خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » کالری های اضافی خود را به راحتی بسوزانید

کالری های اضافی خود را به راحتی بسوزانید

اگر شرایط ورزش و رژیم را ندارید ، این مقاله را از دست ندهید زیرا بدون شک با خواندن این حقایق متعجب خواهید شد. چگونه بعضی از چیزهایی که شما حتی به آنها فکر نمی کنید می توانند کالری بسوزانند.

در سرما بودن

وقتی هوا سرد است ، بدن کالری بیشتری می سوزاند ، به خصوص اگر سرما آنقدر زیاد باشد که باعث لرز و مصرف انرژی بیشتر شود. حساسیت به واکنش به سرما متفاوت است. شدت لرز نیز تحت تأثیر میزان کاهش دمای بدن است که به عمق پوست بستگی دارد. البته میزان چربی و لباسی که فرد می پوشد نیز در این امر نقش دارد. بعضی از افراد هرگز احساس لرز نمی کنند ، که ممکن است به دلیل لایه های مختلف چربی بدن باشد. دلیل دیگر اینکه هوای سرد باعث افزایش مصرف انرژی می شود این است که شما کارهای بدنی سنگینی انجام می دهید. به عنوان مثال ، راه رفتن در برف عمیق یا پوشیدن لباس سنگین می تواند سه تا هفت درصد کالری بیشتری بسوزاند. یعنی وقتی هوای سرد پوست شما را لمس کرد ، بدن را دوباره گرم کرده و هوای سردی که به ریه های شما وارد می شود را گرم کنید.

بدن برای گرم نگه داشتن خود در هر ساعت حدود 400 کیلو کالری می سوزاند. نوشیدن آب سرد همین کار را می کند. هرچه آب شما بنوشد ، کالری بیشتری می سوزانید زیرا بدن شما انرژی بیشتری برای گرم کردن آب مصرف می کند. اگر روزانه هشت لیوان آب سرد بنوشید ، 70 کیلوکالری بیشتر می سوزانید. این اصل در مورد هر نوع نوشیدنی بدون کالری اعمال می شود. ممکن است دوست داشته باشید قهوه و چای را به دلیل اثر کالری سوزی ، سرد بنوشید.

خندیدن

بدن شما حتی در حالت ساکن نیز کالری می سوزاند. برای پمپاژ قلب و تنفس و سوزاندن کالری انرژی لازم است تا زنده بمانیم ، اما چگونه می توانیم هنگام خندیدن کالری بسوزانیم؟ شخصی را با وزن 68 کیلوگرم در نظر بگیرید. این فرد در حین انجام کارهای مختلف کالری می سوزاند. مواردی مانند دویدن ، اسکی ، باغبانی و حتی رانندگی. خندیدن آنقدر شدید نیست ، اما ضربان قلب شما را 10 تا 20 درصد افزایش می دهد. در نتیجه ، متابولیسم بدن را افزایش می دهد. بنابراین حتی هنگامی که از خندیدن دست می کشیم ، بدن همچنان کالری سوزی می کند. در طول روز حدود 15 دقیقه خندیدن 10 تا 40 کیلوکالری می سوزاند. فقط 15 دقیقه سرگرمی می تواند وزن شما را 8.1 کیلوگرم در سال کاهش دهد.

آرامش

طبق چندین مطالعه اخیر ، استرس می تواند به ایجاد چربی شکم کمک کند. هنگامی که استرس دارید ، هورمون هایی مانند کورتیزول می توانند اشتها را تحریک کنند ، متابولیسم را کاهش دهند و چربی را در شکم ذخیره کنند. چه کاری می توانی انجام بدهی؟ فعالیتی پیدا کنید که استرس را کاهش دهد. او می خواهد به موسیقی آرام یا تمرینات آرامش بخش گوش دهد. این فعالیت ها نه تنها شما را آرام می کنند ، بلکه خطر ابتلا به پرخوری عصبی را نیز کاهش می دهند. هر ساعت تفکر 64 کیلو کالری می سوزاند. این چهار کیلو کالری بیشتر از زمانی است که می خوابید.

تکان دادن انگشتان

تحقیقات نشان داده افراد لاغر حدود 150 دقیقه در روز نسبت به افراد چاق بی قرار هستند. البته این بی قراری همیشه به معنای انجام کارهای سنگین نیست. یک سری کارهای بی اهمیت مانند ضربه زدن روی پا و انگشتان ، پیچ خوردن و بازی با مو ، تکان دادن اندام و بدن هنگام صحبت ، حدود 350 کیلوکالری در روز می سوزاند که در طول سال حدود پنج تا 15 کیلوگرم وزن دارد. فردی است به این فعالیتها فعالیتهای گرمایی بی حرکت می گویند. حرکاتی که در واقع ورزشی نیستند. با انجام آنها می توانید در هر ساعت حدود 100 تا 150 کالری بسوزانید.

آدامس

آدامس ذهن را فریب می دهد و انگار دارید غذا می خورید. این ترفند باعث افزایش متابولیسم می شود. یک ساعت آدامس 11 کیلوکالری می سوزاند. بنابراین اگر به مدت 12 ساعت آدامس بجوید 132 کیلوکالری می سوزانید. حال چه کسی می تواند 12 ساعت آدامس درست کند ، برای محققان اهمیتی ندارد زیرا آنها مشغول کار هستند و وقت تفکر درباره مسائل را ندارند!

ایستادن

هنگام ایستادن ، قلب به طور متوسط ​​10 بار یا بیشتر در دقیقه می تپد و حدود 0.7٪ کالری بیشتری در دقیقه می سوزاند ، یعنی حدود 50 کیلوکالری در ساعت. به عنوان مثال ، اگر به مدت پنج روز روزانه سه ساعت بایستید ، در حدود 750 کیلوکالری می سوزانید که در طول سال حدود 30000 کیلوکالری است.

اگرچه ما نمی توانیم به طور دائم در محل کار خود بایستیم ، محققان معتقدند که می توانیم با کارهای کوچک این زمان را برای خود ایجاد کنیم. به عنوان مثال ، وقتی با تلفن صحبت می کنیم ، از جای خود بلند می شویم یا به جای اینکه از طریق ایمیل با یکی از همکاران خود ارتباط برقرار کنیم ، بلند می شویم و می رویم جلوی میز او با او صحبت کنیم. اگر مشکل درد زانو و کمر نداریم ، باید از پله ها استفاده کنیم و … همه این روش های ساده بدون اینکه متوجه شویم از ذخایر سوخت ما که همان کالری هستند استفاده می کنیم. ایستادن 50٪ بیشتر از نشستن کالری می سوزاند. شاید بعد از خواندن این مقاله ، تصمیم بگیرید حتی سریال و اخبار را به صورت ایستاده تماشا کنید!

لول

تحقیقات نشان داده است که افرادی که فقط چهار ساعت در روز می خوابند ، سوزاندن کربوهیدرات ها را دشوارتر می کنند. چرا؟ افزایش سطح انسولین و هورمون های استرس این کورتیزول است. هنگامی که خسته و خسته هستید ، بدن شما برای انجام فعالیتهای روزمره خود کمبود انرژی دارد که شامل کالری سوزی مناسب است. بنابراین بهترین راه برای اطمینان از متابولیسم منظم و یکنواخت داشتن شش تا هشت ساعت خواب هر شب است. هر ساعت خواب 60 کیلوکالری می سوزاند. بنابراین پس از هشت ساعت خواب ، حدود 480 کیلوکالری می سوزانید.

نفس كشيدن

وقتی نفس می کشید بدون اینکه متوجه شوید کالری می سوزانید. برای اینکه بفهمید تنفس شما چه میزان کالری می سوزاند ، همین حالا یک قلم و کاغذ بردارید و وزن بدن خود را در 0.02 ضرب کنید و نتیجه را در زمان مورد نظر ضرب کنید. به این ترتیب می توانید تعداد کالری هایی را که در آن زمان می سوزانید دریافت کنید. به عنوان مثال ، یک فرد 68 کیلوگرمی فقط با تنفس در مدت 15 دقیقه حدود 21 کیلو کالری می سوزاند.

همچنین ببینید

چگونه متابولیسم را افزایش دهیم؟

بدن شما ممکن است به دلیل ضعف در غذا خوردن و سبک زندگی ، کالری …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *