به طور ناگهانی احساس دردناک تنهایی را احساس کنند.

از نظر برخی ، تنهایی به دلیل بیماری مزمن ، از کارافتادگی یا سایر شرایط محدود ، به زندگی مادام العمر تبدیل شده است.

متأسفانه بیرون آمدن از قفل تنهایی بسیار دشوارتر از آن است که فکر می کنیم ، زیرا آسیب روانی که تنهایی بر جای می گذارد ، تله ای است که شکستن آن دشوار است. تنهایی ادراک ما را مخدوش می کند ، ما را به این باور می رساند که افراد پیرامون ما بسیار کمتر از آنچه واقعاً به ما اهمیت می دهند ، هستند و باعث می شود روابط موجود خود را منفی تر ببینیم.

این اثر مخرب تنهایی باعث می شود که ما کمتر خیری که دیگران به ما می رسانند را ببینیم و درباره هر چیز منفی قضاوت کنیم و با تردید ، کینه و بدبینی به دیگران پاسخ دهیم که دیگران سعی دارند ما را بهتر کنند. بگذارید بدهیم. در نتیجه ، بسیاری از افراد تنها برای جلوگیری از طرد شدن یا ناامیدی بیشتر ، منزوی و منزوی می شوند.

خلاص شدن از تنهایی و التیام زخمهای ذهنی ما امکان پذیر است ، اما این تنهایی نیاز به اراده ای قوی برای تصمیم گیری دارد ، تصمیمی برای غلبه بر افکاری که می خواهند ما را تنها و منزوی کنند!

برای شروع روند آماده سازی برای مدی تیشن می توانید سه مرحله مهم بردارید

تصدیق کنید که تنهایی بر درک شما تأثیر می گذارد و درک کنید که مردم پاسخ مثبت تری از آنچه انتظار دارید ، می دهند.

اگر احساس قطع ارتباط کردید ، با دوستان قدیمی خود از طریق پیام کوتاه ، ایمیل یا هر وسیله ارتباطی دیگر صحبت کنید و لیستی از افرادی را که مدتی دیده اید یا با آنها صحبت نکرده اید تهیه کنید.

با دوستان نزدیک و عزیزانتان صحبت کنید و به آنها بگویید چقدر می خواهید دور هم جمع شوید. می دانم ، این ممکن است در ابتدا یک حرکت ترسناک به نظر برسد و ممکن است شما را مضطرب کند ، اما نگران نباشید ، این اولین قدم برای بیرون آمدن از قفل به تنهایی است.

شکات خود را کنار بگذارید

منصفانه است که فرض کنیم افرادی که در گذشته از بودن با شما لذت برده اند ، بیشتر از این که اکنون با شما وقت می گذرانند لذت می برند. بله ، ممکن است دور از دسترس باشند ، ممکن است بعد از اینکه قول داده اند به زودی شما را ملاقات می کنند تماس نگرفته اند ، اما شما باید بپذیرید که دلیل دور بودن آنها از شما ممکن است هیچ ارتباطی با شما نداشته باشد.

به احتمال زیاد ، این زندگی پرمشغله ، اولویت های رقابتی ، استرس یا سایر مشکلات منجر به قطع ارتباط شده است. از هرگونه افکار منفی که می خواهد شما را از برقراری ارتباط مجدد با عزیزانتان بازدارد ، خودداری کنید و براساس تصمیم خود برای خارج شدن از گوشه به تنهایی عمل کنید.

رویکرد با چشم انداز مثبت

بله ، من می دانم که شما اکنون از رد شدن می ترسید ، این یک واکنش طبیعی است ، اما شما نباید آن را بیش از حد ارزیابی کنید. وقتی می خواهید بعد از مدت ها با دوستان یا عزیزانتان تماس بگیرید ، ایمیل یا پیامک ارسال کنید ، رویکرد مثبتی داشته باشید.

اگر از ایمیل یا پیام برای برقراری ارتباط مجدد با آنها استفاده می کنید ، برای بهتر شدن احساسات از شکلک استفاده کنید. پیام های خود را قبل از ارسال بررسی کنید تا از جذابیت آنها مطمئن شوید. از گفتن جملاتی مانند "مدت زیادی با من تماس نگرفتی" یا "من می دانم چه چیزی می گویم ممکن است برای شما عجیب باشد" خودداری کنید.

سعی کنید از جملات مثبتی مانند "دلم خیلی برایت تنگ شده" یا "بگذارید همدیگر را ببینیم و با هم یک قهوه یا شام بخوریم" استفاده کنید و در پایان سعی کنید یک بازه زمانی مشخص کنید ، به عنوان مثال بپرسید " هفته آینده چگونه است؟ "یا" چه روزی را برای این امر پیشنهاد می کنید؟ "

این جملات به ظاهر ساده می توانند شما را دوباره با افرادی که دوستشان دارید متصل کرده و بر تنهایی شما غلبه کنند.

و حرف آخر …

تنهایی بسیار دردناک است ، اما وقتی تحریفات ادراکی ناشی از آن و دام روانشناختی ایجاد شده را تشخیص دهید ، می توانید شجاعت ، اراده و برنامه رهایی از آن را بدست آورید. به یاد داشته باشید که تنهایی یک احساس درونی است که هرچه بیشتر برای آن ارزش قائل شوید ، بیشتر در آن غرق خواهید شد. سعی کنید به خاطر سلامت جسم و روح خود و مراحل ذکر شده در این احساس دردناک غلبه کنید. یکی را که ذکر کردیم قدرتمند و مصمم بگیرید.

همچنین ببینید

آیا واقعاً استفاده از ضد آفتاب در محیط داخلی ضروری است؟

زمان مطالعه 4 دقیقه استفاده از ضد آفتاب در ساحل قطعاً یک امر مهم و …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *