خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » غذاهای مفید برای سلامت چشم

غذاهای مفید برای سلامت چشم

داشتن چشمان سالم برای افرادی که شکم دارند ، آسان است ، آنها فقط باید غذاهای مناسب را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

برای سلامتی چشم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

در اینجا چند نکته مفید برای سلامت چشم و جلوگیری از آسیب دیدگی آورده شده است:

مرتباً به چشم پزشک خود مراجعه کنید:

بهترین راه برای اطمینان از سلامت چشم ها ، بررسی منظم چشم ها است. اگرچه ممکن است فردی دچار مشکلات بینایی نباشد ، اما تا معاینه دقیق توسط چشم پزشک ، نمی توان از این امر 100٪ مطمئن بود. همچنین معاینه چشم نه تنها نیاز به عینک را تعیین می کند ، بلکه در تشخیص بیماری های چشم نیز مثر است.

مصرف غذاهای مفید برای بینایی:

حفظ بینایی چشم با مصرف غذاهای مناسب امکان پذیر است. هویج معمولاً برای سلامت چشم توصیه می شود ، اما غذاهای زیادی وجود دارند که به حفظ بینایی کمک می کنند.

مصرف رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات سلامت چشم را بهبود می بخشد. سبزیجات دارای برگهای سبز تیره حاوی لوتئین و ساگزانتین هستند که از آب مروارید جلوگیری می کنند.

کنترل وزن:

اضافه وزن و چاقی فرد را در معرض خطر بیماری هایی مانند دیابت قرار می دهد که در نهایت منجر به کاهش بینایی می شود. نتایج یک مطالعه در انگلیس نشان داد که کاهش قابل توجه وزن در جلوگیری از آسیب چشم ناشی از فشار خون بالا ، دیابت و چاقی تأثیر مثبت دارد.

از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید:

مهمترین نقش عینک آفتابی حفظ سلامت چشم در برابر اشعه ماورا بنفش است.

استراحت چشم:

اگر در طول روز به طور مداوم با کامپیوتر کار کنید و از استراحت دادن به چشم خود بی اطلاع باشید ، در پایان روز چشم هایتان خسته می شود. کارشناسان به مردم توصیه می کنند هر 20 دقیقه ای که روی رایانه کار می کنند ، 20 ثانیه نگاه کنند.

مطالعات نشان می دهد که اگر روند فعلی کار با دستگاه های الکترونیکی ادامه یابد ، نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 نزدیک بینی خواهند داشت.

آب مروارید و لکه های زرد شایعترین مشکلات چشمی است که در بزرگسالان دیده می شود و منجر به کاهش بینایی و کوری می شود.

در حالی که آب مروارید باعث تیرگی عدسی چشم می شود ، لکه زرد (تخریب ماکولا) به شبکیه چشم آسیب می زند.

هر دو عارضه بیشتر در افراد بالای 55 سال دیده می شود ، اگرچه دژنراسیون ماکولا علت اصلی نابینایی در این گروه سنی است.

بیش از 25 میلیون نفر در سراسر جهان از لکه زرد رنج می برند.

پزشکان معتقدند پیروی از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل فواید زیادی برای بدن دارد ، که علاوه بر جلوگیری از اضافه وزن ، دیابت نوع 2 و سرطان ، می تواند به سلامت چشم کمک کرده و بینایی فرد را در طول زندگی حفظ کند.

نتایج برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که خوردن غذاهای مناسب می تواند به بهبود اختلال بینایی ناشی از بیماری های چشم کمک کند.

سایت Medical Daily برخی از غذاها و مواد مغذی را ذکر کرده است که برای سلامت چشم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند:

برای سلامتی چشم چه بخوریم؟

آنتی اکسیدان ها: رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان یکی از موثرترین راه ها برای خنثی سازی اثرات رادیکال های آزاد در بدن است. این مواد همچنین در هنگام تبدیل غذا به انرژی و هنگامی که در معرض نور خورشید در چشم و پوست هستیم توسط بدن تولید می شوند.

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C ، E ، بتاکاروتن و روی برای مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد ضروری هستند. ویتامین E همچنین با کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و لکه های زرد در ارتباط است.

غذاهای کامل: غذاهای سرشار از فیبر غذایی نه تنها فرد را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارند بلکه می توانند از پیدایش لکه های زرد چشم با افزایش سن جلوگیری کنند. وجود شکر تصفیه شده و آرد در بیشتر غذاهای فرآوری شده خطر ابتلا به این عارضه چشمی را افزایش می دهد.

اسیدهای چرب امگا 3: اسیدهای چرب امگا 3 در برخی از مولکول های چربی یافت می شوند که برای بینایی خوب ضروری هستند. انواع مختلفی از این اسیدها نیز وجود دارد که از چشم در برابر این عارضه چشمی محافظت می کند ، خصوصاً در افرادی که در معرض خطر بیماری هستند.

لوتئین و زاگزانتین: این دو کاروتنوئید آنتی اکسیدان طبیعی هستند که در چشم وجود دارند. همچنین ، قرار دادن آنها در رژیم غذایی می تواند باعث کاهش اکسیداسیون در سلول های چشم شود و از تخریب شبکیه و لنز چشم جلوگیری کند.

به گفته پزشکان ، افزایش مصرف لبنیات و سبزیجاتی مانند اسفناج ، کلم بروکلی و کلم که سرشار از لوتئین و زئاگزانتین هستند ، در جلوگیری از این عوارض چشمی مثر است.

همچنین ببینید

آیا واقعاً استفاده از ضد آفتاب در محیط داخلی ضروری است؟

زمان مطالعه 4 دقیقه استفاده از ضد آفتاب در ساحل قطعاً یک امر مهم و …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *