خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » انواع روش های ماساژ درمانی چیست؟

انواع روش های ماساژ درمانی چیست؟

آرامشی که بدن از ماساژ حرفه ای بدست می آورد ممکن است با کمک استراحت یا هر چیز دیگری حاصل نشود.

به گزارش آلامتو ، به نقل از عصر ایران؛ چه کسی دوست ندارد عضلات خود را ورزش کند و با ماساژ به بالاترین سطح آرامش برسد؟ ماساژ به عنوان یک تمرین آرامش بخش در تمام دنیا در نظر گرفته می شود و همه کشورها آن را تبلیغ می کنند و این تمرین به تدریج وارد چرخه سلامت انسان می شود.

هزاران نوع ماساژ متناسب با سلیقه و نیازهای مختلف افراد وجود دارد. در این بخش ، تعداد انگشت شماری از انواع ماساژ را برای شما آورده ایم که هر یک از شما ، چه یک انسان بزرگ ، یک فرد در حال رشد و در بزرگسالی باشید ، همه می توانید از آنها بهره مند شوید.

انواع ماساژهای ملایم کالیفرنیا

ابتدا تمام بدن را چرب می کنید و سپس پشت سر هم ضربات ملایمی بر روی آن وارد می کنید. فشار در این نوع ماساژ بسیار کم است.

فواید: کل بدن شل می شود و ذهن شما در فرم خوبی است. همانطور که مشاهده می کنید ، این ماساژ باعث احساس نرمی در تمام اعضای بدن شما می شود.

چرا به آن نیاز دارید: اگر در محیطی زندگی می کنید که تحت فشار مداوم هستید ، ماساژ کالیفرنیا بهترین راه برای آرامش و آرامش است. این ماساژ باعث شارژ مجدد باتری بدن می شود و مدتی نگرانی خود را فراموش خواهید کرد.

اِسلِن

این نوع ماساژ باعث گسترش عضلات و تنظیم گردش خون از طریق مالش طولانی مدت و ملایم می شود. با این کار ، آگاهی از بدن شما افزایش می یابد و قدرت تفکر شما به طرز شگفت انگیزی افزایش می یابد.

مزایا: علاوه بر آرامش عضلات و سیستم عصبی ، گره های لنفاوی و رگ های خونی را مجبور به دفع سموم بیشتر می کند و همچنین خاصیت ارتجاعی بافت ها را افزایش می دهد.

دلایل نیاز شما: اگر در دنیایی از سرعت زندگی می کنید و نمی توانید آنطور که باید از بدن خود مراقبت کنید و شاید این تنها چیزی باشد که می تواند جوانی و طراوت را تضمین کند.

حس درمانی

نقاطی در بازوها و پاها که به محرک خارجی واکنش نشان می دهند به تمام قسمت های بدن می رسد و در نتیجه فشار بر روی این قسمت ها کاهش می یابد. این ماساژ گردش خون و عملکرد ذهن و بدن را بهبود می بخشد.

فواید: از جمله مزایای این ورزش ارتقا of آگاهی ذهنی و جسمی است. انگیزه ، اعتماد به نفس و تمرکز شما افزایش می یابد.

چرا به آن نیاز دارید: کمی تغییر در بازوها و پاها می تواند کل سیستم بدن شما را دگرگون کند ، بنابراین تا آنجا که ممکن است این نوع ماساژ را دنبال کنید. حکایات بسیاری از گذشته وجود دارد که دلیل خوبی برای حمایت از این ادعا است.

ماساژ تایلندی

این نوع ماساژ شبیه "یوگا برای افراد تنبل" است که در آن تمام عضلات بدن کشیده شده و مفاصل باز و بسته می شوند. باید از کف پا شروع کنید و کم کم آن را به قسمت های بالایی منتقل کنید.

مزایا: متخصصان این نوع ماساژ معتقدند که اگر تمرینات را انجام دهید ، بدن خشک می شود و "سطح انرژی" بدن طبیعی خواهد بود.

دلیل نیاز آن: این امر باعث افزایش خاصیت ارتجاعی بدن شده و از سلامتی تمام قسمت های آن اطمینان حاصل می کند. و بیشتر به افرادی که بیشتر وقت خود را پشت میز می گذرانند توصیه می شود.

وتسو

در این نوع ماساژ ، فرد در آب گرم دراز می کشد و سپس قسمت های خاصی از بدن او ماساژ می یابد. از آنجا که جاذبه در آب تا حدودی کمتر است ، ماساژور آزادی عمل بیشتری دارد.

مزایا: هنگامی که در آب شناور هستید ، بیشتر روی تنفس تمرکز می کنید و بنابراین نفس های عمیق می کشید و آرامش بیشتری کسب می کنید.

دلیل آن: اگر می خواهید هنگام شناور شدن در آب به آرامش کامل برسید ، وتسو بهترین انتخاب است.

ماساژ استخوان

بر اساس درمان مالش عضلات و استخوان ها ، این نوع ماساژ شما را از فشار روحی و عضلانی و استرس خلاص می کند. این بدن را متعادل می کند ، درد و استرس را از شما دور می کند.

فواید: آگاهی درونی شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند مشکلات و ناراحتی های خود را التیام دهید. (نوعی خود درمانی است)

دلیل برای نیاز به آن: این ماساژ موثر تر از ماساژ های دیگر ذکر شده و بقایای اثر آن را در بدن خود را برای یک مدت زمان طولانی تر است. همچنین سلامت روانی به همراه دارد.

انواع مختلف ماساژ

انواع ماساژهای شدید

اکنون ، به بخشی رسیدیم که در مورد موضع میانه صحبت کنیم و دشوارتر آن. ماساژهای عمیق که تأثیر آنها بسیار شگفت انگیز و عینی است.

ولی

طبق طب سوزنی چینی باستان ، این ماساژ بر قسمتهای حساس بدن تأثیر می گذارد و سطح انرژی را تنظیم می کند.

مزایا: کانالهای ورودی و خروجی انرژی را باز می کند و فواید بی شماری دارد.

دلایل نیاز به آن: استرس ، کمر درد ، اضطراب ، سردرد ، بی خوابی و آرتروز فقط چند نمونه از بیماری هایی است که با این نوع ماساژ قابل درمان است.

مناطق حساس را ماساژ دهید

فشار ثابت معمولاً روی قسمتهای حساس بدن تأثیر منفی می گذارد و باعث جمع شدن زباله در این قسمتها می شود. این ماساژ سموم را از بین می برد و اندورفین را در بدن آزاد می کند.

فواید: فشار عضلات را برطرف می کند و دردهای ناشی از آسیب های ورزشی ، جراحی و حوادث را تسکین می دهد.

دلایل نیاز به آن: اگر شما یک ورزشکار هستید ، از درد مداوم گردن رنج می برید ، مچ درد دارید ، التهاب کیسه مفصل ، کمر درد ، سیاتیک ، آرنج درد دارید. ماساژ نقاط حساس می تواند به راحتی همه این دردها را درمان کند.

شیاتسو

شیاتسو مانند آما روی نقاط فشار کار می کند ، اما بر روی گردش خون و کشش مفصل نیز تأثیر دارد.

مزایا: این ماساژ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و شما را از کمر درد ، سردرد ، حالت تهوع و خشکی ستون فقرات نجات می دهد.

دلیل نیاز به آن: شیاتسو به عنوان یکی از ماساژ معروف در نظر گرفته، از تمام مزایای که علمی ثابت شده است. این ماساژ گزینه خوبی برای دنیای سخت کوش امروز است.

ماساژهای ورزشی

این ماساژ بیشتر برای ورزشکاران استفاده می شود و ترکیبی از ماساژ سوئدی و شیاتسو است که بر روی عضلات خاصی که ورزشکار بیشترین استفاده را دارد تمرکز می کند.

فواید: باعث می شود که ورزشکار وظیفه خود را به بهترین وجه انجام دهد ، احساس تنبلی و تنبلی را از بین می برد ، آسیب های ورزشی را التیام می بخشد ، از تورم قسمت های مختلف بدن جلوگیری می کند و در نهایت بدن را بهبود می بخشد. آسیب دیده کمک می کند.

دلایل نیاز شما: اگر ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کنید ، این ماساژ یکی از تمرینات ضروری در دوره آموزشی شما است.

ماساژ سوئدی

این ورزش به اعماق عضلات و استخوان ها نفوذ کرده و جریان خون به قلب را تسریع می کند.

فواید: زمان بهبودی ناشی از آسیب عضلانی را کاهش می دهد ، دفع اسید اوریک و اسید لاکتیک را افزایش می دهد و در نهایت کشش رباط و جسم زرد را افزایش می دهد.

دلایل نیاز به آن: اگر شما تنبلی عضلانی مزمن دارید یا اگر شغل شما به گونه ای است که همیشه مجبورید کارهای سخت بدنی انجام دهید ، ماساژ سوئدی نقش دارو را برای شما بازی می کند.

ماساژهای دیگر

بسیاری از پیشگامان ماساژ درمانی انواع مختلفی از ماساژهای جدید را معرفی کرده اند ، اما مزایای آن از نظر علمی اثبات نشده است. اما از آنها به طرز چشمگیری استفاده شده است و نتایج خوبی نیز داشته است. در اینجا برخی از آنها وجود دارد

کشش لنفاوی

مالش های ملایم و دایره ای تأثیر زیادی بر روی سیستم لنفاوی بدن دارند. عدم تحرک باعث می شود مقادیر زیادی سم در بدن انسان جمع شود و شما می توانید با ماساژ آنها را از بدن خود خارج کنید.

فواید: این ماساژ سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و همچنین متابولیسم شیمیایی را که می تواند فشار و فشار را کنترل کند تنظیم می کند.

دلیل آن: اگر به درستی غذا نمی خورید ، سیگار می کشید ، الکل می نوشید و بدن قادر به تنظیم ترشح مناسب هورمون ها نیست و سموم تمام قسمت های بدن شما را اشغال می کند ، بهتر است خیلی سریع باشید. رجوع به این ماساژ شود.

جین شین دو

طبق طب سوزنی چینی و طب سنتی ژاپن ، جین شین دو استرس را تسکین می دهد و دیدگاه جدیدی در مورد جهان خارج پیدا می کند.

فواید: جین شین دو ناحیه استرس را آرام می کند و احساساتی مانند استرس ، اضطراب ، احساس گناه و عصبانیت را از بین می برد.

چرا به آن احتیاج دارید: اگر شما از آن دسته افراد خود کنترل هستید که همه ناراحتی ها و مشکلات را برای خود نگه دارید ، این ماساژ روش خوبی برای تخلیه احساسات درونی شماست.

تراگر

استفاده مکرر از دست ، پا و کمر باعث گرفتگی عضلات در این قسمت از بدن می شود و از طریق این ورزش می توانید به آنها آرامش و آرامش دهید.

مزایا: تحرک شما را افزایش می دهد ، به شما آرامش خاطر و "سلامت درونی" می دهد.

چرا مورد نیاز است: خشکی مفاصل را از بین می برد و انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد.

ماساژ سنگ

سنگهای صاف گرم یا سرد را کاملاً آغشته به روغن بر روی بدن شخص فشار می دهیم. این ماساژ معمولاً با ماساژ سوئدی همراه است.

فواید: گفته می شود که سنگهای مختلف دارای خاصیت درمانی متفاوتی هستند ، بنابراین فواید هر سنگ متفاوت است و با توجه به نیاز مشتری قابل درمان است.

دلیل نیاز آن: برای کسانی که به خواص جادویی سنگ اعتقاد دارند توصیه می شود.

ماساژ سر

با لمس جمجمه در جایی که همه اعصاب بدن انسان قرار دارد و از آنجا که تنش و فشار روانی شروع می شود ، می توانید تمام عملکردهای اشتباه را از بین ببرید.

فواید: این ماساژ به عنوان نوعی خود ترمیم در نظر گرفته می شود و هرکسی می تواند به راحتی آن را روی خود اعمال کند. همچنین عملکرد کلیه سیستم ها بدن را به حالت طبیعی برمی گرداند.

چرا لازم است: برای بیماری های گردن ، ستون فقرات و همه بیماری هایی که به دلیل استرس و بیماری های روانی رخ می دهند بسیار مفید است.

پفریمر

این ماساژ توسط زنی کشف شد که از فلج جزئی رنج می برد ، به همین دلیل نام او را به این ماساژ گذاشتند. این ماساژ فشار عضلات را کاهش می دهد و باعث جریان خون در عروق می شود و باعث آزاد شدن اعصاب حسی می شود.

فواید: روند اکسیداسیون و رفع اکسیداسیون در ماهیچه هایی که هیچ حرکتی ندارند سرعت می بخشد و سلامتی را تضمین می کند.

دلیل این نیاز: این ماساژ می تواند برای کسانی که از بیماری های عضلانی رنج می برند مانند: تصلب شرایین ، پارکینسون ، سکته مغزی ، سو mal تغذیه می تواند از این ماساژ بهره مند شود.

اقدامات احتیاطی در ماساژ درمانی چیست؟

اگر تب شدید ، التهاب ، عفونت ، فلبیت ، ترومبوز ، زردی یا بیماری عفونی پوستی دارید از ماساژ خودداری کنید.

زخمهای باز یا سوختگی یا محل آسیب قبلی را ماساژ ندهید. در صورت کبودی یا پیچ خوردگی ، ماساژ را به مدت 24 ساعت به تأخیر بیندازید.

اگر به بیماری مزمن مانند آرتروز ، سرطان یا بیماری قلبی مبتلا هستید ، قبل از ماساژ با پزشک خود مشورت کنید.

اگر باردار هستید ، به ماساژ درمانی خود بگویید ، زیرا ماساژ برخی مناطق می تواند باعث زایمان زودرس شود.

همچنین ببینید

چگونه کمتر غذا بخوریم؟

یکی از مشکلات اصلی در کاهش وزن عدم توانایی در کنترل اشتها است و این …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *